AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Del Skrevet 20. februar 2022 Hei! Etter hvor lang tid ville dere kontaktet lege, hvis man etter ppilleslutt har helt ustabil syklus og man ikke får eggløsning/Lh-topper? 3-4-5-6 mnd? Mer? Anonymkode: 212e1...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 20. februar 2022 #2 Del Skrevet 20. februar 2022 Kommer litt an på alder og? Men rundt 6 mndr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 21. februar 2022 #3 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Er 31. Syklusene har vært på 43 dager og deretter 34 dager, så det går kanskje i riktig retning, selvom det er 3 måneder siden jeg sluttet på p-piller. Har testet med eggløsningstester, og er langt unna å ha positiv test, men har hatt en liten stigning begge syklusene, bare ikke nok til eggløsning. Mens har kommet 15 dager etter denne stigningen. Endret 21. februar 2022 av jenteanonym91 Skrev feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. februar 2022 #4 Del Skrevet 21. februar 2022 jenteanonym91 skrev (3 timer siden): Er 31. Syklusene har vært på 43 dager og deretter 34 dager, så det går kanskje i riktig retning, selvom det er 3 måneder siden jeg sluttet på p-piller. Har testet med eggløsningstester, og er langt unna å ha positiv test, men har hatt en liten stigning begge syklusene, bare ikke nok til eggløsning. Mens har kommet 15 dager etter denne stigningen. Tester du både morgen og ettermiddag når du ser denne stigningen ? Kan det hende du har el da? Jeg har pleid ha sene sykluser men med eggløsning. Hos meg funker vitex agnus castus, har brukt det to sykluser og fikk da el cd 16 og cd 15. har bestilt ny flaske nå For neste syklus, tør ikke la vær denne igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 21. februar 2022 #5 Del Skrevet 21. februar 2022 Laura80 skrev (28 minutter siden): Tester du både morgen og ettermiddag når du ser denne stigningen ? Kan det hende du har el da? Jeg har pleid ha sene sykluser men med eggløsning. Hos meg funker vitex agnus castus, har brukt det to sykluser og fikk da el cd 16 og cd 15. har bestilt ny flaske nå For neste syklus, tør ikke la vær denne igjen. Testet bare en gang om dagen, men testene var aldri i nærheten av positiv, jevnt på ca. 0,30 når jeg la de inn i premom. Denne «stigningen» på 0,30 varte i ca.3 dager på begge syklusene. Trur ikke jeg har hatt eggløsning, ikke fått noe slim eller lignende heller. Som om kroppen ikke klarer å produsere nok LH 🤷🏻♀️ Skjønner at det enda er for tidlig å konkludere, men hva kan man gjøre om man ikke får eggløsning? Finnes det medikamenter man kan få hos lege? Håper neste syklus blir enda kortere igjen, når det har gått fra 43 dager til 34 dager de to siste syklusene. Om det ikke gjør det, har jeg vitus angus i bakhodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Del Skrevet 21. februar 2022 Etter pilleslutt er det ikke unormalt at det tar et års tid før ting stabiliserer seg. Anonymkode: 458af...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 21. februar 2022 #7 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter pilleslutt er det ikke unormalt at det tar et års tid før ting stabiliserer seg. Anonymkode: 458af...c66 Håper virkelig ikke det tar så lang tid å få eggløsning…. Føler liksom ikke vi får kommet ordentlig i gang med prøvingen før eggløsningen er tilbake. Omså med ulik lengde på syklus osv. Leser om Klomifon. Noen som har erfaringer med dette? Hvor i prøveprosessen får man eventuelt dette av lege? Endret 21. februar 2022 av jenteanonym91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 22. februar 2022 #8 Del Skrevet 22. februar 2022 jenteanonym91 skrev (15 timer siden): Testet bare en gang om dagen, men testene var aldri i nærheten av positiv, jevnt på ca. 0,30 når jeg la de inn i premom. Denne «stigningen» på 0,30 varte i ca.3 dager på begge syklusene. Trur ikke jeg har hatt eggløsning, ikke fått noe slim eller lignende heller. Som om kroppen ikke klarer å produsere nok LH 🤷🏻♀️ Skjønner at det enda er for tidlig å konkludere, men hva kan man gjøre om man ikke får eggløsning? Finnes det medikamenter man kan få hos lege? Håper neste syklus blir enda kortere igjen, når det har gått fra 43 dager til 34 dager de to siste syklusene. Om det ikke gjør det, har jeg vitus angus i bakhodet! Det finnes medikamenter hos lege som vil kunne gi eggløsning. Jeg har selv tidligere prøvd pergotime. «Problemet» er bare at man kunne få bare 3-4 kurer og at syklusen etterpå ble enda lengre , hos meg. Det beste jeg har prøvd er vitex, den har fungert bedre enn de medisiner jeg har prøvd og gjør at den er regelmessig og med eggløsning. Det kan også rette seg selv siden det er kort tid siden du sluttet med prevensjon. Vaksinen kan også tulle det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 22. februar 2022 #9 Del Skrevet 22. februar 2022 jenteanonym91 skrev (10 timer siden): Håper virkelig ikke det tar så lang tid å få eggløsning…. Føler liksom ikke vi får kommet ordentlig i gang med prøvingen før eggløsningen er tilbake. Omså med ulik lengde på syklus osv. Leser om Klomifon. Noen som har erfaringer med dette? Hvor i prøveprosessen får man eventuelt dette av lege? Du mener kanskje klomifen, det er samme som pergo jeg snakket om. Det gav el hos meg og da på ca dag 18-19, men hos meg ble syklusene enda lengre etterpå. Jeg ble aldri gravid med clomid men ble gravid en stund etterpå på vanlig eggløsning. Den var sen riktignok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Del Skrevet 22. februar 2022 Tok rett under 1 år før syklusen min stabiliserte seg etter prevensjonsslutt. Men var bare første syklusen som var uten EL, og det var den korteste syklusen jeg har hatt - 30 dager. Alle de andre syklusene hadde jeg EL, selv om det var opp i 90 dager på lengste. Anbefaler å begynne å tempe, da ser du med sikkerhet om du har EL eller ikke. Syns det høres ut som du kanskje har EL, men korte LH-topper sånn at testene ikke klarer å fange det opp. Etter ca 1 år stabiliserte syklusen min seg på ca 33 dager. Anonymkode: 935c2...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 22. februar 2022 #11 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tok rett under 1 år før syklusen min stabiliserte seg etter prevensjonsslutt. Men var bare første syklusen som var uten EL, og det var den korteste syklusen jeg har hatt - 30 dager. Alle de andre syklusene hadde jeg EL, selv om det var opp i 90 dager på lengste. Anbefaler å begynne å tempe, da ser du med sikkerhet om du har EL eller ikke. Syns det høres ut som du kanskje har EL, men korte LH-topper sånn at testene ikke klarer å fange det opp. Etter ca 1 år stabiliserte syklusen min seg på ca 33 dager. Anonymkode: 935c2...0f5 Så lenge ja! Har fortsatt håpet om at jeg i det minste kan få eggløsning, selvom syklus ikke stabiliserer seg helt enda. Er jo ikke så lenge siden jeg sluttet, 3 måneder. Hadde håpet vi kunne blitt gravide før sommeren, men i dette tempoet tør jeg ikke håpe på noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Del Skrevet 22. februar 2022 Jeg sluttet på p piller for 10 mnd siden, og mensen er forsatt helt på bærtur... Anonymkode: 5375c...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zwitserland Skrevet 26. februar 2022 #13 Del Skrevet 26. februar 2022 Finnes det preparater eller kjerringråd som kan være med å stimulere eggløsning, men som man ikke må ha resept på? Evt som man får tidligere enn feks klomifen? Har jeg forstått det rett at vitus angus hjelper på lange sykluser, men ikke på eggløsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 26. februar 2022 #14 Del Skrevet 26. februar 2022 zwitserland skrev (1 time siden): Finnes det preparater eller kjerringråd som kan være med å stimulere eggløsning, men som man ikke må ha resept på? Evt som man får tidligere enn feks klomifen? Har jeg forstått det rett at vitus angus hjelper på lange sykluser, men ikke på eggløsning? Det hjelper også på eggløsning jo, vitex agnus balanserer hormonene og øker lh nivå (det eltestene måler for å gi el), dvs vitexen stimulerer til eggløsning til normal tid. Les gjerne mer om vitex på nettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 7. mars 2022 #15 Del Skrevet 7. mars 2022 Æsjda, virker som det ikke blir eggløsning denne måneden heller…. Hadde skikkelig forhåpning når jeg begynte å se litt strek på eggløsningstestene, men de steg til 0,28 i score på premom også ble de blenda igjen. Akkurat som tidligere. Denne syklusen har jeg begynt å tempe i tillegg, så vil jeg hvertfall se enda tydeligere om min mistanke om at jeg ikke har eggløsning stemmer. Dersom mine beregninger fra tidligere syklus om at jeg får mensen 15 dager etter siste stigning, så skal jeg få mensen 19.mars. Gjenstår å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 10. mars 2022 #16 Del Skrevet 10. mars 2022 Hahah, nå er jeg altså så gira!! Var på toalettet i dag og hadde eggløsningsslim! Ikke til å ta tvil av 😅 Aldri opplevd dette før! Har jo ikke hatt antydning til eggløsning de første syklusene etter p-pilleslutt. Nå går ikke dagene fort nok, er sååå spent på å ta eggløsningstest og tempe de neste dagene for å se om det faktisk kan være at jeg snart får eggløsning. Må hoppe til køys og, legge inn litt aksjer de neste dagene! Hvor vanlig er det å få eggløsningsslim, men ikke få eggløsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå