AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Jeg er litt nysgjerrig på den glidende overgangen mennesker i kirken har mellom venner og jobb. Har 2 eks: - Jeg har hørt om mennesker som jobber innenfor presteyrket f eks som inviterer mennesker på kafe ,for så å skrive timer på dette. Jeg ville ikke vært skeptisk om det var mennesket som bestilte time, og at man eniges om å ta praten på kafe. Diakon for eksempel er jo en betalt omsorgstjeneste. Men å oppsøke mennesker for å spør om de ønsker ta en kaffe,fordi man tenker de trenger å vite mer om Gud eller trenger mennesker? - En annen ting er å be til for eksempel pizza og quiz hjemme hos seg selv. Man sier til venner at de kan ta med seg mennesker de mener trenger denne kvelden. Kirken betaler, selv om man har både venner og bekjente der. For meg så virker dette som å misbruke kirkens midler fordi man ønsker å ha en sosial kveld? Mulig jeg har vært lite i kirken. Anonymkode: ffca5...439
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Mener også at det å forenkle arbeidslivet sitt ved å mene man har jobbet nok antall timer den uka fordi man regner med sosiale eventer Anonymkode: ffca5...439
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Med mindre du er økonomiansvarlig i denne kirken hvorfor lurer du på dette? Prestene har vel en arbeidsinstruks og retningslinjer de skal følge og om arbeidsgiver (kirken) er uenig vil jeg tro de snakker med sine ansatte (Feks prestene) om dette? Anonymkode: 29873...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Med mindre du er økonomiansvarlig i denne kirken hvorfor lurer du på dette? Prestene har vel en arbeidsinstruks og retningslinjer de skal følge og om arbeidsgiver (kirken) er uenig vil jeg tro de snakker med sine ansatte (Feks prestene) om dette? Anonymkode: 29873...0f6 Jeg vet ikke helt. Det er ikke statskirken. Anonymkode: ffca5...439
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke helt. Det er ikke statskirken. Anonymkode: ffca5...439 Neeei? For den finnes ikke. Anonymkode: fc1c2...812
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Neeei? For den finnes ikke. Anonymkode: fc1c2...812 🙈 Anonymkode: ffca5...439 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Mener også at det å forenkle arbeidslivet sitt ved å mene man har jobbet nok antall timer den uka fordi man regner med sosiale eventer Anonymkode: ffca5...439 Hva mener du? Hvis de er tilgjengelig for en prat så det sosiale eventet så er de på jobb og skal skrive timer. Mener du at de skal jobbe overtid gratis? Det at de inviterer på cafe ser jeg ingen problem med. Kanskje de skjønner at enkelte trenger veiledning/råd og strekker ut en hånd før vedkommende gjør det? Anonymkode: a7b53...73c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå