AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Usikker på om denne skal her eller under korona. Mine to på 2 og 4 år testet positivt på korona på torsdag. De hadde ganske likt forløp med feber første dagen, deretter tett nese og hoste. De har hatt god allmentilstand siden fredag. Ville dere sendt i barnehage på mandag eller holdt de hjemme noen dager ekstra? Får litt vondt av de bhg ansatte som må gå oppi hoste og tørke snørr på barn med korona. Samtidig så kan jo disse rest symptomene henge i veldig lenge også.. Anonymkode: 18dd7...85b
Gjest BethD Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Så lenge de er feberfri kan de gå i barnehagen med eller uten korona. Så ja jeg hadde sendt.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Hadde sendt jeg også. Er de oppegående uten feber hadde jeg ikke nølt. Anonymkode: 3c981...bfd 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Jeg spurte i vår barnehage da vi snakket på telefon, og da sa de at nå var det den vanlige 1 døgn uten feber og god allmentilstand som gjaldt selv om det var korona. Så de ville gjerne ha vår datter i bhg når hun ble feberfri. Anonymkode: c44b0...d8e 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Usikker på om denne skal her eller under korona. Mine to på 2 og 4 år testet positivt på korona på torsdag. De hadde ganske likt forløp med feber første dagen, deretter tett nese og hoste. De har hatt god allmentilstand siden fredag. Ville dere sendt i barnehage på mandag eller holdt de hjemme noen dager ekstra? Får litt vondt av de bhg ansatte som må gå oppi hoste og tørke snørr på barn med korona. Samtidig så kan jo disse rest symptomene henge i veldig lenge også.. Anonymkode: 18dd7...85b Vi er i samme situasjon. Siste målte feber var natt til fredag. Kun litt snue og hoste igjen av symptomer, og normal form. Så bhg i morgen😊 Anonymkode: 9472b...3c9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 De skal være feberfri i 24t uten bruk av febernedsettende, og allmenntilstanden skal selvsagt være god. Hvis man, ut fra dette, er i tvil om barnet bør gå i bhg, bør de som regel ikke det. Anonymkode: 11709...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Jeg er ansatt i barnehagen å samme dilemma bør jeg gå på jobb ? Rennende nese og hoster som en full sjømann men null feber etter et par paraset, sliten og lei men ønsker jo bidra for at barnehagen skal gå rundt og ikke belaste kollegaene mine mer enn nødvendig. Ønsker du at jeg kommer på jobb? Anonymkode: 0c99d...b17 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ansatt i barnehagen å samme dilemma bør jeg gå på jobb ? Rennende nese og hoster som en full sjømann men null feber etter et par paraset, sliten og lei men ønsker jo bidra for at barnehagen skal gå rundt og ikke belaste kollegaene mine mer enn nødvendig. Ønsker du at jeg kommer på jobb? Anonymkode: 0c99d...b17 Jeg hadde ikke brydd meg om en ansatt i barnehagen snørra og hosta, så lenge personen føler seg frisk nok til å kunne gjøre en god jobb. Det er jo det viktigste. Smitte og virus er det jo alltid, å spesielt i barnehagene. Anonymkode: 2053a...442 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke brydd meg om en ansatt i barnehagen snørra og hosta, så lenge personen føler seg frisk nok til å kunne gjøre en god jobb. Det er jo det viktigste. Smitte og virus er det jo alltid, å spesielt i barnehagene. Anonymkode: 2053a...442 Alltid smitte som du sier men testa positivt for korona i dag derfor usikker da vettu om det også er ok Anonymkode: 0c99d...b17
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De skal være feberfri i 24t uten bruk av febernedsettende, og allmenntilstanden skal selvsagt være god. Hvis man, ut fra dette, er i tvil om barnet bør gå i bhg, bør de som regel ikke det. Anonymkode: 11709...f2f Tja, ikke helt enig der. Hadde jeg vist at det ikke var korona, men en annen virusinfeksjon/«vanlig» forkjølelse så hadde jeg ikke vert i tvil. Barnet er i fin form og har vert det i flere dager. Men det har jo testet positivt på korona som vi har blitt «lært» opp til at vi skal beskytte oss selv og andre for i snart 2 år nå. Det er ikke lenge siden det var 14 dager isolasjon om man testet positivt på nettopp dette viruset. Og man vet jo at det kan smitte videre med restsyntomer selv om det smitter mest de første dagene med symptomer. Derfor jeg i tvil. ts Anonymkode: 18dd7...85b 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 2 åring fortelle om formen er fin? kan vere fin hjemme i rolige omgivelser for å kollapse av en hektisk barnehage hverdag. sutrete og lei med behov for ekstra omsorg Anonymkode: 0c99d...b17 2
Pasha Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er ansatt i barnehagen å samme dilemma bør jeg gå på jobb ? Rennende nese og hoster som en full sjømann men null feber etter et par paraset, sliten og lei men ønsker jo bidra for at barnehagen skal gå rundt og ikke belaste kollegaene mine mer enn nødvendig. Ønsker du at jeg kommer på jobb? Anonymkode: 0c99d...b17 har du feber uten paracett skal du ikke komme, det samme gjelder jo barn. De skal være feberfri i et døgn uten febernedsettende 9 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er ansatt i barnehagen å samme dilemma bør jeg gå på jobb ? Rennende nese og hoster som en full sjømann men null feber etter et par paraset, sliten og lei men ønsker jo bidra for at barnehagen skal gå rundt og ikke belaste kollegaene mine mer enn nødvendig. Ønsker du at jeg kommer på jobb? Anonymkode: 0c99d...b17 Du skal vøre feberfri uten paracet Anonymkode: fad4c...618 6 1
Mt3 Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er ansatt i barnehagen å samme dilemma bør jeg gå på jobb ? Rennende nese og hoster som en full sjømann men null feber etter et par paraset, sliten og lei men ønsker jo bidra for at barnehagen skal gå rundt og ikke belaste kollegaene mine mer enn nødvendig. Ønsker du at jeg kommer på jobb? Anonymkode: 0c99d...b17 Om du må ta paraset for å ha null feber så er du jo ikke feberfri og da er jo greia at du skal være hjemme. Om en har covid men ikke feber og almentilstanden er god nok så kan en gå på jobb, skole, barnehage. 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 Mor og far ligger rett ut med covid her.. Ungene er friske med unntak av eldste som har hatt vondt i magen og kastet opp en natt.. Men nå i fin form, ingen feber, ingen hoste, ingen snørr.. Og kjeder seg hele ekstremt hjemme med foreldre som er syke.. Er dog kun jeg som har positiv test. Vurderer sterkt å sende han i bhg på mandag, men meget usikker.. Det er et vanskelig spørsmål.. Anonymkode: c5a25...809
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Mor og far ligger rett ut med covid her.. Ungene er friske med unntak av eldste som har hatt vondt i magen og kastet opp en natt.. Men nå i fin form, ingen feber, ingen hoste, ingen snørr.. Og kjeder seg hele ekstremt hjemme med foreldre som er syke.. Er dog kun jeg som har positiv test. Vurderer sterkt å sende han i bhg på mandag, men meget usikker.. Det er et vanskelig spørsmål.. Anonymkode: c5a25...809 Ved magevondt og oppkast er det fremdeles 48timers regel som gjelder. Anonymkode: 33a07...071 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ved magevondt og oppkast er det fremdeles 48timers regel som gjelder. Anonymkode: 33a07...071 Dette, og at magevondt og oppkast er et av de første symptomene på korona hos barn… Anonymkode: 1d4e0...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 Hvis AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er ansatt i barnehagen å samme dilemma bør jeg gå på jobb ? Rennende nese og hoster som en full sjømann men null feber etter et par paraset, sliten og lei men ønsker jo bidra for at barnehagen skal gå rundt og ikke belaste kollegaene mine mer enn nødvendig. Ønsker du at jeg kommer på jobb? Anonymkode: 0c99d...b17 Hvis du hadde vært min kollega hadde jeg blitt forbanna på deg om du kom på jobb med feber og HOSTE. Omikron smitter superlett, og med hoste så smitter du jo glatt alle i rommet. Nå har jeg hatt korona, men tenker på alle de som enda ikke har hatt det, det er vel ikke OM Å GJØRE å smitte flest mulig heller? Det er 4 dagers anbefaling, ikke lenger påbud, men fortsatt en anbefaling at mat med symptomer holder seg hjemme. DU sørger for at dine kollegaer blir smittet, så blir det enda mer fravær fordi du ikke gadd å holde deg hjemme de 4 dagene de anbefaler - det er en dårlig ansatt spør du meg. Vanlig forkjølelse er noe annet. Anonymkode: f159a...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tja, ikke helt enig der. Hadde jeg vist at det ikke var korona, men en annen virusinfeksjon/«vanlig» forkjølelse så hadde jeg ikke vert i tvil. Barnet er i fin form og har vert det i flere dager. Men det har jo testet positivt på korona som vi har blitt «lært» opp til at vi skal beskytte oss selv og andre for i snart 2 år nå. Det er ikke lenge siden det var 14 dager isolasjon om man testet positivt på nettopp dette viruset. Og man vet jo at det kan smitte videre med restsyntomer selv om det smitter mest de første dagene med symptomer. Derfor jeg i tvil. ts Anonymkode: 18dd7...85b Hvordan kan du være i tvil når isolasjon er fjernet og det nå SKAL behandles som vanlig forkjølelse? Hvordan er det mulig å ikke forstå "de kan i barnehagen når det har gått 24 timer siden feber"? Det er en ganske rett frem setning. Er du usikker på om de har vært feberfri i 24 timer, hold de hjemme, er du sikker på at de ikke har hatt feber, feel free til å sende dem. Anonymkode: 055a3...d35 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan du være i tvil når isolasjon er fjernet og det nå SKAL behandles som vanlig forkjølelse? Hvordan er det mulig å ikke forstå "de kan i barnehagen når det har gått 24 timer siden feber"? Det er en ganske rett frem setning. Er du usikker på om de har vært feberfri i 24 timer, hold de hjemme, er du sikker på at de ikke har hatt feber, feel free til å sende dem. Anonymkode: 055a3...d35 Jeg er ikke i tvil over reglene, heller ikke om ungene har vert feberfrie i 24 timer og ellers har god allmentilstand. Jeg er i tvil fordi det som har kommet frem på pressekonferanser og i media er at «omikronbølgen ikke kan stanses» og at de satser på at flest mulig blir smittet nå som vaksinene fortsatt virker. Samtidig som det ikke er ønskelig at for mange blir smittet akkurat samtidig mtp overbelasting av helsevesent og konsekvensene av personalmangel rundt om. Det «ingen» (fhi, myndighetene, who) som sier at korona ikke lenger er en farlig sykdom eller at pandemien er over. Det er ikke en vanlig forkjølelse men ett virus som kan ramme enkelte svært hardt og få store konsekvenser. Vi får også beskjed om å bruke sunn fornuft selv om restriksjonene er borte. Det er altså frivillig, frivillig å sende barna i barnehage med restsymtomer og påvist korona, frivillig om man velger å droppe munnbind og meteren etc. Jeg er fult klar over hva som er lov og ikke. Men spørsmålet jeg stiller meg selv er om jeg ønsker å bidra til at flere (ansatte og barn) potensielt kan bli smittet av mine barn sine restsymtomer. Kanskje blir det stengte barnehager som konsekvens dersom «alle» ansatte blir syke med korona samtidig feks. Derfor opprettet jeg denne tråden. For å høre litt hvordan andre i samme situasjon tenker. Ts Anonymkode: 18dd7...85b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå