AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Hvordan få han til å holde opp? De er også døde for lengst, jeg er nå også snart en middelaldrende kvinne og har hørt dette hele livet. Jeg er dritt lei. Har også relativt store barn som aldri rakk å treffe denne delen av familien og er redd de skal høre det og få dårlig inntrykk av min morsfamilie. Jeg har sagt ifra ekstremt mange ganger, men det hjelper ikke; han er bitter over ting som skjedde for snart 50 år siden! Mener han at dette er min feil eller? Er det derfor jeg må høre på dette? For jeg var altså barn, men kanskje han likevel føler det er min skyld? Det er jo helt irrasjonelt- men folk kan jo ha irrasjonelle følelser. Jeg vet ikke hva han vil med dette, om han vil at jeg skal ta hans side og bare si at de var forferdelige 20 år etter at alle forsvant? Anonymkode: 27e27...260
smilo Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Be han holde kjeft. Om han ikke gjør det så drar du hjem/ber ham dra. Gjenta til han skjønner at du mener alvor. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan få han til å holde opp? De er også døde for lengst, jeg er nå også snart en middelaldrende kvinne og har hørt dette hele livet. Jeg er dritt lei. Har også relativt store barn som aldri rakk å treffe denne delen av familien og er redd de skal høre det og få dårlig inntrykk av min morsfamilie. Jeg har sagt ifra ekstremt mange ganger, men det hjelper ikke; han er bitter over ting som skjedde for snart 50 år siden! Mener han at dette er min feil eller? Er det derfor jeg må høre på dette? For jeg var altså barn, men kanskje han likevel føler det er min skyld? Det er jo helt irrasjonelt- men folk kan jo ha irrasjonelle følelser. Jeg vet ikke hva han vil med dette, om han vil at jeg skal ta hans side og bare si at de var forferdelige 20 år etter at alle forsvant? Anonymkode: 27e27...260 Uff, vi har det motsatt vei. Bestemor som snakker ned bestefar og hele hans familie. Etter hvert som hun ble eldre, har vi gitt litt opp. Men klart det sårer barna hennes. Før var vi direkte på at dette gidder vi ikke høre på. Nå er vi blitt eksperter på å snu samtalen mot noe hyggeligere. Anonymkode: 9108d...aaa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan få han til å holde opp? De er også døde for lengst, jeg er nå også snart en middelaldrende kvinne og har hørt dette hele livet. Jeg er dritt lei. Har også relativt store barn som aldri rakk å treffe denne delen av familien og er redd de skal høre det og få dårlig inntrykk av min morsfamilie. Jeg har sagt ifra ekstremt mange ganger, men det hjelper ikke; han er bitter over ting som skjedde for snart 50 år siden! Mener han at dette er min feil eller? Er det derfor jeg må høre på dette? For jeg var altså barn, men kanskje han likevel føler det er min skyld? Det er jo helt irrasjonelt- men folk kan jo ha irrasjonelle følelser. Jeg vet ikke hva han vil med dette, om han vil at jeg skal ta hans side og bare si at de var forferdelige 20 år etter at alle forsvant? Anonymkode: 27e27...260 Det høres jo ut som han har noen veldige traumer her iht noe. Så ville ha tatt en dypere samtale med han og spurt mer rundt det. Fordi jeg tror han gnåler om det fordi han ikke blir forstått. Han skal ikke bestemme hva du skal syntes og mene om de, dine følser iht det er dine. Det betyr ikke at du ikke kan backe han litt, og hjelpe han på rett vei. Er det virkelig ille, så be han om å oppsøke profesjonell å snakke med. Jeg har noen sånne i familien selv. Men noen minner har dukket opp igjen i voksen alder og det var jo mye værre enn det som ble klaget på. Så egentlig veldig trist da, å gå rundt med ubehandlede traumer og samtidig ikke få noen form for forståelse fra de man skal ha seg nermest. Anonymkode: 06c6f...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå