AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Jeg har litt gråe hår ved ørene og tinningen. Har brukt å få litt farge i hos frisøren siden de gråe hårene er glasshår dvs ikke tar farge på samme måte som andre gråe hår. Fargen sklir av etter et par uker fordi hårene mangler pigment. Jeg har farge hårene rundt også siden det er vanskelig å farge akkurat de få gråe hårene. Har lyst å la håret vokse ut og vente med å farge siden jeg ønsker å se hvor mye grått hår jeg har fått siden siste farging. Han sier gråe hår er turn off og at jeg må farge de. Prøver å forklare at de er glasshår bla bla bla men han skjønner ikke. Han har litt grått hår på siden, men barberer de bort men det kan ikke jeg gjøre siden jeg har langt hår. Er fortvilet🙊 Anonymkode: 55ada...ef0 2
visp Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Jeg kjenner jeg blir oppgitt over å se hvor jævla tafatte mange kvinner er! Hva er det for noe med dere? Har dere ikke evne til å reagere eller reflektere? 36 2
missbluebird Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Dessverre er noen mer overfladiske enn andre Dersom det bare er få av dem og du har en del hår, så kan man jo klippe dem. Da blir de jo borte en stund. Men det går jo ikke om det er en samling av det på et sted. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Har han fått midtlivskrise? For det høres sånn ut. Det er jo små bagatell. Han har jo gråe hår selv, plutselig er han helt grå, for det kommer. Hvorfor skal han bestemme hvordan håret ditt skal se ut. Det får meg jo til og lure hvordan han er ellers, en som krever og krever utifra hvordan han vil ha det? Anonymkode: a842c...284 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 visp skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner jeg blir oppgitt over å se hvor jævla tafatte mange kvinner er! Hva er det for noe med dere? Har dere ikke evne til å reagere eller reflektere? Utdyp gjerne her. Mot mannen eller i handling som å ta et valg selv? Anonymkode: c0514...b4b 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 Han burde ikke være i et livslangt forhold. Anonymkode: 2fd2d...d04 9
Papierschere Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 Ikke greit av mannen din å si at du må farge håret. Det bestemmer du selvfølgelig helt selv. Men samtidig er det jo trist for deg om du opplever at det påvirker hvor attraktiv han oppfatter deg. Dersom du selv ønsker at hårene skal være mindre synlige kan kanskje et alternativ være å stripe håret, slik at du får litt spill i håret. Tenker da at de grå hårene vil bli mindre synlige. Men dette kan nok en frisør hjelpe deg med 😊 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Fløff skrev (1 minutt siden): Dette MÅ være tull. Nei, han sier gråe hår er turn off. Jeg synes ikke grått hår selv er så flott heller, spesielt ikke når det blander seg med svarte hår slik som hos meg, men hva skal jeg gjøre da? Hadde de gråe hårene tatt farge hadde det ikke vært synlige, men når fargen sklir av etter et par uker er det ikke så mye å gjøre😐 Har også litt grått i underlivet, men det kan jeg i det minste barbere bort hvis jeg ønsker. Ts Anonymkode: 55ada...ef0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 Mannen din burde naturligvis like deg som du er. Men, du kan snakke med frisøren og eventuelt stripe/bleke håret lysere? Det er verre med mørkt hår, da vises det raskere når håret vokser ut igjen. Vi blir alle gradvis eldre, og jeg synes ikke mannen din er spesielt snill når han maser om dette her. Anonymkode: 4bea8...88a 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din burde naturligvis like deg som du er. Men, du kan snakke med frisøren og eventuelt stripe/bleke håret lysere? Det er verre med mørkt hår, da vises det raskere når håret vokser ut igjen. Vi blir alle gradvis eldre, og jeg synes ikke mannen din er spesielt snill når han maser om dette her. Anonymkode: 4bea8...88a Siden min originale hårfarge er brunsvart som jeg synes er kjempefin, så har jeg ikke lyst å bleke det. Skal snakke med en frisør om hvilke alternativer jeg har. Ts Anonymkode: 55ada...ef0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 Enda en tråd fra deg? Du er redd for å eldes, og er sammen med en dust. Håret ditt er ikke problemet her. Anonymkode: 7db6b...f12 14
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 Tenker at dette handler om hans følelser for egen aldring. Han projiserer. Mange menn er dårlige på å takle ting, og de er kanskje ikke vant med å prate om vanskelige følelser i forhold til egen aldring. Anonymkode: 4d5cf...8b8 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 Hei ts😊 Dette er en kjip situasjon, men det er mannen din som er kjip her, han burde virkelig jobbe med seg selv hvis han skal få beholde deg💕 Glasshår har jeg ikke hørt om før. Jeg har selv begynt å få noen grå hårstrå her og der, og når jeg har hatt glansvask i det, så forsvinner fargen på de grå hårene etter noen uker. Jeg har tenkt at det er fordi det er glansvask jeg har brukt, og at jeg derfor skal prøve skikkelig hårfarge hos frisør etter hvert når de grå hårene øker på. Men tror du jeg har samme «problemet» som deg, siden glansvasken forsvinner så fort fra de grå hårene? Anonymkode: b4844...712
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 Hæ? Jeg har FULL forståelse for at han vil du skal farge håret. Det er jo også null stress å gjøre hjemme på 30 min. En kollega med nydelig mørkt hår skulle være "kul" og har nå fått helt grått hår. Hun ser 15 år eldre ut, virkelig ikke kledelig Anonymkode: 0663d...102 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hæ? Jeg har FULL forståelse for at han vil du skal farge håret. Det er jo også null stress å gjøre hjemme på 30 min. En kollega med nydelig mørkt hår skulle være "kul" og har nå fått helt grått hår. Hun ser 15 år eldre ut, virkelig ikke kledelig Anonymkode: 0663d...102 Har du kanskje ikke fått med deg essensen her? Ts har glasshår som ikke tar til seg farge, så en hårfarge hos frisør forsvinner etter et par uker. Ts: Et lite googlesøk på glasshår gir dette svaret: Har du for eksempel «glasshår», hår som ikke fargen vil sette seg i, lar jeg fargen sitte ekstra lenge. ... Det handler om å la fargen sitte akkurat lenge nok til at den får reagert på pigmentene du har i håret. Anonymkode: b4844...712 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du kanskje ikke fått med deg essensen her? Ts har glasshår som ikke tar til seg farge, så en hårfarge hos frisør forsvinner etter et par uker. Ts: Et lite googlesøk på glasshår gir dette svaret: Har du for eksempel «glasshår», hår som ikke fargen vil sette seg i, lar jeg fargen sitte ekstra lenge. ... Det handler om å la fargen sitte akkurat lenge nok til at den får reagert på pigmentene du har i håret. Anonymkode: b4844...712 Ts her. Det gjør frisøren men fargen forsvinner faktisk i løpet av et par uker. Ikke alltid at fargen setter seg heller, så når jeg skyller ut fargen er det alltid noen hår som ikke har tatt fargen. Jeg har fett hår (har alltid hatt det) og vasker det annenhver dag minst, og da er det ikke lenge jeg har farge på de gråe hårene. Anonymkode: 55ada...ef0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hæ? Jeg har FULL forståelse for at han vil du skal farge håret. Det er jo også null stress å gjøre hjemme på 30 min. En kollega med nydelig mørkt hår skulle være "kul" og har nå fått helt grått hår. Hun ser 15 år eldre ut, virkelig ikke kledelig Anonymkode: 0663d...102 Jeg kan ikke farge håret hjemme, må gjøres hos frisøren pga glasshår. Ts Anonymkode: 55ada...ef0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei ts😊 Dette er en kjip situasjon, men det er mannen din som er kjip her, han burde virkelig jobbe med seg selv hvis han skal få beholde deg💕 Glasshår har jeg ikke hørt om før. Jeg har selv begynt å få noen grå hårstrå her og der, og når jeg har hatt glansvask i det, så forsvinner fargen på de grå hårene etter noen uker. Jeg har tenkt at det er fordi det er glansvask jeg har brukt, og at jeg derfor skal prøve skikkelig hårfarge hos frisør etter hvert når de grå hårene øker på. Men tror du jeg har samme «problemet» som deg, siden glansvasken forsvinner så fort fra de grå hårene? Anonymkode: b4844...712 Tror ikke glansvask dekker vanlige gråe hår. Du må ha farge der det står at den dekker gråe hår. Glasshår er tykke, hvite og ruglete hår. Ts Anonymkode: 55ada...ef0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå