Gå til innhold

Får ikke jeg koronapass nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 doser med vaksine. Skulle ta 3 dose, men fikk korona. Tok hjemmetest og var veldig dårlig. Tok ikke pcr test så den er ikke registrert på helsenorge. Og nå kan jeg ikke ta vaksinen..

Alle sier man må ha 3 doser eller registert pcr test for å få koronapass.

Skrevet

Du må bare vente 3 mnd for å få tredje dose.

• Liker 2
Skrevet

Så vidt jeg forstår, så registreres ikke egenmeldt positivt svar på en måte som gir grønt pass. Det er litt bakvendt, all den tid dette er for å avlaste ifh til PCR test.

Så da må man enten ta 3 doser (og allikevel kunne både bli smittet og smitte andre), eller bruke unødvendig både egen og andres tid for å få svar på en PCR test. Og det enda merkeligere, er at gjennomgått sykdom, som sannsynligvis betyr ganske god immunitet, gir ikke mer enn noen mnd med grønt pass. Men altså en 3. dose med en vaksine som ikke er til hinder for å bli syk og spre smitten videre, gir ubegrenset grønt pass.

Forstå det den som vil. Men bunnlinjen er tydelig: alle skal vaksineres, og da helst med maks antall doser. Og naturens egen vaksine, som vaksine bygger på, er altså ikke god nok.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Innsidenut skrev (52 minutter siden):

Det må ha gått mindre en 270 dager siden siste stikk.  2doser holder en ganske god stund.

Endret av Chomsky89
Skrevet
Innsidenut skrev (56 minutter siden):

Jeg har 2 doser med vaksine. Skulle ta 3 dose, men fikk korona. Tok hjemmetest og var veldig dårlig. Tok ikke pcr test så den er ikke registrert på helsenorge. Og nå kan jeg ikke ta vaksinen..

Når hadde du covid? Pcr er pos lenge etter gjennomgått sykdom. Kanskje ta en pcr nå?

Skrevet

Ville tatt PCR test snarest hvis det er kort tid siden du hadde covid. Vet om flere som lar være å registrere, men da får du ikke gyldig pass. Jeg synes det er helt tullete med dette passet, men det er en annen sak

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frøya90 skrev (46 minutter siden):

Ville tatt PCR test snarest hvis det er kort tid siden du hadde covid. Vet om flere som lar være å registrere, men da får du ikke gyldig pass. Jeg synes det er helt tullete med dette passet, men det er en annen sak

Ca 2,5 uke siden.. Er det innafor eller er det for lenge siden?

Skrevet
Innsidenut skrev (2 timer siden):

Ja, det er jo de med 3 doser som ikke bli anbefalt å ta PCR-test, siden de allerede har det registrert i passet sitt. Med mindre enn 3 doser anbefales man å ta PCR-test, slik at passet blir oppdatert.

Gjest Villfisker
Skrevet

Det passet er helt verdiløst uansett. Ingen burde godta det, og rett og slett nekte å benytte seg av det. 

Skrevet
2 minutter siden, Villfisker said:

Det passet er helt verdiløst uansett. Ingen burde godta det, og rett og slett nekte å benytte seg av det. 

Hva baserer du din påstand på?

Jeg har måtte benytte meg av dette opptil flere ganger, uten dette hadde jeg ikke kunne få gjort de tingene jeg ville.

Kanskje ikke så mye verdi under her i gamlelandet, men vil du utover våre landegrenser så er man ganske avhengig av det.

Gjest Villfisker
Skrevet
Merovingian skrev (Akkurat nå):

Hva baserer du din påstand på?

Jeg har måtte benytte meg av dette opptil flere ganger, uten dette hadde jeg ikke kunne få gjort de tingene jeg ville.

Kanskje ikke så mye verdi under her i gamlelandet, men vil du utover våre landegrenser så er man ganske avhengig av det.

Et slikt pass signaliserer at staten bestemmer over kroppene våre. Det åpner også opp for utvidelse av den dårlige ideen, til å gjelde fremtidige vaksiner. Noe vi aldri har hatt behov for tidligere. Så hvorfor i all verden et behov nå? Jo, fordi noen liker å fortelle andre hva de skal gjøre. Velger heller galgen enn å «leve» slik.

Du hadde aldri trengt å benytte deg av det, hvis du og andre hadde sagt nei. Å få gjort tingene man vil på andres premisser (spesielt når det er unødvendig), er ikke frihet for å si det sånn.

Å komme seg utenfor landegrensene er ikke like viktig som helsa di.

Skrevet
Innsidenut skrev (12 minutter siden):

Ca 2,5 uke siden.. Er det innafor eller er det for lenge siden?

Jeg tror det er innafor siden du ble ordentlig dårlig. Noen kan ha positiv pcr i enda flere uker enn det. Prøv så får du den sannsynligvis registrert :jepp:

• Liker 1
  • Opprett ny...