Gå til innhold

Ferie alene med 1,5åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Forslag til hva man kan finne på i sommer alene med en 1,5åring?

Noen som har reist til syden alene med så lite barn? 

Anonymkode: 04625...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på stranda. Et så lite barn har ikke noe behov for sydentur. Hadde ikke orket og dratt alene med 1,5 åring. Måtte i så fall reist med flere. 

Anonymkode: b8a9f...f03

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dra på stranda. Et så lite barn har ikke noe behov for sydentur. Hadde ikke orket og dratt alene med 1,5 åring. Måtte i så fall reist med flere. 

Anonymkode: b8a9f...f03

Enig. 

Skrevet

Går helt fint å reise alene , har gjort det flere ganger. 

Anonymkode: d6a18...e7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går helt fint å reise alene , har gjort det flere ganger. 

Til syden? Hvordan er dagene? Ensomt på kveldstid når man er alene?

Har så lysst å reise selv men redd det kan bli mye stress når det kun er jeg som må passe på hele dagen i bassengområdene o.l.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ventet.. Men jeg blir veldig sliten av å være helt alene som voksen på ukjente steder. 

Ville heller reist et sted uten fly og for noen dager bare 

Anonymkode: d9ca5...c65

Skrevet

For oss var det kjekkeste i den alderen å være hjemme, og heller gjøre ting i nærmiljøet. Besøke lekeplasser, og forskjellige uteområder. Ta med matpakke og spise ute. Ha god tid sammen, uten stress. 

Når de er så små er selve reisingen såpass kjedelig og de bruker tid på å bli kjent på en ny plass. Så synes ikke det er verdt det. I tillegg er de jo mest glad i rutiner, som er lettest hjemme. Har aldri skjønt helt de som på død og liv skal reise så langt med små barn. Tror det er mer for foreldrene enn barna.

Anonymkode: 08633...f98

• Liker 2
Skrevet

Min var 1,5 år i fjor sommer, og det hadde ikke falt meg inn å reist så mye som en meter alene med den bavianen😅 Nå er jo unger ulike da, men min var spinnvill på den alderen. Mye roligere bare nå :) 

Vi var på stranda, på lekeplassen, hadde basseng på terrassen og koste oss hjemme. Det var mer enn nok aktivitet for han! I år blir det nok en helg i fornøyelsespark eller dyreparken - men nå er han jo et år eldre. Og selv nå tror jeg ikke han ville hatt noe spesielt utbytte av en sydentur. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde heller funnet på ting i nærområdet.

Om du drar til varmere strøk så husk at barnet skal sove både på dagtid og tidlig kveld. Du blir fort bundet til hotellet.

Anonymkode: 78593...dd6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har så lysst å reise selv men redd det kan bli mye stress når det kun er jeg som må passe på hele dagen i bassengområdene o.l.

Før fantes det noe som het bamse klubber på forskjellige Syden plasser der ungene var i aktivitet hele tiden 

Skrevet

Dra et sted hvor det er lett å komme frem med vogn. Gjerne et hotell med basseng, strand og lekeplass i nærheten. Kanskje noen fine parker/turområder om du vil trille barnet i søvn. Greit med en resturant på hotellet også, og kanskje noen i nærområdet. Barnet kan vel sove litt i vognen sin.

Anonymkode: 1a54f...203

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For oss var det kjekkeste i den alderen å være hjemme, og heller gjøre ting i nærmiljøet. Besøke lekeplasser, og forskjellige uteområder. Ta med matpakke og spise ute. Ha god tid sammen, uten stress. 

Når de er så små er selve reisingen såpass kjedelig og de bruker tid på å bli kjent på en ny plass. Så synes ikke det er verdt det. I tillegg er de jo mest glad i rutiner, som er lettest hjemme. Har aldri skjønt helt de som på død og liv skal reise så langt med små barn. Tror det er mer for foreldrene enn barna.

Ja klart du tror det ! Vi reiser fordi vi liker det og barnet liker det, aldri tenkt på som stress eller styr og det har aldri vært noe problem

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ta med vogn så barnet kan sove i på kveldene så kan du spise ute

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja klart du tror det ! Vi reiser fordi vi liker det og barnet liker det, aldri tenkt på som stress eller styr og det har aldri vært noe problem

Skjøte ikke helt den, jeg tror ikke nødvendigvis det er stress å reise, men at det er fint å være hjemme og ha tid til ting man ikke får tid til i hverdagen.  Og barn på 1.5 år har ikke behov for å reise. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...