Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor ga meg litt å tenkte på her om dagen, da hun sa jeg ikke måtte måte utefuglene nå i vinter pga fugleinfulensaen.

Virker jo fornuftig, men på en anne siden. Det kommer jo ikke trekkfugler til Norge på denne tiden som har med seg smitten (kan skjønne at man må gi seg tidlig på våren).

Hva gjør dere? Kommer dere til å mate utefuglene i vinter? Det er jo så koselig å sitte i vinduet og se hele flokker som kommer for å spise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tenkte på fugelinfluensaen i går da jeg nettopp tenkte på at jeg må kjøpe inn mat til fuglene som jeg har matet de siste årene.

Synes vel det høres litt hysterisk ut, så jeg venter spent på hva de andre kommer til å svare her.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Du bør iallefall ikke begynne å mate fuglene for så å slutte. Da kommer mange til å dø-

Skrevet

Vi mater de. Så hysterisk vil jeg ikke være...

Skrevet

Det er litt hysteri rundt denne fugleinfluensaen. Selvfølgelig skal jeg mate fuglene i vinter!!!

Skrevet
Du bør iallefall ikke begynne å mate fuglene for så å slutte. Da kommer mange til å dø-

Jeg ville jo aldri ha slutta før jeg visste det var insekter i luften, men ville ikke matet så langt utpå våren som jeg pleier

Skrevet

Jeg skulle gjerne matet småfuglene, men erfaring har vist at duene tar all maten :forvirret: Er på utkikk etter en due-sikker fuglematbeholder.

Skrevet

Og skulle man nå dumpe borti en fugl som snufser og hoster og harker litt, så kan man jo bare tilby en cleanex og noen nesedråper ved siden av maten...?

Gjest Gjest_solstråle_*
Skrevet

Jeg har faktisk ikke tenkt på at det kan være et problem før du sa det nå.... Takk for at du tok opp dette temaet! :) Det er viktig å tenke på. Jeg syns det er veldig koselig å mate fuglene jeg også..!

Men hvis man først har begynt å mate dem må man fortsette helt til snøen går, ellers vil de dø (som en annen her også har nevnt).

Skrevet (endret)
Og skulle man nå dumpe borti en fugl som snufser og hoster og harker litt, så kan man jo bare tilby en cleanex og noen nesedråper ved siden av maten...?

Nåååh jeg så for meg noe søtt nå :hjerter_rundt:

Endret av Towelie
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg ville ikke tatt hensyn til fugleinfluensa, og matet som normalt.

(Men jeg mater ikke fugler da, siden jeg har fire katter.)

Skrevet

Det er så stort hysteri rundt fugleinfluensaen altså.... Ikke rart folk er redde med media sin fokusering. Snakker 60 døde personer i hele asia på 2 år!

Her får fuglene mat. Småspurvene på utsiden her er jo her hele året, og så lenge det ikke er på vist noe fugleinfluensa i Norge så er det ikke de som er de første som får det... Det vil komme med fugler fra utlandet, svaner, ender og andre store fugler.

Skrevet
Nåååh jeg så for meg noe søtt nå  :hjerter_rundt:

Å ja? En liten gråspurv med topplue og duntøfler, kanskje? :lol:

Skrevet
Det er så stort hysteri rundt fugleinfluensaen altså.... Ikke rart folk er redde med media sin fokusering. Snakker 60 døde personer i hele asia på 2 år!

...

Ja, og det er da snakk om folk som har nedsatt immunforsvar(pga dårlig kosthold, fattigdom....) og dårlig med medisiner/helsevesen.

Skrevet
Ja, og det er da snakk om folk som har nedsatt immunforsvar(pga dårlig kosthold, fattigdom....) og dårlig med medisiner/helsevesen.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...