Gå til innhold

Barn i husstanden har korona, hva med voksne uten symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er reglene nå... 

Må jeg, som er voksen uten symptomer, være hjemme når ett barn i min husstand har fått korona? Eller kan jeg gå på butikken etc som før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen karantene eller isolasjon lenger. Isolasjon er anbefalt i 4 dager, men egentlig kan også barnet ditt gå på butikken. 

• Liker 2
Skrevet
engelvinge skrev (9 timer siden):

Hvordan er reglene nå... 

Må jeg, som er voksen uten symptomer, være hjemme når ett barn i min husstand har fått korona? Eller kan jeg gå på butikken etc som før...

Nei, voksne tester seg hvis de har symptomer. Det er ikke lenger isolasjonsplikt for noen, så du kan til og med handle hvis du er positiv. Men det er anbefalt at man isolerer seg i fire dager, og det håper jeg at folk gjør.

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (12 minutter siden):

Nei, voksne tester seg hvis de har symptomer. Det er ikke lenger isolasjonsplikt for noen, så du kan til og med handle hvis du er positiv. Men det er anbefalt at man isolerer seg i fire dager, og det håper jeg at folk gjør.

Tusen takk for oppklarende svar 😊

Skrevet
engelvinge skrev (9 timer siden):

Hvordan er reglene nå... 

Hæ?  Har du ikke fulgt med i det hele tatt?   Man må ikke holde seg inne OM man har corona nå engang. 

Å dra i butikken når andre i hustanden har corona har man kunnet lenge, folk har også jobbet med med syke folk hjemme. 

Skrevet

Smittede barn uten feber/oppkast eller andre ting kan til og med i barnehage og på skolen..

Nå er det sidestilt med en helt vanlig influensa rett og slett. 

Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Hæ?  Har du ikke fulgt med i det hele tatt?   Man må ikke holde seg inne OM man har corona nå engang. 

Å dra i butikken når andre i hustanden har corona har man kunnet lenge, folk har også jobbet med med syke folk hjemme. 

Å joda jeg har fulgt med, men pga så mye info, og pga livet ble ekstra travelt her, så har jeg de siste månedene kun fulgt med på det som har gjeldt oss. Og så ville jeg forhøre meg om jeg har forstått rett så ikke jeg gjorde feil. Takk for svar. 

Skrevet
Lipyros skrev (1 time siden):

Smittede barn uten feber/oppkast eller andre ting kan til og med i barnehage og på skolen..

Nå er det sidestilt med en helt vanlig influensa rett og slett. 

Takk for svar. 

• Opprett ny...