Gå til innhold

Bade naken med 3 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere badet naken i badekaret sammen med barnet deres på 3 år? Jeg har en sønn på 3 år og jeg er usikker på om det er vanlig/greit å gjøre det eller om jeg burde ha bikini på? Jeg vokste selv opp veldig kristent konservativt og så aldri mine foreldre nakne, derfor er jeg usikker på hva som er greit med tanke på nakenhet sammen med barnet sitt.  

Anonymkode: c42c6...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke Troll brydde seg om hygiene

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest StellaNova
Skrevet

Nei jeg synes det er helt naturlig når de er så små 😊 Om noen år blir de naturlig litt mer private av seg og da synes jeg det åså er naturlig for foreldrene å bli litt mer private. Men om du ikke er komfortabel så har du bare bikinien, det er ikke feil det heller!

Skrevet

Selvfølgelig er det greit å bade naken med en 3-åring. Det er bare sunt å skape et avslappet forhold til kropp rundt barnet ditt.

Anonymkode: 0b3d2...8c7

• Liker 9
  • Hjerte 4
Skrevet
AnyonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde ikke Troll brydde seg om hygiene

Det burde vel du vite?

Skrevet

Selvfølgelig!!

Det er ikke noe seksuelt ved å bade med barn!

Kos dere i badekaret!

• Liker 7
Skrevet

Ja.

Men jeg hadde heller badet barnet mitt,jeg da.

Ikke badet med henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bader naken med min 4 åring. Kommer til å slutte med det når det ikke føles naturlig lenger, kanskje om ett par år. 

Anonymkode: 72394...fe5

• Liker 2
Skrevet

Bader naken med min på 2,5 år - føles hrlt naturlig. Kommer til å slutte når han gur inntrykk av at det blir rart/ikke vil mer.

Anonymkode: 7b556...b64

Skrevet

Ungene er 10 og 12 her men vi bader nakne når vi er på tur alle sammen.

Anonymkode: 27578...fde

• Liker 3
Skrevet

hvorfor må begge to egentlig bade i samme badekar? 

du kan vel stå ved siden av, begge klærne på liksom...      

Anonymkode: b992a...a10

Skrevet

Her bader vi nakne i badekar med barnet vårt på 2,5 her også. Det føles bare helt naturlig. Noen ganger gir det også rom til å prate om kroppen, og at folk har forskjellige kropper. Når barnet kommer i en alder hvor det begynner å bli flaut å se mamma naken, eller barnet ikke føler seg komfortabel naken rundt oss, så blir det jo også naturlig å slutte å bade sammen, men foreløpig føles det bare helt naturlig for oss. 

Jeg tenker ikke du trenger å bade med bikini, med mindre det er noe som føles mer naturlig for deg. Men vi er jo først i våre nakne kropper. Finnes ikke stort mer naturlig enn dét.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar meg en dusj hvis jeg må, mens barnet mitt er i baljen, hun er 3 år. Går ikke naken rundt men i naturlige settinger der jeg sitter på do, er i dusjen eller skifter og datteren min kommer inn så er det ikke krise og vil heller ikke bli det når hun blir eldre. Det er jo datteren min :) 

Anonymkode: 84e29...844

• Liker 1
Skrevet

Dusjer sammen med barnet mitt ja… helt naturlig. Snart 3 år

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville dere badet naken i badekaret sammen med barnet deres på 3 år? Jeg har en sønn på 3 år og jeg er usikker på om det er vanlig/greit å gjøre det eller om jeg burde ha bikini på? Jeg vokste selv opp veldig kristent konservativt og så aldri mine foreldre nakne, derfor er jeg usikker på hva som er greit med tanke på nakenhet sammen med barnet sitt.  

Anonymkode: c42c6...20a

Ja null stress. Jeg dusja med mine til de ble ca 5 år.

Anonymkode: c8707...10a

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg kan bade naken med barna på ti og 13 også, og ser ikke for meg at det går over. 

Anonymkode: 1aa7b...519

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort, men finner det ikke naturlig heller å bade naken med andre. 

Anonymkode: e3072...0c1

• Liker 1
Skrevet

Med et barn på 3 år er det bare naturlig.

Om det høres bakvendt ut får være opp til hver enkelt å synes, men å bade naken med et så lite barn er faktisk bare en sunn erfaring for barnet. Fortsett med det i noen år til. Det er med på å gjøre barnet trygg på sin egen kropp, og kjenne at det er naturlig. Ved å ikke vise barna sjenanse de første årene lærer barnet at kroppen er en naturlig ting, og at man ikke trenger å være blyg den dagen man står i en garderobe med x antall kjente og ukjente av samme kjønn som skal dusje. Både mamma og pappa gikk nakne foran meg og søsknene mine da vi var små, i årevis. Så lenge barna synes det er ok, så skal det være ok. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har aldri gjort noe slikt, og kommer nok aldri til å gjøre dette. Jeg kunne godt badet et barn, men å hoppe oppi naken sammen med barnet vil jeg ikke.

Du trenger ikke være pervers for det om du gjør dette. Men jeg personlig vil ikke. Hva som er best for barnet, vet jeg ikke.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Helt innafor :) 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...