AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Vinterferien banker pp døra igjen, og vi skal som alltid jobbe og sende 4.klassingen på Sfo. Alle vennene har enten dratt pp hytta, til Syden, til besteforeldre i en annen landsdel, noen skal til Sverige og Danmark,. Vi har ingen hytte, vi har besteforeldre innen 1 time kjøring, og vi ønsker å bruke mere av våre 5 uker ferie på sommeren, særlig i år da vi ikke har sommersfo i august. Datter spør om ikke vi kan dra på vinterferie så hun også får en hel uke fri, men hvor skal vi dra uten å bruke masse penger. Besøker besteforeldre ofte, så skal dit i helgen igjen, men er jo ingen barn som er hjemme å leke med. På Sfo we hun den eneste fra klassen. Vi har begge 5 uker ferie. Min jobb (bhg) holder helt stengt 14 dager i juli. I år har vi ikke Sfo fra 1.8, så da får datter ca 2.5 uke ekstra ferie. I tillegg kommer høstferien og juleferie. Dette vil ikke gå opp , selv om i tar feire hver for oss med datter. Hva gjør andre foreldre som hr barn som kjeder seg i slike ferier hvor alle er bortreist? Anonymkode: b545a...064
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Hvis hun vil ha en hel uke fri kan vel en 4.klassing være alene hjemme mens dere er på jobb.... Anonymkode: 2d127...184 22
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 En 4. klassing kan vel være hjemme alene litt? Anonymkode: 56ba7...56a 9
Luckie Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Her har tredjeklassingen vinterferie uten SFO for første gang da vi har sagt opp. Både jeg og pappaen jobber, så vi kan ikke reise noen stand. Må derfor ordne barnevakt. Synd, men sånn er det. Jeg jobber også turnus, så vi får sjelden dratt på noe ferie utenom sommerferie. Håper noen av vennene hans kanskje vil møtes i løpet av den uka, men flere har hytter, osv.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 La henne være hjemme, stakkars Anonymkode: bd47f...d0a 3
Queen94 Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Føler med deg! Overbeviste mine om at i år må vi være kreative. Bruke kveldene og helgene på masse koselig. Planen er blant annet leke på lekeplasser, lage hjemmekino, bowling og rush. Blir jo selvfølgelig ikke helt som barna alltid ønsker, men de forsto godt at vi må jobbe. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Mine er alene hjemme. De skal være med på jobb ett par dager, ellers blir det nok en del mobil og spill. Kjip ferie i mine øyne, men tenker at de vil kose seg. Både jeg og pappaen jobber, besteforeldre er langt unna. Ingen av oss får lov til å ta ut ferie nå for at det skal gå opp med ansatte på jobb. (Mye sykdom pga corona). Så da må vi på jobb. Syns det er kjipt, men sånn er det. Prøver å finne på noe ekstra gøy på ettermiddagene. Anonymkode: 8c2ef...040
coralgol Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 Tenker at 4. Klassingene vil kose seg hjemme jeg. Gi litt friere forhold. Senere kvelder, ligge lenge, tv, spilling, noe annet kos hjemme. Gjør ferdig et godt frokost fat eventuelt. Gi litt ansvar, la hen kose seg hjemme 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): La henne være hjemme, stakkars Anonymkode: bd47f...d0a Og der kom den. Ok, du droppet ihvertfall «stakkars, stakkars barn». Anonymkode: 82da9...3be 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Her er det håndballskole, fotballskole og ulike aktiviteter ihvertfall noen av dagene, og det er det jeg har pleid å melde min sønn på. Finnes det noe sånt der dere bor er vel det et alternativ? Anonymkode: 47977...316 3
Ella-2 Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 Hei! Kan hun prøve å være alene hjemme? Da kan hun kose seg med å ligge litt lenge. Spille etc. Har dere mulighet til å ta fri 1 dag? Hvis ikke, så er det jo to helger i forbindelse med vinterferien. Hvis dere bor et sted det er snø nå, så ta en skitur. Lag bål. Er det museum eller badeland/svømnehall i nærheten. Bruke en dag på det kanskje? Kos dere med brettspill på kveldene. Lag litt ekstra god middag en kveld midt i uka. Fest på en hverdag😊 Kino? Da vil hun ha opplevde masse i løpet av uka, som hun kan fortelle om 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 Min 4.klassing skal være hjemme 😊 Spiller og koser seg, så finner vi nok på noe kvelder og helger. Anonymkode: b23c0...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 Queen94 skrev (35 minutter siden): Føler med deg! Overbeviste mine om at i år må vi være kreative. Bruke kveldene og helgene på masse koselig. Planen er blant annet leke på lekeplasser, lage hjemmekino, bowling og rush. Blir jo selvfølgelig ikke helt som barna alltid ønsker, men de forsto godt at vi må jobbe. Er dette å være kreativ? Lekeplasser, hjemmekino, bowling og rush? Anonymkode: f4399...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 3.klassingen her har ikke sfo lenger. Hun er hjemme alene med storesøster(5.klasse) mens vi andre er på jobb. Anonymkode: 73572...645
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 Er det virkelig så mange 4.klassinger som går på sfo? Anonymkode: dc3bb...bf5 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vinterferien banker pp døra igjen, og vi skal som alltid jobbe og sende 4.klassingen på Sfo. Alle vennene har enten dratt pp hytta, til Syden, til besteforeldre i en annen landsdel, noen skal til Sverige og Danmark,. Vi har ingen hytte, vi har besteforeldre innen 1 time kjøring, og vi ønsker å bruke mere av våre 5 uker ferie på sommeren, særlig i år da vi ikke har sommersfo i august. Datter spør om ikke vi kan dra på vinterferie så hun også får en hel uke fri, men hvor skal vi dra uten å bruke masse penger. Besøker besteforeldre ofte, så skal dit i helgen igjen, men er jo ingen barn som er hjemme å leke med. På Sfo we hun den eneste fra klassen. Vi har begge 5 uker ferie. Min jobb (bhg) holder helt stengt 14 dager i juli. I år har vi ikke Sfo fra 1.8, så da får datter ca 2.5 uke ekstra ferie. I tillegg kommer høstferien og juleferie. Dette vil ikke gå opp , selv om i tar feire hver for oss med datter. Hva gjør andre foreldre som hr barn som kjeder seg i slike ferier hvor alle er bortreist? Anonymkode: b545a...064 Har aldri dradd bort i vinterferien. Jeg jobber, barna er hjemme. Ingen som klager🤔 Anonymkode: 21914...ba7 3
bettsa Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 Kan hun overnatte hos besteforeldre noen netter og finne på noe sammen med dem? 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 Ypperlig anledning til å invitere en venn på overnatting så de kan være hjemme? Det syntes mine var godt iallefall. Nå går minsten i 5. og elsker å være alene hjemme. Anonymkode: 25bf1...24b 1
Luckiness Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 Kan dere ikke dele opp ferie litt? Feks begge eller en av dere tar ut et par dager ferie i forbindelse med en av helgene i vinterferien (altså for neste år). Så får dere en langhelg, behøver ikke å være hele uken og kanskje lettere å få innvilget hos arbeidsgiver Ellers så er det jo å leie hytte/leilighet. Typiske skisteder i vinterferien koster ofte en del. Men man må jo ikke bo midt i trekket eller skiløypen. Kanskje det er billigere å leie litt utenfor typiske vinterferiesteder. Gå på langrenn, ake, kjøre 1-1,5t i bil til et skitrekk. Ellers funker jo dagsturer. Både til fjellet for ski eller bare i nærområdet. Lage bål og grille pølser feks. Skjønner at det blir lenger sommerferie i år pga ikke sfo fra august. Men det går vel an å ha 3 uker på sommeren, 1 på høst (eller bruke for ukedagene i romjulen + resten av dagene til en langhelg høst/vinter) og 1 på vinteren ellers? Ikke gitt at dere får innvilget ferieønskene alltid selvsagt. Men et og annet år får man jo det. Ellers så kan hun kanskje være litt alene selv om dere jobber? Hvis en eller flere venner er hjemme så kunne jo de vært sammen på dagtid. Finnes også ofte kurs/aktiviteter man kan melde barn på i ferier. Usikker på pris. Men kanskje det kan erstatte sfo i en ferieuke eller for noen dager.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette å være kreativ? Lekeplasser, hjemmekino, bowling og rush? Anonymkode: f4399...4a3 Hvorfor så nedlatende holdning? Ja, det er kreativt som i å finne på noe annet enn å bare være hjemme og gjøre ting de vanligvis gjør. Men selvfølgelig, hvis dette er noe barna gjør ofte så er det ikke veldig kreativt. Anonymkode: 15eff...00a 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå