AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Hei. Har hatt en del anonyme innlegg om forholdet. jeg er tilbake stadig i dette forholdet. status nå er at jeg er veldig sliten av at han spiller poker hver uke og ofte på ukedager til 04-06 om morgen. Hadde nok ikke brydd meg om han var hos en kompis for ett par timer, trente , så fotball etc. men jeg blir urolig når han spiller så lenge fra kl 18-06. Og sover hele dagen etterpå. Jeg sover dårlig de poker dagene. Han svarer veldig sporadisk og fjernt på sms. jeg føler han bare prioriterer seg selv. Jeg er kjempe sliten fordi jeg ønsker bekreftelse på at han bryr seg om meg og er glad i meg og spurte han om han kunne ta poker fri 1-2 uker for at vi skal ha litt sammenhengene gode dager og føle på det enn opp og ned turer fordi poker greia er ett forstyrrende element. dette vil han ikke gi slipp på og vil heller spille poker enn å fokusere på forholdet og gi oss litt kvalitetstid. jeg har aldri sagt vi må være sammen 24/7 men den poker er så forstyrrende og spurte om han kunne pause for en uke for forholdet. hva tenker dere? For mye å forlange? Kan nevne andre ting som gjør at jeg ønsker bekreftelse og det er jo handlinger som gjør meg usikker på hans kjærlighet. Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg skal føle at dette er kjærlighet eller ikke. Anonymkode: a2eb5...453
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Hvorfor skader det deg at han spiller poker? Han sitter pal og kan ikke svare på sms fordi han må konsentrere seg. Dette er hans hobby. Kan du ikke godta det så gjør du det slutt! Du kan ikke kreve å forandre et menneske. Bare deg selv. Ta ansvar og gå. Anonymkode: b96d9...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor skader det deg at han spiller poker? Han sitter pal og kan ikke svare på sms fordi han må konsentrere seg. Dette er hans hobby. Kan du ikke godta det så gjør du det slutt! Du kan ikke kreve å forandre et menneske. Bare deg selv. Ta ansvar og gå. Anonymkode: b96d9...e6f fordi det ødelegger mer enn det gjør godt. Han er fjern og jeg syns personlig det er forstyrrende at han er ute til 04-06. jeg tror jeg hadde taklet det bedre om jeg visste at grunnmuren i forholdet var stødigere og jeg følte han var ellers engasjert i forholdet. Da er det alltid bra space. men syns han endrer seg og er fjern. Sover hele dagen etterpå osv. Jeg ba jo bare om 1-2 uker pause fra poker så vi kan fokusere litt på forholdet å få det godt Anonymkode: a2eb5...453
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Du klarer ikke å forandre ham. Enten så godtar du opplegget eller så går du ut av forholdet. Du velger selv hver dag. Anonymkode: 9789a...b03 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Han tok tingene og gikk fordi han ikke ville ta en uke pause fra poker Anonymkode: a2eb5...453
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Han er en voksen mann som må få gjøre som han vil. Du har prøvd å snakke med ham om dette, men han ønsker ikke å endre på atferden sin. Da er det bedre at du går fra ham. Anonymkode: 69ae7...23a 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han er en voksen mann som må få gjøre som han vil. Du har prøvd å snakke med ham om dette, men han ønsker ikke å endre på atferden sin. Da er det bedre at du går fra ham. Anonymkode: 69ae7...23a Mente jo ikke akkurat en livsendring. Snakket om å skippe 1-2 uker fra poker da det påvirker forholdet negativt. Og gjort det i lang tid. Og jeg mente jo bare godt ved å fokusere på forholdet. Få ting på plass. Ha noen gode dager sammen i hektisk hverdag. Men nei okei. men nå dro han så da trenger jeg ikke kjempe mer for kjærligheten. Anonymkode: a2eb5...453
Tuba Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 Personlig hadde jeg ikke orket å være sammen med en mann som spiller poker hele natten flere dager i uken, jeg ville også vært bekymret for pengebruken. Han må selvsagt gjøre som han vil men du må vurdere om du vil være sammen med en mann med sånne hobbier. Det kan fesk bli svært poblematisk hvis dere en gang vil stifte familie,
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 Tuba skrev (9 minutter siden): Personlig hadde jeg ikke orket å være sammen med en mann som spiller poker hele natten flere dager i uken, jeg ville også vært bekymret for pengebruken. Han må selvsagt gjøre som han vil men du må vurdere om du vil være sammen med en mann med sånne hobbier. Det kan fesk bli svært poblematisk hvis dere en gang vil stifte familie, I starten av forholdet var det ikke noe spesielt utpreger. Jeg reagerte ikke på poker kveld som var sporadisk. Og skjønte det ble sent om det var helger. Men når han er helt rigid på å ikke kunne droppe en spilling i en uke pga forholdet. Fordi jeg ønsker å fokusere på hva som er bra i forholdet i en uke for at hi begge skal føle bra så stusser jeg litt. Vi har ikke felles økonomi så legger meg ikke oppi hva han bruker men jeg VET det er store summer. For tiden har han spilt hver uke til laaaangt på morgen. Jeg skal på jobb og jeg vet hva han gjør men det preger søvnen min likevel når han er ute til 04-06 på en hverdag. Og svarer fjernt på sms. Jeg bare stusser litt når han ikke kan droppe en poker til uken når vi faktisk trenger å fokusere litt på forholdet. Han er jo ifra sliten 1-2 dager etter sene kvelder med poker. Og nå pakket han alle tingene sine og dro. Jeg ligger med feber og luftveisinfeksjon så var jo litt ekstra sårt at han dro midt i en sånn periode. Han sa bare at det var viktig for han å spille osv. så okei. Da var vel ikke forholdet verdt så mye. Jeg har aldri nektet han noe. Han er ute på byen, middager, fotball med kompiser. Men man må også dyrke forholdet. Det dyrker seg jo ikke selv Anonymkode: a2eb5...453 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Tuba skrev (14 minutter siden): Personlig hadde jeg ikke orket å være sammen med en mann som spiller poker hele natten flere dager i uken, jeg ville også vært bekymret for pengebruken. Han må selvsagt gjøre som han vil men du må vurdere om du vil være sammen med en mann med sånne hobbier. Det kan fesk bli svært poblematisk hvis dere en gang vil stifte familie, Hadde aldri fått barn med han med en sånn livsstil. Preget av fylla og ute med kompiser. Jeg er for en gutte kveld men han må alltid bli så stup full. Hva skjedde med en koselig middag? og igår når jeg uttrykte at jeg ønsket 1 uke som skulle være stabil for det var viktig for forholdet at jeg følte bekreftelse og kjærlighet så er en 1 uke vanskelig ?! Anonymkode: a2eb5...453 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 To mennesker som ønsker å være i er forhold må ønske å være i et forhold med hverandre slik de er. Ønsker du å endre han? Ok. Det er ikke greit. Da er svaret å slå opp og finne deg en partner du ikke ønsker å endre. Der. Respekt = intet ønske om endring Anonymkode: 6a484...307 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): To mennesker som ønsker å være i er forhold må ønske å være i et forhold med hverandre slik de er. Ønsker du å endre han? Ok. Det er ikke greit. Da er svaret å slå opp og finne deg en partner du ikke ønsker å endre. Der. Respekt = intet ønske om endring Anonymkode: 6a484...307 Jeg skulle ikke endre han. Jeg snakket bare om å ha fokus på noen gode dager uten poker i en uke for at vi skal finne roen Anonymkode: a2eb5...453
Tuba Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): To mennesker som ønsker å være i er forhold må ønske å være i et forhold med hverandre slik de er. Ønsker du å endre han? Ok. Det er ikke greit. Da er svaret å slå opp og finne deg en partner du ikke ønsker å endre. Der. Respekt = intet ønske om endring Anonymkode: 6a484...307 Jeg er faktisk ikke helt enig med deg. Å spille poker så mye, flere netter i uken er destruktiv oppførsel. Det er ikke bra for ham i lengden heller. Jeg synes absolutt ikke respekt er synonymt med å akseptere at en partner drikker for mye, spiller for mye, ikke jobber etc. Hvis man bryr seg om noen ønsker man jo at de skal ha et godt liv? 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 Det er vondt å være glad I noen som prioriterter noe annet langt over forholdet, og man kan aldri endre noen uten at de ønsker det selv. Han ønsker det ikke. Da bør du ta konsekvensene av det, verne deg selv, og avslutte forholdet. Ta en kjærlighetssorg heller enn å leve i evigvarende frustrasjon og sorg. Det kloke og riktige valget er ikke alltid enkelt, men noen ganger bare må man la fornut vinne over følelser der og da. Jeg har selv forlatt en mann jeg fremdeles elsket, og det var vondt, men det var også riktig, og hva som førte til at jeg etter sorgen ved det fikk muligheten til å få et bedre forhold, og få et godt liv. Knapt et år etter at jeg tok det tunge valget angående å forlate mannen jeg fremdeles elsket, men ikke kunne se en god fremtid sammen med, møtte jeg ham som ble min ektemann, og virkelig store og varige kjærlighet. Jeg trodde fremdeles at jeg aldri kunne elske noen like høyt som min eks da han som ble min ektemann og far til mine barn feide inn i livet mitt, og ikke lot seg avskrekke av at jeg var tilbakeholden og avvisende i starten, fordi jeg ikke følte meg klar for ny kjærlighet. Noen måneder senere var jeg så forelsket at eksen var skjøvet ut av systemet, og videre har jeg bare vært inderlig glad for at jeg var sterk og avsluttet det forholdet som aldri kunne bli noe virkelig bra. Han jeg trodde var den store kjærligheten ble en blek skygge av å virkelig oppleve gjensidig og god kjærlighet, og et forhold som ikke var preget av problemet jeg aldri hadde blitt kvitt om jeg ble med min eks. Det er ingen god fremtid med mannen som du nå er med. Bare vedvarende fortvilelse. Gjør det fornuftige, ta kjærlighetssorgen ved å gå, og gi deg selv mulighet til å oppleve et virkelig godt forhold på sikt. Jeg kan ikke love deg at den større og bedre kjærlighet dukker opp etter bare et år, som for meg, men jeg kan love deg at dersom du blir i fortvilelsen i dette forholdet så blir det bare mer av det som er vondt. Han vil ikke endre seg som du ønsker. Da gjør han det heller ikke, uansett hvor mye du ofrer for forholdet, og uansett hvor mye du vil og ønsker. Gi deg selv en bedre sjanse. Gå! Anonymkode: 6b272...b0a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skulle ikke endre han. Jeg snakket bare om å ha fokus på noen gode dager uten poker i en uke for at vi skal finne roen Anonymkode: a2eb5...453 Tullprat. Du ville endre ham. Anonymkode: 65f1e...fd2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tullprat. Du ville endre ham. Anonymkode: 65f1e...fd2 Jeg skulle ikke endre han. Han har spilt poker i over lang tid. Jeg godtar myyye. Men akkurat nå en vanskelig tid så ønsket jeg en uke på fokus på forholdet. Det er ikke å endre en person. Det er snakk om fokus på forholdet. Men nå slipper han det da siden han pakket og dro. Anonymkode: a2eb5...453 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå