Gå til innhold

Olsenbanden, og skutt hund under innspillingen??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte en gang en historie om at under innspillingen av en Olsenbanden-film, så skulle de filme i nærheten av en gård eller noe hvor det bodde en hund. Men hunden bjeffet alt for mye under innspillingen, så regissøren (eller noen andre i forbindelse med innspillingen) ba bonden sørge for at hunden faktisk var stille. 

men ettersom hunden fortsatte å bjeffe så mye, så valgte bonden å skyte hunden med hagla si... 

noen andre som også har hørt denne historien, og veit om dette faktisk er sant eller ikke? 

Anonymkode: 3c925...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok sant. Både Arve Opsahl og Knut Bohwim har dratt den historien flere ganger, uavhengig av hverandre. Så er nok sant.

Det var under innspillingen av film nr. 3, "Olsenbanden tar gull", 1972.

Anonymkode: 96dce...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

An Alec Baldwin Production

Anonymkode: 696b7...741

Alec Bohwin 😅

Anonymkode: 170d3...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest MillA666
AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 18.21):

Jeg hørte en gang en historie om at under innspillingen av en Olsenbanden-film, så skulle de filme i nærheten av en gård eller noe hvor det bodde en hund. Men hunden bjeffet alt for mye under innspillingen, så regissøren (eller noen andre i forbindelse med innspillingen) ba bonden sørge for at hunden faktisk var stille. 

men ettersom hunden fortsatte å bjeffe så mye, så valgte bonden å skyte hunden med hagla si... 

noen andre som også har hørt denne historien, og veit om dette faktisk er sant eller ikke? 

Anonymkode: 3c925...5d0

Jeg har sett opptak av program som Arve Opsahl sa dette. Jeg håper det var tull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På 60 & 70 tallet så var dyr, dyr. Ikke en del av familien.

Anonymkode: 1e0bc...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 13.09):

På 60 & 70 tallet så var dyr, dyr. Ikke en del av familien.

Anonymkode: 1e0bc...0d9

Det var både og da. Det var fortsatt sosialt akseptert å se dyr som mindre verdt enn mennesker. Men det var omtrent den tiden det begynte å endre seg litt for litt. Folk har jo bestandig knyttet bånd med dyr. Båtsmann ble jo en kjendishund på 70-tallet. 

Anonymkode: fb85d...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...