Gå til innhold

Bytte forsikring, er det lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banken min tilbyr meg forsikring som jeg vil spare 4500kr på pr år, men det er da uten livsforsikring.

Saken er den at jeg har sykdommer som gjør at de ikke vil tegne en like rimelig livsforsikring som det jeg har nå, om de i det heletatt vil tegne en ( har kreft og div andre sykdommer).

Vil jeg da få dyrere livsforsikring om jeg bytter over bilen, huset og hytta til banken men beholder det gammle bare for livsforsikringen? Kan ikke se det står noe i forsikringspapirene jeg har nå om at den prisen jeg har gjelder bare fordi jeg har andre forsikringer og der men nå sliter jeg litt med å lese den måten de skriver på.

Hadde hvert greit å spart 4-5000 pr år men  ikke om det betyr at jeg får mye dyrere livsforsikring så jeg samlet taper på og bytte selskap.

Anonymkode: 7a212...aa2

Skrevet

Det går an å ringe det selskapet du har og si at du vurderer å flytte bil-, hus-, hytteforsikring over til annet selskap som tilbyr bedre pris. (Du bør såklart se over om dekningsgrad er like god først) Da kan det jo hende de ber om å få se om de kan matche tilbudet og dermed sparer du penger uten å bytte.

Når du har sykdommer (siste 7år tror jeg de går etter nå) så vil du mest sannsynlig ikke få livs/uføre forsikring og om du får tilbud om det så vil den ha mange merknader om at det ikke dekker.... (ting som kan kobles opp imot sykdommer/skader du nå har)

Skrevet
Mt3 skrev (3 minutter siden):

Det går an å ringe det selskapet du har og si at du vurderer å flytte bil-, hus-, hytteforsikring over til annet selskap som tilbyr bedre pris. (Du bør såklart se over om dekningsgrad er like god først) Da kan det jo hende de ber om å få se om de kan matche tilbudet og dermed sparer du penger uten å bytte.

Når du har sykdommer (siste 7år tror jeg de går etter nå) så vil du mest sannsynlig ikke få livs/uføre forsikring og om du får tilbud om det så vil den ha mange merknader om at det ikke dekker.... (ting som kan kobles opp imot sykdommer/skader du nå har)

Har fra før kun død da jeg hadde hvert sykemeldt 2-3 ganger pga vond rygg når jeg tegnet forsikring som ung, selgeren i banken min lurte på om jeg ville tegne livsforsikring, jeg spurte om han virkelig trudde jeg ville får like vilkår der med tanke på alder og helse og det mente han vile bli vanskelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har fra før kun død da jeg hadde hvert sykemeldt 2-3 ganger pga vond rygg når jeg tegnet forsikring som ung, selgeren i banken min lurte på om jeg ville tegne livsforsikring, jeg spurte om han virkelig trudde jeg ville får like vilkår der med tanke på alder og helse og det mente han vile bli vanskelig.

Da er det viktig å ta kontakt med nåværende selskap så du får svar på om livsforsikringen vil øke om du flytter øvrige forsikringer, eller om de kan matche det nye tilbudet.

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig livsforsikring stiger litt når du ikke har en samlerabatt, men jeg tviler sterkt på at livsforsikringen din vil øke med 4-5000 i året... Det er så mye den må øke for at du skal tape på det...

Anonymkode: 5ba69...397

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...