Gå til innhold

Langt, tykt hår - hvordan vasker dere håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjamponerer dere en eller to ganger? Vasker dere håret opp-ned? Hvor lenge skyller dere?

Anonymkode: 9b877...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker to ganger med sjampo og en gang med balsam. Husk ingen balsam i hodebunn for å ikke få fett hår. 

Anonymkode: cd3c9...625

Skrevet

Sjamponerer alltid to ganger, men vasker håret bare hver tredje dag. Står vanlig og vasker håret, men gnir ikke mye i lengdene. Skyller til alt er ute.

Anonymkode: 8bd3f...2f8

Skrevet

Sjamponerer hodebunnen to ganger, ja. Tar balsam i lengdene. Skyller til det ikke er igjen noen rester

Anonymkode: 354b6...ca2

Skrevet

Vasker to ganger. Fokuserer først på å vaske grundig i bunnen, og deretter vasker jeg utover i lengdene. Bruker god tid på å skylle ut sjampoen i bunnen, for å unngå at det ligger rester igjen som irriterer hodebunnen. Bruker masse balsam, og børster håret samtidig som jeg skyller ut balsamen.

Anonymkode: 2254e...98f

Skrevet

Sjamponerer to ganger siden jeg bruker sulfatfri sjampo og det er mye hår og gå igjennom, men opp ned? Den har jeg ikke hørt om :)  Føner opp ned da, synes det er lettere å få tatt nakken da.

Anonymkode: 92b6d...973

Skrevet

Viktig å ta vare på håret, tenk på at håret ditt er flere år gammelt 😄 Unn deg en god kur en gang i uka. Og en hår "turban" eller noe sånt  så kan tørke håret skånsomt. Sov med det i flette osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sjamponerer alltid to ganger, men vasker håret bare hver tredje dag. Står vanlig og vasker håret, men gnir ikke mye i lengdene. Skyller til alt er ute.

Anonymkode: 8bd3f...2f8

Akkurat sånn, også balsam i lengden, ikke nær hodebunnen. Vasker jeg det oftere, så blir håret mitt helt pubertalt og blir fett på et halvt døgn. 

Anonymkode: 8d098...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Viktig å ta vare på håret, tenk på at håret ditt er flere år gammelt 😄 Unn deg en god kur en gang i uka. Og en hår "turban" eller noe sånt  så kan tørke håret skånsomt. Sov med det i flette osv.

Hva er forskjellen på hårturban og håndkle snurret rundt? Er det forskjell i kvalitet på forskjellige turbaner? 

Skrevet

Tykk og krøllete hår. Vasker ca 2 gg I uka, alltid opp-ned. Bruker en leave inn conditioner..det vil si at jeg bruker den som balsam, men ikke skyller ut helt. Lufttørker de fleste gangene.

Anonymkode: 83bf6...073

Skrevet

Jeg løper en mil hver dag, og vasker det lange og tykke håret med shampoo og balsam hver dag etter trening. Bruker ikke hårføner, lar det lufttørke. 

Anonymkode: 57bf8...c44

Skrevet

Før jeg går inn i dusjen: deler håret langs midtskillen, og børster. En del over hver skulder, henger rett ned. Slik er det under hele vasken. 

Så går jeg inn i dusjen, og masserer vann godt inn i håret. 

Shampo. Masserer inn i hodebunnen, og drar nedover lengdene (som fremdeles henger rett ned på hver sin side av fjeset). Skyller, dette tar ikke lang tid. 

Kun om jeg har veldig skittent hår sjamponerer jeg to ganger. 

Klemmer vann ut av håret. Har i balsam. Grer gjennom håret med fingrene mens jeg masserer det inn i håret. 

Skyller - tar adskillig lengre tid å vaske ut balsamen. 

Klemmer ut så mye vann som mulig, og klapper håret med håndkle. Lager håndkleturban som sitter mens jeg kler på meg. 

Grer så håret med en børste. 

Anonymkode: 343d2...24a

Skrevet

Skyller godt.

Renseshampoo kun ved røttene, lar den virke et minutts tid, skyller godt. 

Lillashampoo, eller fuktshampoo, eller hva enn håret mitt trenger den uka. Kun ved røttene, lar den virke 2-3 minutter. Skyller godt. 

Balsam, kun i lengdene. 

Klemmer forsiktig med handkle.  Grer med wet-brush. 

Lar håret lufttørke en times tid. 

Bruker så stylingprodukter. Tørker håret med rundbørste, på medium varme. 

Hårolje til slutt, i lengdene. 

En gang i uka. 

Anonymkode: 29176...ef3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 12.52):

Sjamponerer dere en eller to ganger? Vasker dere håret opp-ned? Hvor lenge skyller dere?

Anonymkode: 9b877...697

En gang med mindre det har samlet seg mye skit og fett. Balsam langs lengden, men ikke i hodebunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...