Gå til innhold

Så tett i nesen - nesespray tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utfattelig tett i nesa at jeg holder på å gå på veggene, får ikke sove. Jeg har skydd nesespray som pesten for de svir så inni granskauen og så blør jeg neseblod. Otrivin er definitivt den verste, kan like god sette ei blåselampe oppi nesa. Kjøpte den for barn en gang men den hadde nada effekt igjen. Har forsøkt zycomb, og liker effekten men igjen, påfølgende svie og neseblod. Jeg blør ikke mye neseblod til vanlig eller noe altså.

Andre ting jeg kan prøve i stedet for nesespray? Per nå blir det liksom bare vanndamp + snyting men er like potte tett.

Anonymkode: 3aae0...fce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neseoljen fra sunkost den løser opp alt!

Anonymkode: 4a36c...589

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg kombinerer den neseoljen og weleda sin nesespray fra sunkost som har saltvann og aloevera. Bruker neseoljen bare når det trengs og weleda flere ganger i døgnet for å få renset nesen.

Anonymkode: 4a36c...589

Skrevet

Nesespray er ikke bra, det skader slimhinnene og gjør bare vondt verre på sikt. Nesespray løser ikke opp slim og snørr, den får slimhinnene til å krympe sammen slik at det kjennes ut som at luftveiene åpnes.

Jeg har trang nesegang (sa ØNH-legen), og fikk forbud mot å bruke nesespray.

Helst skal jeg ikke bruke noe som helst, men hvis jeg MÅ: kun saltvann. Det løser opp slim og snørr.

Prøv en dukkert i havet😉

Eventuelt bland salt og vann og kok sammen,  kjøp en neseskyller og la saltvannet renne igjennom Er en spesiell oppskrift og teknikk, men tror det funker.

Anonymkode: 45ee2...e95

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er så utfattelig tett i nesa at jeg holder på å gå på veggene, får ikke sove. Jeg har skydd nesespray som pesten for de svir så inni granskauen og så blør jeg neseblod. Otrivin er definitivt den verste, kan like god sette ei blåselampe oppi nesa. Kjøpte den for barn en gang men den hadde nada effekt igjen. Har forsøkt zycomb, og liker effekten men igjen, påfølgende svie og neseblod. Jeg blør ikke mye neseblod til vanlig eller noe altså.

Andre ting jeg kan prøve i stedet for nesespray? Per nå blir det liksom bare vanndamp + snyting men er like potte tett.

Hva med å slutte å sutre?

Anonymkode: 62d9e...7ce

Skrevet

Av nesespray synes jeg rhinox nesespray er best. Bruker den til både meg og ungene når det er virkelig nødvendig. Vi får også sår nese og neseblod av otrivin, men rhinox går greit. Bruker den ikke mer enn høyst nødvendig.

Anonymkode: 0eded...e3d

Skrevet

Takk for tips, sjekket en sånn neseskyller på nett. Kommer til å ende opp med at jeg drukner meg selv :fnise: Kan jeg lage saltvann og bare væte papir eller noe og stappe litt oppi og i det minste få noen effekt tro?

Skrevet

Pysiomer jet! Kun saltvann men med mega-trøkk😆

Anonymkode: a78d8...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...