Gå til innhold

Long Covid

Mytomann

Anbefalte innlegg

Etter jeg har hatt korona så har jeg fått store problemer med hukommelsen. Jeg har hatt to doser med pfizer og hadde ingen bivirkninger av vaksinen.

• Jeg glemmer ting hele tiden.
  • Jeg har aldri hatt problemer med å stå opp om morgenen, men nå er det vanskelig.
  • Hvis jeg og samboer ser på film så faller jeg ut av filmen.
  • På jobben har jeg fått tilbakemeldinger på at jeg er alt for hissig og noen nekter å jobbe med meg.

Er det noen andre som har hatt ettervirkninger av korona?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg er ikke vaksinert. Ble ikke dårlig og har ikke merket noe i ettertid

Anonymkode: 4bd7f...abe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (Akkurat nå):

Etter jeg har hatt korona så har jeg fått store problemer med hukommelsen. Jeg har hatt to doser med pfizer og hadde ingen bivirkninger av vaksinen.

• Jeg har aldri hatt problemer med å stå opp om morgenen, men nå er det vanskelig.
  • På jobben har jeg fått tilbakemeldinger på at jeg er alt for hissig og noen nekter å jobbe med meg.

Jeg har fått problemer med hukommelsen og har hjernetåke. Veldig ubehagelig, og hvertfall på jobb der det er viktig å være skjerpet hele tiden. Håper det blir bedre snart. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal ta en prat med fastlegen. At man er litt omtåket etter en infeksjon er ikke uvanlig, men store personlighetsforandringer er det greit å få undersøkt mer

Anonymkode: 1560a...63a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns du skal ta en prat med fastlegen. At man er litt omtåket etter en infeksjon er ikke uvanlig, men store personlighetsforandringer er det greit å få undersøkt mer

Jeg tør ikke ta kontakt med fastlegen da jeg bruker anabole steroider. Jeg har brukt det på og av i 16 år uten å ha opplevd bivirkninger. Hvis fastlegen tar blodprøve er jeg redd for at han kan sjekke for steroider. Fastlegen har tidligere  sagt til meg at han mistenker at jeg bruker steroider, men jeg nektet å ta blodprøve.

Samboer vil at vi skal dra sammen til fastlegen, men jeg er redd for at fastlegen skal spørre samboer om jeg er hissig. Jeg har latt sinne og frustrasjon gå utover samboer i en lenger periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har presser deg til å jobbe, selv om kroppen ennå hangler og er sliten - så er det ikke uvanlig å få kort lunte.

Blir litt som at en er ikke spesielt tålmodig eller helt seg selv med stort søvnunderskudd. Bare at søvn ikke hjelper?

Anonymkode: 4c8e2...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det større sjangs for at du reagerer på steroidene enn coviden

Anonymkode: 13a5a...dcb

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (1 time siden):

Jeg tør ikke ta kontakt med fastlegen da jeg bruker anabole steroider. Jeg har brukt det på og av i 16 år uten å ha opplevd bivirkninger. Hvis fastlegen tar blodprøve er jeg redd for at han kan sjekke for steroider. Fastlegen har tidligere  sagt til meg at han mistenker at jeg bruker steroider, men jeg nektet å ta blodprøve.

Samboer vil at vi skal dra sammen til fastlegen, men jeg er redd for at fastlegen skal spørre samboer om jeg er hissig. Jeg har latt sinne og frustrasjon gå utover samboer i en lenger periode.

Kanskje du burde innse at du må slutte med AS da? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du burde innse at du må slutte med AS da? 

Da ville muskelmassen min blitt kraftig redusert. Jeg var en pingle når jeg var 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (Akkurat nå):

Da ville muskelmassen min blitt kraftig redusert. Jeg var en pingle når jeg var 16.

Du er ikke 16 år lenger. AS bidrar betydelig til personlighetsforandringer og sinneproblemer, ikke minst kan lavvarig misbruk bryte ned hjerneceller i frontallappen hvor nettopp senteret for stemningsleie og konsekvenstenkning. Om vaksinering har fremskydd problemet er ikke umulig sier et raskt google søk. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være hissig er ikke et tegn på long covid. Det kommer av de anabole steroidene. Hvis det går ut over både din samboer og kollegaer på jobben, så må du revurdere hva du driver på med.

Anonymkode: bd015...14d

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å være hissig er ikke et tegn på long covid. Det kommer av de anabole steroidene. Hvis det går ut over både din samboer og kollegaer på jobben, så må du revurdere hva du driver på med.

Anonymkode: bd015...14d

Personlighets forandringer , hissig/mangel på impulskontroll og også psykoser kan være tegn på long covid 

https://www.wishtv.com/news/medical/personality-changes-join-growing-list-of-covid-long-hauler-symptoms/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mytomann skrev (6 timer siden):

Alt det du beskriver kan være tegn på long covid. Jeg tenker du bør sykemelde deg i første omgang, ikke presse deg selv

ellers tenker jeg at det er viktig at du slutter med A S 

Endret av Lana01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (19 minutter siden):

Du er i ferd med å få MYE større problemer enn lite muskler.. Du er klar over at du plutselig kan dø av hjerteinfarkt når du bruker dette dopet?

Anonymkode: ff774...b3a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (1 time siden):

Selv om du har gått på det i fleire år, så kan det ha vert bivirkninger som du ikke har lagt merke til som er blitt sterkere. Kan også vere bivirkninger som er komt etter langtids bruk. Kortere lunte er jo en kjent bivirkning. 

Legger også med noe jeg fant på nettet:

Forskningen på kognitive følger av bruk av anabole steroider er fremdeles i startfasen, men har hittil vist at bruk er assosiert med lavere funksjon på flere kognitive områder deriblant hukommelse, arbeidsminne, problemløsning, eksekutiv funksjon og prosesseringstempo.

En norsk studie har vist at langtids bruk av anabole steroider var assosiert med mindre total gråsubstans og tynnere hjernebark i flere områder av hjernen, spesielt tydelig etter langvarig bruk. Dette kan være tegn på tidlig aldring av hjernen, og det er grunn til å tro at bruk av anabole steroider over lengre tid har effekter på hjernen som går utover hukommelse og arbeidsminne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lana01 skrev (52 minutter siden):

Alt det du beskriver kan være tegn på long covid. Jeg tenker du bør sykemelde deg i første omgang, ikke presse deg selv

ellers tenker jeg at det er viktig at du slutter med A S 

Jeg har aldri vært sykemeldt og kommer aldri til å bli det. Det ligger ikke til min natur. Det ville vært et nederlag.
Jeg skulle aldri ha nevnt A.S. jeg var ikke sånn før Covid. Eneste helseproblemene jeg har hatt er hjerteproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri vært sykemeldt og kommer aldri til å bli det. Det ligger ikke til min natur. Det ville vært et nederlag.
Jeg skulle aldri ha nevnt A.S. jeg var ikke sånn før Covid. Eneste helseproblemene jeg har hatt er hjerteproblemer.

Nei  jeg sier ikke at A S  er årsaken til det du opplever , jeg tenker du har long covid, utifra det du beskriver, ikke minst utifra når  symptomene oppsto  Grunnen til at jeg sier du bør ta det med ro er at de symptomene du har, kan forverres ved aktivitet . Du bør tenke på deg selv og helsen din

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytomann skrev (22 timer siden):

Jeg glemmer ting hele tiden.

Merkelig at du skrev dette, har korona nå selv og en ting jeg har merket spesielt er at jeg føler at hodet er i en egen "boble" på et vis. Føles som et vakum , rett og slett. Hatt det i ei uke nå. Og alt smaker helt annerledes. Ingen typiske forkjølelsessymptomer sånn sett bortsett fra at det kommer slimballer i halsen i ny og ne. Har øresus og slike ting. Glemmer ting jeg vanligvis skulle husket, føler meg rett og slett dement til tider 🤔 Gleder meg til jeg er ferdig. De rundt meg hadde kun ekstrem oppkast og kvalme så glad jeg slapp det ihvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Mytomann said:

Kontakt steroideprosjektet ved OUS.

https://www.steroidelab.no/kontakt

Du trenger ikke oppgi identiteten din for å få hjelp og veiledning. Her vil du møte høy kompetanse og ingen hevede pekefigre eller moralisering. Det er viktig at du sorterer hvilke problemer som sorterer under hvilken fane. Jeg kan love deg at du kommer til å bli godt mottatt.

Telefon: 46 95 97 91 (08:30-15:00)
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...