Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye overtid hvis man jobber som lærer på videregående skole? Hvordan er en typisk arbeidsuke? Vurderer å ta yrkesfaglærer-utdanning. 

Anonymkode: d52e6...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overtid? Tja. Du får en jobb som aldri tar slutt, men du blir lønnet for 43,5 timer i uka, og det er opp til deg selv å «stoppe» der. Jeg har inntrykk av at det er lettere å få til i de praktiske fagene enn i en del av «rettefagene», men det er stort sett ditt eget ansvar å få til å løse oppgavene innenfor timene du har til rådighet. For noen er det enkelt, for andre er det vanskelig. Mitt inntrykk er at det er mengden etterarbeid og hvor krevende kontakt-elever man har som avgjør hvor mye «ekstra» man ender med å jobbe, om man ikke er blant dem som jobber med stoppeklokke for å holde seg innafor årsverket. 

Anonymkode: 7549e...364

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Overtid? Tja. Du får en jobb som aldri tar slutt, men du blir lønnet for 43,5 timer i uka, og det er opp til deg selv å «stoppe» der. Jeg har inntrykk av at det er lettere å få til i de praktiske fagene enn i en del av «rettefagene», men det er stort sett ditt eget ansvar å få til å løse oppgavene innenfor timene du har til rådighet. For noen er det enkelt, for andre er det vanskelig. Mitt inntrykk er at det er mengden etterarbeid og hvor krevende kontakt-elever man har som avgjør hvor mye «ekstra» man ender med å jobbe, om man ikke er blant dem som jobber med stoppeklokke for å holde seg innafor årsverket. 

Anonymkode: 7549e...364

Takk for svar. Jeg ønsker ikke å bli kontaktlærer, ønsker minst mulig jobb eller eventuelt jobbe redusert om mulig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Jeg ønsker ikke å bli kontaktlærer, ønsker minst mulig jobb eller eventuelt jobbe redusert om mulig. 

Kontaktlærer kan vi ikke styre. Ihvertfall ikke på min jobb. Man kan komme med ønsker, men det er en kabal som skal gå opp, så ønsket blir ikke alltid innfridd. 

Jeg tenker at dersom du ønsker minst mulig jobb, så er ikke lærer noe du bør bli. Kanskje generelt ikke noe med mennesker. 

Antar du har fagbrev nå, da har du kanskje en Jobb du kan legge fra deg når du går fra jobb. Det får du ikke om du blir lærer. 

Anonymkode: ca0c0...3e9

Skrevet

Er lærer på vgs selv, og ønsker ikke kolleger der hovedmotivasjonen er "minst mulig jobb". 

Anonymkode: b8d2e...953

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Søk deg administrasjonsjobb i yrket du har, og skaff deg gode ansatte. Type "daglig leder" jobber er vel noe av det sløveste en kan ha, så fremt en sørger for å ansette de rette folka.

Anonymkode: 72a51...c1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er lærer på vgs selv, og ønsker ikke kolleger der hovedmotivasjonen er "minst mulig jobb". 

Tuller du? Jeg ønsker et liv etter arbeidstid, og ønsker helst å jobbe redusert. Skjønner hvorfor lærerne alltid klager om de allerede på et forum viser tegn til mulig mobbing fordi man ønsker et liv utenom jobben. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan går det ut over deg om ts feks underviser i sveising? 

Er vel en grunn til at ts ikke vurderer å bli feks norsklærer, med all den rettemengden som følger med. 

Anonymkode: fc83e...345

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Tuller du? Jeg ønsker et liv etter arbeidstid, og ønsker helst å jobbe redusert. Skjønner hvorfor lærerne alltid klager om de allerede på et forum viser tegn til mulig mobbing fordi man ønsker et liv utenom jobben. 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det ut over deg om ts feks underviser i sveising? 

Er vel en grunn til at ts ikke vurderer å bli feks norsklærer, med all den rettemengden som følger med. 

Anonymkode: fc83e...345

Selvfølgelig forventer jeg at personen jobber når hen er på jobb. Det betyr ikke ørten timer kveldstid og lignende så klart. Det er mer innstillingen jeg tenker på. Ingen vil ansette en person som har innstillingen "jeg vil jobbe minst mulig". 

Skrevet

Hvis du lever godt med dårlig samvittighet, følelsen av å aldri være i mål, og har styrke til å legge ned arbeidet når "tida er ute", kan lærerjobben fungere for deg. Ellers ikke. Det er helt opp til deg selv, for som en over her sa. Flere burde i grunnen tenke som deg, så kanskje vi lærere slutter (i god mening) å dekke over ressursmangel og for lite folk! Hvis det tar en mnd å rette prøver, tenker jeg det hadde blitt protester. Å jobbe med mennesker er generelt en dårlig idé hvis man er ute etter lite jobb.. Å jobbe redusert som lærer er også en dårlig idé. Du ender opp med å jobbe minst 100%, og bare få mindre betalt for det.  

Anonymkode: e7473...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...