Sofie.ot Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Hei! Har spørsmål anngående gjennomgått sykdom, koronapass og tredje dose. Skal selvfølgelig henvende meg til korona telefonen, men gir det en sjans her også. Jeg hadde korona i Januar og 2 vaksinedoser. Vaksinepass og koronapass (gjennomgått sykdom) går begge ut i midten av mai. Jeg skal på ferie utenlands i midten av juni ca. Da vil jeg trenge korona pass av gjennomgått sykdom eller tre doser. Lurer derfor på hvor lang tid det tar før tredje dose blir gyldig. Og om det går ann å ta tredje dose nå? Selvom jeg nylig har hatt korona?
enkefru Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Du kan ta boosterdose etter 270 dager etter gjennomgått covid. se også andre tråder om nøyaktig det samme
Sofie.ot Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2022 Fjugur skrev (15 minutter siden): Du kan ta boosterdose etter 270 dager etter gjennomgått covid. se også andre tråder om nøyaktig det samme Men da vil jeg jo stå uten noen form for coronapass i flere måneder? Både vaksinepasset og passet for gjennomgått sykdom går ut i mai?
IdaC Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Sofie.ot skrev (26 minutter siden): Men da vil jeg jo stå uten noen form for coronapass i flere måneder? Både vaksinepasset og passet for gjennomgått sykdom går ut i mai? Passet forlenges hver gang du logger inn og er gyldig i 3 mnd fra den datoen du logger deg på. Dette av sikkerhets årsaker. Hvis du hadde korona i jaunuar så kommer du nok til å ha koronapass på bakgrunn av denne til juli. Det er lenge til juni, mye kan endre seg, kanskje mange land går helt bort fra pass hvis ikke det dukker opp ny farligere variant. Du kan jo alltids ta 3. dose noen uker før reise, men den anbefales ikke før det har gått 3-4 mnd etter gjennomgått sykdom. Og jeg ser heller ingen medisinsk grunn til å ta den heller etter gjennomgått korona.
Anbefalte innlegg