Gå til innhold

En liten utblåsning fra meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som alltid har vært godt likt av alle. Det er jo ikke vanlig at ALLE liker en person, men hun er en sånn. Hun har kjernefamilen med mann og barn, stort hus, og god svigerfamilie. Jeg har alltid vært den som har vært i bakgrunnen. Stille og sjenert, den som folk har "tråkket" på. Jeg har til og med hørt at jeg er en hakkekylling. Her sitter jeg, singel og barnløs. Den sosiale angsten er her fremdeles, etter mange år med mobbing og utestenging. Snart er jeg 40, pg jeg hater livet mer og mer. Det hadde vært bedre om jeg ikke hadde en søster i det hele tatt, da hadde ikke kontrasten blitt så stor. Hun har det jeg alltid har drømt om..

Anonymkode: f8732...c35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow

Anonymkode: 4e47d...00c

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Wow

Det var det beste du hadde å komme med. Takk. Du og mange andre er grunnen til at jeg har gitt ipp mennesker. Finnes så mange fæle folk som sitter på sin høye hest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Får ikke drevet så mye nå, men vit at vi er flere som deg og at du ikke har noe å være skamfull over å føle.

Anonymkode: cf437...93a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner deg veldig godt. Får ikke drevet så mye nå, men vit at vi er flere som deg og at du ikke har noe å være skamfull over å føle.

*skrevet

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes du skal legge bort skammen og fokusere på alt det gode du har i deg. Ikke tolerer at du blir hakket på, si ifra. Omgå mennekser som fyller livet med ble positivt. Delta på arrangementer som fyller deg med gode ting. 

Anonymkode: 6c543...273

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt. Ikke alle har, vil ha eller har muligheten til A4-liv. Det er ingenting galt med deg, bare de du har rundt deg har et problem. Mennesker som trykker deg ned er ikke verdt å beholde. Sett mål og jobb mot det du vil ha. Om du ønsker har du hele 5 år på å få barn, menn kan du finne når som helst. Ingen tidsbegrensning der. Jobb fir det du vil ha er rådet mitt. 

Anonymkode: 9fdbd...a03

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var det beste du hadde å komme med. Takk. Du og mange andre er grunnen til at jeg har gitt ipp mennesker. Finnes så mange fæle folk som sitter på sin høye hest.

Men er du noe bedre da, når du ønsker du ikke hadde en søster fordi hun har et annet liv enn deg? Her legger du alt fokus på alt hun har, mener du hun ikke skulle hatt det bra? Det hjelper ikke deg på noen måte å være bitter over hennes liv eller å sammenligne deg med henne. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo tidligere du skjønner at du søster er en helt irrelevant person i hvordan du lever ditt liv, jo bedre. Dere er begge voksne selvstendige mennesker! Livet ditt er like kjipt uansett om du har en søster eller ikke. Jobb med deg selv!

Anonymkode: 75f7d...08a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo tidligere du skjønner at du søster er en helt irrelevant person i hvordan du lever ditt liv, jo bedre. Dere er begge voksne selvstendige mennesker! Livet ditt er like kjipt uansett om du har en søster eller ikke. Jobb med deg selv!

Anonymkode: 75f7d...08a

Ja nå er det sånn. Men opp gjennom oppveksten måtte alle sammenligne oss hele tiden. Og hun ble favorisert av alle. Og så er det selvfølgelig hun som har fått det til å fungere her i livet.

Skrevet

Skjønner deg litt. Jeg har et helt fint liv og er forsåvidt fornøyd, men min søster er PERFEKT på alle måter og folk påpeker det hele.tiden.🙄 hele barndommen min har vært i hennes skygge og jeg ble alltid sammenlignet. Vi er eneggede tvillinger, så det er sikkert lett at det blir sånn. Ingenting av det jeg har gjort er bra nok, for hun har alltid vært bedre. 

mannen min påpekte det en gang. «Hvorfor snakker du om deg selv som om du er mislykket?» og det er vel fordi det er beskjeden jeg har fått hele livet. Folk har forran ansiktet mitt referert til søsteren min som «hun pene av de», «hun smarte av de» etc. det er ikke hyggelig å høre. 

Anonymkode: 89cc9...f9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner deg litt. Jeg har et helt fint liv og er forsåvidt fornøyd, men min søster er PERFEKT på alle måter og folk påpeker det hele.tiden.🙄 hele barndommen min har vært i hennes skygge og jeg ble alltid sammenlignet. Vi er eneggede tvillinger, så det er sikkert lett at det blir sånn. Ingenting av det jeg har gjort er bra nok, for hun har alltid vært bedre. 

mannen min påpekte det en gang. «Hvorfor snakker du om deg selv som om du er mislykket?» og det er vel fordi det er beskjeden jeg har fått hele livet. Folk har forran ansiktet mitt referert til søsteren min som «hun pene av de», «hun smarte av de» etc. det er ikke hyggelig å høre. 

Anonymkode: 89cc9...f9b

Trist å høre. Jeg og min søster er veldig ulik på mange måter, der hun er den som har alt, og jeg har vært den stille, forsiktige, som alltid har vært i skyggen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...