Gå til innhold

Barn og negativ hurtigtest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at treåringen har korona. Veldig utypisk plutselig høy feber uten egentlig noe forkjølelse som gikk over på 12 timer. Halve avdelingen i barnehagen testet positivt forrige uke.

Får dere positiv hurtigtest på barn? Her er den helt blendahvit, men det er jo ganske vanskelig å ta prøven, så usikker på om jeg får nok «stoff» på pinnen. 

Kan jo selvsagt være noe annet, men vil gjerne vite det om han har hatt korona. Er det sikrere å ta pcr? Altså er det mange barn som har negativ hurtigtest, men positiv pcr, eller er det bortkastet å teste dobbelt?

Anonymkode: f718a...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt har just hatt lett feber,hoste,øyebetennelse,renner fra nesa,tett, ja. Forkjølet. Men negativ test. Jeg ble utsatt for ganske direkte smitte tidligere i uken,ble småforkjøla men blendahvit test. 
jeg skjønner ingenting. Jeg tror enkelte bare ikke blir smittet 

Skrevet

Negativ test på veldig forkjølet unge. Far og jeg har testet positivt. 

Anonymkode: d960f...d99

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tester dere ungene?

Anonymkode: 6bc08...beb

• Liker 3
Skrevet

Her var jeg og ungen skikkelig syke i 2-3 dager, før vi fikk utslag på testen. Så kanskje dere får positivt etter noen dager. Først hadde vi vondt i halsen, og var litt uggen, noen dager. Så ble vi veldig dårlig, over 39 i feber, kjempesår hals, ungen kastet opp, sterk hodepine, hoste, verking i hele kroppen osv. Først etter 2,5 døgn, ble testene positive. Fremdeles syk med feber etter 5 dager. Mannen testet positivt med en gang han kjente symptomer.

Anonymkode: 5fb56...e6a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tester dere ungene?

Anonymkode: 6bc08...beb

Hjemme?

Skrevet

Høres ut som forløpet hos våre. Yngste hadde høy feber i 10 timer, negativ hurtigtest. Positiv pcr. Eldste hadde feber i ett døgn, positiv hurtigtest på andre dagen. 

Vi tester barna når de er syke fordi både de og vi ønsker å vite om det er korona. Tre voksne, trippelvaksinerte i husstanden. Ingen symptomer hittil, har derfor ikke testet oss. 

Anonymkode: ab972...23c

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet 4 åringen. Var såvidt inni nesa med pinnen før hun fikk panikk og hun nektet mer testing.. Det var likevel nok til å få positiv test🤷‍♀️

Anonymkode: bd184...913

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri testet et så lite barn nå, med mindre hun/han lat seg teste helt frivillig uten tårer og kamp. 

En test har ingen hensikt. Er barnet sykt holder du det hjemme fra barnehagen, er det friskt så sender du. Uavhengig av hvilket virus det kan ha i seg. 

• Liker 2
Skrevet
ms. Perfect skrev (1 time siden):

Jeg hadde aldri testet et så lite barn nå, med mindre hun/han lat seg teste helt frivillig uten tårer og kamp. 

En test har ingen hensikt. Er barnet sykt holder du det hjemme fra barnehagen, er det friskt så sender du. Uavhengig av hvilket virus det kan ha i seg. 

Tvinger ikke barnet, så det går fint, men faren er jo at vi ikke får «swabbet» grundig nok for barnet trekker seg unna for tidlig.

Jeg ønsker å vite om barnet har hatt korona, fordi jeg har termin om en mnd, og gjerne vil at barnet skal være ferdig med korona innen da. Hvis ikke må vi være enda mer påpasselig med nyfødt i hus. 

ts

Skrevet

Veldig interessant å lese erfaringer, takk for svar! Det virker jo ganske tilfeldig nesten!

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tvinger ikke barnet, så det går fint, men faren er jo at vi ikke får «swabbet» grundig nok for barnet trekker seg unna for tidlig.

Jeg ønsker å vite om barnet har hatt korona, fordi jeg har termin om en mnd, og gjerne vil at barnet skal være ferdig med korona innen da. Hvis ikke må vi være enda mer påpasselig med nyfødt i hus. 

ts

Har du prøvd å teste i halsen i stedenfor i nesa? For mange barn er det mindre ubehag å teste i halsen enn i nesa.

Skrevet
7v8 skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å teste i halsen i stedenfor i nesa? For mange barn er det mindre ubehag å teste i halsen enn i nesa.

Ja, tar i halsen (også), knapt innom nesen, hun godtar halsen mye lettere heldigvis!

ts

Skrevet

Vi har vært forkjølt mange ganger de siste ukene, negative tester på alle. Selvom vi var nærkontakter. 

men nå denne uken ble eldste skikkelig dårlig med feber, oppkast, kvalme ++. Tok hjemmetest, var negativ. Tenkte dette lan ikke være annet enn korona. Tok pcr samme dag som hurtigtest, pcr viste positiv.

to dager etter testet eldste så jeg og ene andre ungen positiv på hurtigtest🤷‍♀️ Men vi hadde litt snørr/var litt tett, i motsetning til eldste som ikke hadde det i starten.

Anonymkode: aa355...98b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Det skjønner jeg, selv har jeg termin til onsdag, men fikk positiv test selv for en uke siden😅 Jeg ville ikke fryktet covid mer enn f.eks rs-virus, som er mye mer farlig for de minste. Å ta ekstra forholdsregler for covid ser jeg derfor heller ikke helt nytteverdien av. Når det er sagt, så lenge barnet ikke har et noe videre med ubehag av testing er det jo bare å teste.

• Liker 1
Skrevet

Fikk aldri positiv hurtigtest. Pcr var positiv 

Anonymkode: bbc13...74b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...