Gjest Gjest_frisk_* Skrevet 26. oktober 2005 #1 Skrevet 26. oktober 2005 Nå har jeg akkurat fått tatt influensavaksinen, synes det er unødvendig å være syk hvis det går an å slippe! Har du tatt den? Hvorfor/hvorfor ikke?
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2005 #2 Skrevet 26. oktober 2005 Har ikke tatt, og kommer ikke til å ta. Jeg har et sterkt immunforsvar, og anser ikke en influensa som skadelig eller farlig på noen måte.
Gjest Dilla Skrevet 26. oktober 2005 #3 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg skal heller ikke ta den. Sist jeg hadde influensa var i 1994 så jeg synes ikke det er noe vits i. Man må huske på at det er forskjell på influensa og forkjølelse. De fleste friske mennesker har ingen nytte av influensavaksine. Det er mest for de som har dårlig immunforsvar, som gamle mennesker og de som har andre sykdommer i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #4 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har time neste fredag for åta den. Jeg tar den fordi legene sier jeg skal (hjertegreier)
monja Skrevet 26. oktober 2005 #5 Skrevet 26. oktober 2005 Her får man ikke ta vaksinen med mindre det foreligger en medisinsk grunn til det, så nei, jeg har ikke tatt den.
Impala Skrevet 26. oktober 2005 #6 Skrevet 26. oktober 2005 Har mulighet til å ta den gratis gjennom jobben, men jeg kommer ikke til å ta den. Jeg er frisk og rask, og aldri har hatt influensa, så vil jeg tro at jeg skal klare meg bra om jeg mot formodning skulle få den i år.
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 #7 Skrevet 26. oktober 2005 Nei, jeg kommer ikke til å ta influensavaksine, fordi jeg ikke anser faren for å få influensa som særlig stor. Jeg har hatt det én gang i hele mitt liv, det var for 15 år siden (da ble jeg riktignok innlagt og lagt i respirator) og det er tross alt bare 10% som får det hvert år (selv om mange med en helt vanlig forkjølelse går rundt og innbiller seg at det er influensa de har).
Sita Skrevet 26. oktober 2005 #8 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har ikke tatt den og skal ikke ta den. Jeg har et sterkt immunforsvar.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #9 Skrevet 26. oktober 2005 Influensa er en del av vinteren, så jeg driter i om den kommer eller ikke, den får gjøre som den vil Har aldri falt meg inn å vaksinere meg mot den.
Iceglow Skrevet 26. oktober 2005 #10 Skrevet 26. oktober 2005 Anser at for meg er faren for bivirkninger større enn faren for å få influensa, så nei, jeg har ikke tatt den, og kommer heller ikke til å ta den.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 26. oktober 2005 #11 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har aldri hatt influensa, og regner ikke med å få det i år heller. Influensavaksine gis først og fremst til eldre mennesker, og helsepersonell som jobber ved kliniske avdelinger.
Gjest Virvel Skrevet 26. oktober 2005 #12 Skrevet 26. oktober 2005 Har ikke tatt den. Jeg er ung, sunn og har et utmerket immunforsvar, så jeg ser ikke noe poeng i å vaksinere meg.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #13 Skrevet 26. oktober 2005 Har aldri hatt influensa, og kommer ikke til å vaksinere meg. Det er viktig for immunforsvaret å få lov til og ta i mot noen sykdommer også da.
Gjest Emera Skrevet 26. oktober 2005 #14 Skrevet 26. oktober 2005 Har hatt influensa én gang, og da var jeg dårlig (faren min måtte kjøre meg til skolen to kilometer unna i lange tider etterpå)! Men en ellers frisk kropp takler den biffen helt fint, så jeg kommer ikke til å vaksinere meg.
ashera Skrevet 26. oktober 2005 #15 Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Jeg skal ta den, fordi jeg har litt astma. Hvis ikke, hadd e jeg ikke tatt den. Endret 26. oktober 2005 av hera
Gjest Aloha Skrevet 26. oktober 2005 #16 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har aldri vaksinert meg mot influensa, og skal heller ikke gjøre det i år. Blir jeg syk, så blir jeg syk. Har hatt influensa en eller to ganger i løpet av livet, og føler meg ikke altfor truet..
Gjest gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #17 Skrevet 27. oktober 2005 eg har ikkje tatt den, men hadde eg fått tilbud hadde eg kanskje gjort det. utdanna meg som sjukepleier, og er ganske masse i praksis, da blir en ganske ofte utsatt for smitten, og det e dårlig for fraværsprosenten om eg blir liggande ei veke eller 2.. trur nok fra våren av når eg er ferdig utdanna at eg kjem litt å ta den, litt krise om alle sjukepleierane som jobbar får influensa.. så e det ingen til å pleie dei sjuke som kjem.. men, e jo ikkje so bra å ta den heller, og den gir ingen garanti... no blei eg ganske usikker
Cata Skrevet 27. oktober 2005 #18 Skrevet 27. oktober 2005 Niks. I utgangspunktet satser jeg på at immunforsvaret takler den jobben uten hjelp. Hadde jeg hatt noen sykdommer som gjorde at jeg kunne fått komplikasjoner etter en influensa, hadde jeg muligens tenkt annerledes.
suzie Skrevet 27. oktober 2005 #20 Skrevet 27. oktober 2005 Jepps. Fikk tilbud om å ta den på jobb, så jeg tenkte - hvorfor ikke? Var på foredrag med Jørgen Skavland for en tid tilbake, og han anbefalte å ta vaksiner. Det styrket immunforsvaret. .... men - ville nok ikke kommet på å gjøre det hvis vi ikke fikk på jobb da....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå