Lillianlinn1783 Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 (endret) Jeg har vurdert å kutte moren min ut av livet mitt. under barndommen var hun ikke den varmeste personen. hun tvang meg til å gå på aktiviteter jeg ikke var interessert i, nektet meg å starte på nye aktiviteter som jeg var interessert i. hun sendte meg til skolen der jeg ble brutalt mobbet hver dag, noe hun viste veldig godt, men likevel trakk hun meg aldri ut av skolen, noe hun burde. hun lærte meg ikke hvordan jeg skulle håndtere pengene mine, noe som ga meg dårlig økonomi når jeg flyttet ut. jeg spurte henne flere ganger da jeg var ung om hvordan penger fungerte og fikk et strengt hysh, for slikt skulle vi ikke snakke om, og hun jobber med regnskap. det samme med mye annet som en må kunne når en er voksen, det var mye jeg ikke viste hvordan man skulle gjøre. alt fra matlaging til å vaske en do. selv om forholdet vår er bedre nå når jeg er voksen, klarer jeg ikke å glemme hvordan hun behandlet meg og søsteren min anderledes. om jeg skulle kjøpe noe til meg selv for mine egne penger, så måtte jeg kjøpe noe til søsteren min også, men hun trengte ikke det. søsteren min kunne leke med lekene mine selv når jeg sa nei, men hun trengte ikke å gjøre det samme. hun gir meg det ''hva var det jeg sa'' med et overlegent glis om jeg gjør noe som ikke gikk slik jeg ville. jeg er sliten og lei av at hun fremdeles prøver å kontrollere visse deler av livet mitt selv når jeg har flyttet ut. for en del år siden tok jeg henne til siden og snakke med henne om alt dette og ba henne om å få profesjonell hjelp mot sinneproblemet som hun har. hun ba meg om å flytte ut. hun ville heller kaste meg ut enn å få hjelp. da jeg var 14 år, ble jeg kontaktet på nettet av en som ville ha sex med meg. jeg sa fortvilt nei, men han ville ikke ta det som et svar. jeg gikk hyllgråtende inn til stuen for å be mamma om hjelp. hennes svar, var blokker fyren, og så gikk hun tilbake til mobilen. det ble ikke noe mer snakk om det etter på. ikke noe om nett sikkerhet eller om hvordan jeg hadde det. men sekundet jeg forteller henne at onkelen min har gjort overgrep på meg, går hun i tårer fordi han gjorde det samme mot henne når hun var 14 år. dette fortalte jeg sa jeg var 18. jeg føler at hun har gitt mye trygghets svik igjennom oppveksten. det at hennes første reaksjon er å kjefte når det skjer noe uventet, har gjort det slik at jeg ikke kommer til å la henne møte barna mine, men jeg må tenke på min egen mentale helse også, men jeg sliter med å komme meg ut. hver gang jeg sier at jeg har lyst til å flytte nord over i landet, sier hun alltid at jeg ikke kan flytte dit, for det blir for langt unna henne. Endret 20. februar 2022 av Lillianlinn1783
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Føler du for det, så gjør du det. Er ikke sikkert moren din blir så lei seg (hvis du forventer at hun skal trygle deg om å «komme tilbake»). Anonymkode: 410c0...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå