Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har eika hesteforsikring? 

Har du god eller dårlig erfaring? 

Anonymkode: 3294c...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring men om du leser vilkårene så får du svaret.  Regner med at det er en grunn til at Agria og Gjensidige dominerer på hest og dyr generelt. 

Min er forsikret i Agria, hørte hos gjensidige men de skulle ha 6x prisen uten å ha særlig bedre vilkår.

Anonymkode: de028...e5c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt hest og jobber med forsikring og ville ikke vurdert annet enn Gjensidige eller Agria. If hvis du har en relativt rimelig hobbyhest.

Anonymkode: 6f879...7ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt hest og jobber med forsikring og ville ikke vurdert annet enn Gjensidige eller Agria. If hvis du har en relativt rimelig hobbyhest.

Ok takker for svar. Mener gjensidige har øvre aldersgrense? Hesten det er snakk om er 21år.

Skrevet

Du burde sende forespørsel om pris og vilkår til alle tilbyderne. La de se at du sender samme e-post til alle. Da vil du få det beste tilbudet.

Jeg tror forsikringen er så dyr at det ville lønt seg å sette av penger. Dyreforsikring og helseforsikring er de forsikringene med minst mulig til å få tilbake rettmessig beløp ved ulykke.

• Liker 1
Skrevet

Tar du Agria, så les nøye. 
Den jeg hadde dekket ikke haltheter, men da vrir Agria det til at om hesten blir skadet om den blir påkjørt, sparket eller faller utfor et stup, er den halt og da dekker de det ikke. 

De dekket ikke muskelsvinn i en skulder «fordi den ble halt». 

Anonymkode: 53211...ec6

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare Agria til hest. Ingen andre dekker like mye og har en overkommelig premie. Brukt Agria på hestene mine i 15 år og har alltid vært fornøyd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den jeg hadde dekket ikke haltheter, men da vrir Agria det til at om hesten blir skadet om den blir påkjørt, sparket eller faller utfor et stup, er den halt og da dekker de det ikke. 

Dette er jo så enkelt som at du har valgt for lav dekning hos Agria. De kan tilby forsikring som dekker halthet.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ok takker for svar. Mener gjensidige har øvre aldersgrense? Hesten det er snakk om er 21år.

Vet ikke om et eneste selskap som tilbyr forsikring på en så gammel hest, så hvis Eika gjør det så er det såklart et godt alternativ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jo så enkelt som at du har valgt for lav dekning hos Agria. De kan tilby forsikring som dekker halthet.

På løpshest gjorde de ikke det, da de er mer utsatt for haltheter pga belastning. Men om hesten blir skremt og ramler utfor et stup og brekker beinet, skulle man jo tro at det dekkes. Men neida. 

Skrevet
Kakaosnerk skrev (23 timer siden):

Bruker bare Agria til hest. Ingen andre dekker like mye og har en overkommelig premie. Brukt Agria på hestene mine i 15 år og har alltid vært fornøyd.

Har du tatt regnestykket?

Hvor mye har du betalt i 15 år i forsikring.

Hvor mye penger har forsikringen betalt deg.

I løpet av 15 år må det vel ha skjedd endel?

Skrevet
Mytomann skrev (9 timer siden):

Har du tatt regnestykket?

Hvor mye har du betalt i 15 år i forsikring.

Hvor mye penger har forsikringen betalt deg.

I løpet av 15 år må det vel ha skjedd endel?

Dette er det dummeste jeg leser. Du har ikke forsikring fordi det skal lønne seg men for å ha en trygghet hvis noe skjer. Det spiller ingen rolle hva du har betalt i løpet av 15 år hvis du faktisk ikke hadde disse pengene da du trengte dem etter 2 og 5 og 7 år når hesten ble syk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette er det dummeste jeg leser. Du har ikke forsikring fordi det skal lønne seg men for å ha en trygghet hvis noe skjer. Det spiller ingen rolle hva du har betalt i løpet av 15 år hvis du faktisk ikke hadde disse pengene da du trengte dem etter 2 og 5 og 7 år når hesten ble syk. 

Da forstår du ikke hvordan forsikring fungerer. Det er en god grunn til at du ikke kan svare eller vil svare.

Man kjøper forsikring for å ha en trygghet, men når forsikringen skal brukes så er det masse som ikke dekkes.

• Liker 1
Skrevet
Mytomann skrev (7 timer siden):

Da forstår du ikke hvordan forsikring fungerer. Det er en god grunn til at du ikke kan svare eller vil svare.

Man kjøper forsikring for å ha en trygghet, men når forsikringen skal brukes så er det masse som ikke dekkes.

Det som står i vilkårene at dekkes, det dekkes. Jeg har aldri opplevd å ikke få dekket skader som har stått i vilkårene. Hadde en katt som ble dårlig 2 måneder etter at forsikringen ble tegnet. Forsikringen tok regninga på 30 000,-. Ene hesten min ble også undersøkt og behandlet for rundt 60 000,- for noen år tilbake. Det var ikke noe problem å få dekket utgiftene der heller. Har og hatt masse «småsummer» fra 5-10 000,- oppgjennom årene og alt har blitt dekket, sålenge det omfattes av akkurat den forsikringen. Så er det bare å velge forsikringer med god dekning👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 19.34):

Agria premium dekker halthet men da må du først ringe en veterinær som kan ta en halthetsundersøkelse og få attest på at hesten er fin, den kan ikke være eldre enn 1år.

Agria dekker i utgangspunktet alltid ytre vold fikk jeg beskjed om hos en veterinærene som jobber der.

Har bare positiv erfaring med Agria på hest og hund, de stiller opp og strekker seg langt.  Det viktigste er at veterinærene skriver en god ærklering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 18.58):

Agria premium dekker halthet men da må du først ringe en veterinær som kan ta en halthetsundersøkelse og få attest på at hesten er fin, den kan ikke være eldre enn 1år.

Agria dekker i utgangspunktet alltid ytre vold fikk jeg beskjed om hos en veterinærene som jobber der.

Har bare positiv erfaring med Agria på hest og hund, de stiller opp og strekker seg langt.  Det viktigste er at veterinærene skriver en god ærklering.

Jeg hadde både veterinærerklæring (avslått) pluss obduksjonsrapport. De holdt fast ved at hesten var halt og at de derfor ikke dekket en dritt. 

Skrevet
Mytomann skrev (På 22.2.2022 den 11.10):

Vilkårene er tilgjengelige før du kjøper forsikringen og du har all verdens tid til å sette deg inn i hva forsikringen dekker og ikke. Om du blir overrasket over manglende dekning er det du som ikke har satt deg godt nok inn I det og derav har urealistiske forventninger. Eller ikke er villig til å betale for en dekning som er bedre. Som dessverre ofte er saken, og skylda går til selskapene 🤪

Har du pengene tilgjengelige til å dekke en operasjon til 50 000 kr så er det jo bare å la være å kjøpe forsikring, da har du jo midlene da og kan dekke deg selv i huet og ræva om du ønsker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...