AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Merker at min svigerinne tar mer avstand fra meg (vi er sammen med hver vår bror) og jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. Kort fortalt så kan det jo hende at jeg sa noe som hun ble fornærmet for, og grunnen til at hun ble det tror jeg er for at jeg traff spikeren på hodet. Nå merker jeg at hun aldri kommenterer eller liker bilder på snap og Instagram som hun gjorde før, og det passer heller aldri og møtes. Jeg har spurt om å møtes, både til lunsj og ellers, men det passer ikke. De har bodd her i flere år, og vi har vært der en gang. Jeg synes jo det er vanskelig, men samtidig- hva kan man gjøre? Hvordan er det lurt å forholde seg til henne når vi møtes? Nå er jeg litt der at: faen heller, bare ryk og reis. Når hun har så lite interesse for oss og barna, så får det søren meg bare være… Men det er vanskelig å gi faen. Tips?? Anonymkode: 33981...3f0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merker at min svigerinne tar mer avstand fra meg (vi er sammen med hver vår bror) og jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. Kort fortalt så kan det jo hende at jeg sa noe som hun ble fornærmet for, og grunnen til at hun ble det tror jeg er for at jeg traff spikeren på hodet. Nå merker jeg at hun aldri kommenterer eller liker bilder på snap og Instagram som hun gjorde før, og det passer heller aldri og møtes. Jeg har spurt om å møtes, både til lunsj og ellers, men det passer ikke. De har bodd her i flere år, og vi har vært der en gang. Jeg synes jo det er vanskelig, men samtidig- hva kan man gjøre? Hvordan er det lurt å forholde seg til henne når vi møtes? Nå er jeg litt der at: faen heller, bare ryk og reis. Når hun har så lite interesse for oss og barna, så får det søren meg bare være… Men det er vanskelig å gi faen. Tips?? Anonymkode: 33981...3f0 Høres ut som om du er stolt over dette? Selv om det tydeligvis var veldig sårende/krenkende? Anonymkode: 7d425...8d4 40 1
Queen94 Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Jeg har valgt å ta avstand fra min svigerinne rett og slett fordi jeg ikke har tid eller ønske om å føle jeg gjør noe galt og hele tiden orke drama. 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som om du er stolt over dette? Selv om det tydeligvis var veldig sårende/krenkende? Anonymkode: 7d425...8d4 Hvordan får du det inntrykket? Jeg har dessverre ikke noe råd fordi jeg er i en lignende situasjon. Anonymkode: 6487f...957
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Høres ut som at du har rett en bitch mot henne, og at du tror at det er en positiv ting å ha satt henne på plass. Selvfølgelig tar hun avstand fra slike giftige folk! Et tips: prøv å bygg mennesker opp, ikke ned. Anonymkode: b6ad9...d44 28 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som at du har rett en bitch mot henne, og at du tror at det er en positiv ting å ha satt henne på plass. Selvfølgelig tar hun avstand fra slike giftige folk! Et tips: prøv å bygg mennesker opp, ikke ned. Anonymkode: b6ad9...d44 *vært Anonymkode: b6ad9...d44
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som at du har rett en bitch mot henne, og at du tror at det er en positiv ting å ha satt henne på plass. Selvfølgelig tar hun avstand fra slike giftige folk! Et tips: prøv å bygg mennesker opp, ikke ned. Anonymkode: b6ad9...d44 Det er ikke det inntrykket jeg får. Hva med å spør ts hva som skjedde før man bare går ut i fra at hun gjorde det med vilje? Anonymkode: 6487f...957 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan får du det inntrykket? Jeg har dessverre ikke noe råd fordi jeg er i en lignende situasjon. Anonymkode: 6487f...957 Uansett hva man mener og tenker, så har man to valg i en nær relasjon, 1) sette seg ned og snakke ut. 2) holde kjeft. Sa noe som fornærmet, som "traff spikeren på hodet". Da er man bare drittsekk. Anonymkode: 7d425...8d4 15 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som om du er stolt over dette? Selv om det tydeligvis var veldig sårende/krenkende? Anonymkode: 7d425...8d4 Nei nei, ikke stolt. Men var absolutt ikke noe ille eller stygt! Anonymkode: 33981...3f0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uansett hva man mener og tenker, så har man to valg i en nær relasjon, 1) sette seg ned og snakke ut. 2) holde kjeft. Sa noe som fornærmet, som "traff spikeren på hodet". Da er man bare drittsekk. Anonymkode: 7d425...8d4 Skulle ikke skrevet det at jeg sa noe da skjønner jeg. Saken var, at de gjorde alltid noe som såret meg veldig, og så sa jeg vel i fra da. Og da ble hun vel sur fordi jeg hadde rett.. Anonymkode: 33981...3f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uansett hva man mener og tenker, så har man to valg i en nær relasjon, 1) sette seg ned og snakke ut. 2) holde kjeft. Sa noe som fornærmet, som "traff spikeren på hodet". Da er man bare drittsekk. Anonymkode: 7d425...8d4 Enig i første setning. Det kan hende ts sa sin mening om noe generelt og at det tilfeldigvis handlet om en dyp sårbarhet hos svigerinnen. Vi vet ingenting per nå om hva som skjedde. Anonymkode: 6487f...957
Nymerïa Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kort fortalt så kan det jo hende at jeg sa noe som hun ble fornærmet for, og grunnen til at hun ble det tror jeg er for at jeg traff spikeren på hodet. Som flere andre reagerer jeg litt på dette. Du tror du har sagt noe som gjorde henne lei seg. Er det ikke da på sin plass å spørre henne rett ut om det stemmer? 7
Hippogriff Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 (endret) Hun ønsker ikke noen tett relasjon med deg. Hun holder passe avstand for å kunne ha en grei nok relasjon. Dine valg er å enten respektere grensene hennes, eller å sette deg ned og prate ut om hva du kan gjøre for at hun skal ønske å ha en tettere relasjon til deg. Endret 20. februar 2022 av Hippogriff 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som at du har rett en bitch mot henne, og at du tror at det er en positiv ting å ha satt henne på plass. Selvfølgelig tar hun avstand fra slike giftige folk! Et tips: prøv å bygg mennesker opp, ikke ned. Anonymkode: b6ad9...d44 Nei jeg har ikke vært det, det kan du ikke si. Jeg har aldri sagt noe som helst før. Saken var, at jeg ble veldig såret og lei meg for at de alltid prioriterer bort våre barn og oss for hennes familie…. Alltid! Og sånn er det vel normalt at det er, at kvinnens familie kommer først..Men man kan komme på bursdager til barna to ganger i året, og så kan man være med hennes familie alle andre dagene. Så jeg synes ikke jeg var så veldig bitch?? Anonymkode: 33981...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg har ikke vært det, det kan du ikke si. Jeg har aldri sagt noe som helst før. Saken var, at jeg ble veldig såret og lei meg for at de alltid prioriterer bort våre barn og oss for hennes familie…. Alltid! Og sånn er det vel normalt at det er, at kvinnens familie kommer først..Men man kan komme på bursdager til barna to ganger i året, og så kan man være med hennes familie alle andre dagene. Så jeg synes ikke jeg var så veldig bitch?? Anonymkode: 33981...3f0 Og hvorfor er det hennes skyld? Du har ikke nevnt din bror en eneste gang? Eller er menn som alltid unnskyldt i slike situasjoner? Anonymkode: 7d425...8d4 12
Hippogriff Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg har ikke vært det, det kan du ikke si. Jeg har aldri sagt noe som helst før. Saken var, at jeg ble veldig såret og lei meg for at de alltid prioriterer bort våre barn og oss for hennes familie…. Alltid! Og sånn er det vel normalt at det er, at kvinnens familie kommer først..Men man kan komme på bursdager til barna to ganger i året, og så kan man være med hennes familie alle andre dagene. Så jeg synes ikke jeg var så veldig bitch?? Anonymkode: 33981...3f0 Det er vel et klassisk eksempel på hvorfor hver partner bør håndtere sin egen familie utad. Her er det brødrene, ikke svigerinnene, som burde tatt den praten. 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hvorfor er det hennes skyld? Du har ikke nevnt din bror en eneste gang? Eller er menn som alltid unnskyldt i slike situasjoner? Anonymkode: 7d425...8d4 Han har ofte kommet, men hun har ikke vært med. Min samboer har sagt ifra til han og.. Anonymkode: 33981...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle ikke skrevet det at jeg sa noe da skjønner jeg. Saken var, at de gjorde alltid noe som såret meg veldig, og så sa jeg vel i fra da. Og da ble hun vel sur fordi jeg hadde rett.. Anonymkode: 33981...3f0 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei jeg har ikke vært det, det kan du ikke si. Jeg har aldri sagt noe som helst før. Saken var, at jeg ble veldig såret og lei meg for at de alltid prioriterer bort våre barn og oss for hennes familie…. Alltid! Og sånn er det vel normalt at det er, at kvinnens familie kommer først..Men man kan komme på bursdager til barna to ganger i året, og så kan man være med hennes familie alle andre dagene. Så jeg synes ikke jeg var så veldig bitch?? Anonymkode: 33981...3f0 Eller hun er sur av en annen grunn. Det er ikke sikkert du hadde rett, objektivt sett. Jeg vet ikke grunnen til hvorfor hun tar avstand til dere, noe hun tydeligvis alltid har gjort, i følge det du skriver over her. Du har heller ikke peiling på hvorfor hun (og svogeren din?) tar avstand. Du bare antar at det kun handler om at hun prioriterer egen familie fremfor deres (fordi du tenker at det er normalt(!)), uten å undersøke grunnen. Og det er vel det som er feilen du har gjort i denne situasjonen, og det er stor sannsynlighet for at det er derfor hun nå også tar fullstendig avstand til deg nå. Uansett kan du ikke tvinge noen til å ha et godt forhold til deg, men jeg skjønner også at det er vanskelig å ikke bry seg. Du kan starte med å si unnskyld, at du gikk over streken med å anklage henne. Du kan fortelle henne at du ble såret (eller hva du nå følte rundt at hun ikke kom i bursdagen til barna dine), men at det ikke unnskylder hva du sa til henne. Og kanskje da vil du klare å reparere relasjonen etterhvert, og også kanskje få litt mer innsikt i hvorfor hun og svogeren din er mest sammen med hennes familie… Anonymkode: 8c133...607 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har ofte kommet, men hun har ikke vært med. Min samboer har sagt ifra til han og.. Anonymkode: 33981...3f0 Men da har jo dere og barn ofte fått besøk og oppmerksomhet fra familien, "de" prioriterer dere ikke bort. Hva er da egentlig problemet? Anonymkode: 7d425...8d4 14
lillevill Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 Så saken er TS, at de to har "eglet" på deg lenge. Mobbet litt kanskje? Og så setter du en grense og sier ifra, og så tåler dem ikke det. Da er de ikke trivelige folk. Jeg har også en (eks) svigerinne som "mobbet" meg, og nå som jeg tar avstand og unngår henne, så forstår hun ingenting. Noen mennesker mener selv at de har "lov" å være ufine med andre, og ikke trenger godta noen konsekvenser. De har lov å være drittsekker, i deres verden, men skulle noen si ifra, så tåler de ikke det. Fordi de mener de er helt spesielle. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå