Gå til innhold

Rydde og vaskehjelp hos meg som er litt rotekopp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt rotekopp og sliter litt med å holde meg ovenpå med husarbeidet til tider. 

Er det noen som har prøvd å leie inn f.eks. en nabo, student eller annen bekjent til å rydde og rengjøre mens man selv er på jobb, sånn hvert 1-2 uker? Tenker da for å få tørket støv av overflater, støvsugd, og vasket overflater som kjøkken, bad osv. Samt rydding av ting som er lett å vite hvor skal, slik som tomme panteflasker, fat og glass, klær som ligger på gulvet, og at det som opplagt er søppel blir kastet. Mens litt andre gjenstander som ikke er helt opplagt hvor skal gjøres av, må jeg nesten stå litt for selv. Mulig jeg også setter dem til å brette ferdigvaskede klær og sortere det i kommoden, for jeg gidder bare ikke 🤣

Jeg lurer likevel på hva folks erfaring er. Om det er mye tull med det som at ting blir ryddet bort på steder man ikke finner det igjen, at ting som ikke skulle kastes, blir kastet, eller om det stort sett går fint. Hvordan løser dere det rent praktisk? Er det best å f.eks. kjøpe noen kasser som de kan plassere ting i som de ikke vet helt hvor skal gjøres av? Jeg forventer ikke at de skal vite hvor alle personlige gjenstander skal plasseres og slikt. Men jeg ønsker at ting forsvinner bort fra bordene, opp fra gulvet, bort fra sofaen osv, og at overflater rengjøres slik at det er deilig å komme hjem igjen til ryddig leilighet. Hvis de samler ting og grovsorterer det i kasser etter kategori slik at jeg lett kan se over det så er det mer enn godt nok.

Anonymkode: 8aa7f...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rydde får du faktisk sørge for selv, så kan du heller skaffe deg rengjøringshjelp. Om du ikke finner noen som er interessert i å være hushjelp, men da blir jo betalingen desto høyere.

Anonymkode: 77299...5f2

Skrevet

Ja, jeg må nok betale det som det koster. Men planen er ikke å bruke et vaskebyrå som forventer at alt er 100% ryddet for at de skal komme og vaske, og hvor avtalen "kun" er vasking. Men heller en nabo, bekjent, student eller ungdom som tar det som en ekstrainntekt hvor det da er mulig å diskutere nærmere hva som skal gjøres og hvilken pris. Det blir da en "hushjelp light".

Skrevet

Du får jo sikkert tak i noen som gjør det for å få litt inntekt. Men jeg kjenner jeg blir litt fascinert over at du ikke bryr deg særlig om rotet ditt:laugh:. Selv hadde jeg blitt skikkelig stressa over å ha det strøkent når det kom noen inn døra:)

• Liker 1
Skrevet

Det er sant, men det er ikke alltid jeg har energi til å holde ting i orden, så da blir det ofte minste motstands vei. Har ikke turt å invitere folk her i det siste 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...