AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Sånne billige rengjøribgssvamper, som sikkert er av plast. Er de ment for engangsbruk eller vasker dere dem? Jeg vasker dem faktisk. Men de er ikke noe gode. Bruker de bare fordi noen som bodde her før meg la igjen en pakke med masse ubrukte. Anonymkode: 5fee5...cfc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 De kan jo skylles og brukes om og om igjen og man kan bruke skrubbedelen av svampen helt til skrubbedelen av svampen er helt utslitt. Og den en fine siden av svampen kan fortsatt brukes til sine formål selv om skrubbedelen er utslitt. Kan vel brukes mange hundrede ganger før man kaster den. Anonymkode: bfe29...f8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg vasker dem faktisk Hvordan vasker du de? Jeg skyller de bare i vann. Anonymkode: bfe29...f8f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Kjører dem i vaskemaskina på 60 grader. Anonymkode: 05bab...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjører dem i vaskemaskina på 60 grader. Anonymkode: 05bab...eb7 Smart Anonymkode: bfe29...f8f
Nuith Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Jeg skyller mine og bruker dem om igjen, de varer vel gjerne et par måneder før de er "utslitt" ved daglig bruk, men når jeg trenger en svamp for å vaske ovnen/vanskelige flekker på gulvet/etc så bruker jeg den eldste svampen i vasken, og hiver den etterpå. Så de blir nok sjelden mer enn en måned gamle her i huset. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvordan vasker du de? Jeg skyller de bare i vann. Anonymkode: bfe29...f8f På 60 grader i maskin. De funker jo lenge. Jeg synes de er stygge og dårlige, men når de var her fra før så kan jeg like gjerne bruke de. Til dere som bare skyller. Blir de ikke litt ekle etter flere gangers bruk? De begynner jo å lukte surt og det blir sånne ekle fettklumper på dem. Så jeg kjører de i maskin. Bruker de jo flere ganger før, tar litt tid før de lukter. Men synes det blir litt ekkelt å bare skylle i lengden. Anonymkode: 5fee5...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Til dere som bare skyller. Blir de ikke litt ekle etter flere gangers bruk? De begynner jo å lukte surt og det blir sånne ekle fettklumper på dem. Anonymkode: 5fee5...cfc Jeg pleier å helle kokende vann fra vannkokeren over svampen innimellom. Det forebygger sur lukt. Anonymkode: fa81e...b1d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Har de også i maskin på 60 grader. De endrer jo litt form. Når de begynner å smuldre opp, går de selvsagt i søpla. Anonymkode: 332ab...b14
Avstand Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har de også i maskin på 60 grader. De endrer jo litt form. Når de begynner å smuldre opp, går de selvsagt i søpla. Anonymkode: 332ab...b14 Har kjøpt noen fra Clas Ohlson som er slike gjenbrukbare. Merker jo skikkelig forskjell når jeg vasker med de vs når jeg vasker med de billige plastgreiene. Men jeg tenkte å like gjerne bruke opp den kvantitesgreia først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå