Gå til innhold

Til dere som er kjent/har vært på Algarve-kysten; jeg reiser alene med barn...Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, jeg vil gjerne ha alle tips dere kan komme med når det gjelder Argarve :) Har bestilt fly til høsten og blir der i 10 dager med to barn på 9 og 12. Vi er veldig reisevant alle sammen, og jeg har tidligere vært i Albufeira med venninner (men den gang i få dager og vi oppholdt oss kun der).

Jeg ser nå på hoteller, stort sett vest for Albufeira, selvom jeg leser at mange av de fineste strendene ligger rundt Tavira, altså øst for Albufeira. Jeg ser på et kjempelekkert hotell som heter algados dunas og et annet ; pestana viking. Ser også på en hel del andre; alfagar village, clube porto mos og en hel del leiligheter langs hele kysten. Bare for å nevne noen. Er på jakt etter 3+ til 5 stjerner. 

Jeg er også på jakt etter et litt rolig sted, ikke party og mye uteliv. Ungene liker ikke det og føler seg utrygge. Ønsker nydelige strender, fint hotell og helst en koselig by. Men jeg kjenner ingen av byene jeg ser på...

Byene som er aktuelle er vel Albufeira, Lagos, Portimao, Porches (-ett eller annet), salema, carvoeiro, ....for å nevne noen. 

Har dere noen forslag og tips til meg og mine to? Skal leie bil noen dager for å utforske kysten, men ikke alle dager. 

Er det verdt å ta turen inn til Spania til den isla cristina eller hva det heter? Vi er så og si lommekjent langs den spanske sørkyst, da vi har bodd der i mange år...

Takk på forhånd. :) 

Anonymkode: 12ad3...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Albufeira med barn på 9 og 11 år siste høstferien før koronaen kom. Det var FANTASTISK, vi ble så glade i Portugal. Leide leilighet veldig sentralt gjennom Airbnb, med direkte utgang til basseng. Du har jo vært der, så trenger ikke fortelle deg om det praktiske med restaurantene og nærheten til den flotte bystranda.

Vi tok "turist-toget" (sånt lite "tog" som går langs veiene) til en annen strand et stykke unna, østover, det var veldig fint og lettvint med barna. Barna elsket det stedet der byens løse katter kunne mates og koses med. Var på restaurant med Fado live musikk siste kvelden, det funket også for barna.

Et høydepunkt for oss var da vi leide bil et par dager og dro på utflukt til byen Evora, litt nordover og inn i landet. Det var en vakker by, og vi bodde på et hotell med basseng, så ungene fikk bade selv om vi var i innlandet. Fine veier å kjøre på.

Misunner dere som skal til Portugal!

Anonymkode: aacd6...5a4

Skrevet

Vi var i Lagos, veldig koselig by, med masse butikker, koselig gamleby, masse flotte strender rundt omkring, kan gå tur langs klippene osv. Tror også det er en dyrepark rett utenfor byen, men vi var ikke der. Det skal også være et stort vannland i området.

Anonymkode: 3d79a...094

Skrevet

Tusen takk for tips, jeg suger det til meg! Ser nå at det hotellet jeg tror er det beste, ligger rett ved Lagos, så det var godt  å høre at det er en fin by. Også gøy å høre om bytog og katter og byer det er fint å besøke. Takk skal dere ha, kom gjerne med mer om dere kommer på noe. 

Anonymkode: 12ad3...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...