Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben til sambo skal de nå innføre "felles-lunsj". Dette betyr at alle betaler inn et bestemt beløp (rettere sagt trukket et beløp hver måned i lønnen), og at det da blir handlet inn mat/drikke som bare er å forsyne seg av.

Han må betale 35.- dagen.

Har aldri hatt noe sånt selv, så aner ikke hva som er vanlig, er dette dyrt eller billig?

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns 35 kr dagen er mye hvis det er snakk om brød/pålegg/juice og melk.

For 35 kr får man jo kjøpt både et brød, 1 l melk + noe til, og siden dette når er en felles-lunch med fast beløp, så er det vel ingen som skal tjene penger på dette?

Skrevet

Derfor jeg lurte, jeg syntes også det hørtes mye ut. Hadde det vært ferdig påsmurte baguetter o.l hadde det vært greit, men for et brød med noe pålegg og melk/juice syntes jeg det var mye. :sjenert:

Andre synspunkter?

Skrevet

Hos oss (inntil for ett år siden) ble vi trukket 25,- for de gangene vi spiste. Vi måtte krysse av selv på en liste. Beløpet ble trukket før skatt, så det er en fordel med det.

For det kunne vi spise hvor mye vi ville av brød med vanlig pålegg, melk/juice til og salat. I tillegg var det noe ekstra hver dag - en dag kokt egg, en dag vafler, karbonader osv.

Det ble sagt at det da var selvkost for å ha en til å styre kantinen.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hørtes voldsomt dyrt ut!? Jeg spiser mat i kantinen hver dag. Spiser jeg ferdigsmurt kommer det på 20,- (en baguett eller to halve rundstykker). Spiser jeg suppe og en rundstykke er det 12,-...

Hadde nok reagert på 35,- og tatt med matpakke i stedet. Da får du det du vil ha og sparer nesten 800,-!!! kroner i måneden..

Skrevet

Takk for svar! Dere bekrefter mistanken min.. ;) Sleipe jobben hans.. :sur:

Skrevet

Betaler 500 kroner i kvartalet - regne-regne - det blir litt over 8 kroner dagen. Og vi har varmmat nesten hver dag, ellers godt utvalg av pålegg og drikke. Ja, dette hørtes dyrt ut, så dyrt at jeg ville vurdert å "melde meg ut" og ta med egen mat. Det blir jo 700 kroner i måneden det, for mat man allikevel har hjemme i kjøleskapet! :overrasket:

Skrevet

Samboeren min betaler 300 kr i mnd. For det kan de ta så mye lunsj de vil - påsmurt både varmt og kaldt. Veldig bra mat - av og til tre-retters middag med lam o.l.

Skrevet

Vi betalte 200 kr pr. måned. Da fikk vi både kald og varmmat, juice, kaffe, vafler, salat etc. Arbeidsgiver sponset resten.

Da vi hadde kantine med betaling for hva vi spiste så ble det 15-25 kr for et par brødskiver med pålegg (avhengig av pålegg) eller salat med brød til.

Skrevet

Jeg blir trukket 300.- i mnd der jeg jobber. Dette blir vel grovt regnet 15.- dagen.

Da består lunsjen av 1 (av og til 2) varmrett, brød med ulike typer pålegg, stor salatbar og av og til vafler :)

Så er det selvsagt kaffe, te, juice og melk.

Vi blir trukket uansett, så det er jo ikke lønnsomt for meg å ta med matpakke. Synes ordningen er grei, og passe dyr.

Skrevet

Tror vi ble trukket 45 kroner/måneden der jeg jobbet.

Du kunne selv velge om du ville være med på moroa eller ikke.

Men litt urettferdig syntes jeg det var. For de som spiste først fikk jo da nyte godt av ting det var lite igjen av, dessuten så det ikke ut når vi som spiste sist endelig fikk spist. Så jeg irriterte meg en god del over ordningen.

35 kroner dagen høres ekstremt dyrt ut! :overrasket:

Skrevet

Der jeg hadde praksis betalte vi 25 kr dagen om vi ville være med på felleslunsjen. da hadde en av oss ansvaret for å handle inn brød (fra Godt brød - ikke spesielt billig), diverse pålegg og melk/juice. Pengene lå i en felleskasse - så om det ble noe til overs gikk pengene tilbake til denne. Den som handlet inn skar også opp brødskiver, dekte på og rydda inn - evt hadde man frihet til å lage annen mat innen budsjettet. Det skal sies at dette var en liten privat bedrift drevet av en "vennegjeng", så det var iskkert ikke den økonomisk mest fornuftige måten å gjøre det på, men veldig hyggelig.

35 kr dagen synes jeg er mye når det eneste "godet" er at det er mat i kjøleskapet...

Skrevet (endret)

Der jeg jobbet før ble jeg trukker 14,50 hver arbeidsdag. For det var stort utvalg av brødmat med masse forskjellig pålegg, yoghurt, frukt, salat, melk, juice, kaffe, vafler hver fredag og varm mat ett par ganger i uken.

35,- per dag synes jeg høres veldig mye ut. Vet du hva de skal få for denne prisen? (altså - er det bare brødmat som de må smøre selv - eller er det snakk om middagsmat og slikt også?)

Endret av Titta
Skrevet

Vi handler inn mat hver dag på jobb; brød, pålegg, melk, juice etc. Det kommer faktura fra butikken hver mnd. da deles dette på antall ansatte og trekkes fa lønna. Også har vi kake hver fredag, og godteri i en boks. :ler:

Syns det funker bra, mer fristende med ferskt brød, enn to skiver seig kneip med svett ost pakket i papir...

Sist mnd. betalte jeg kr. 427,60, noe som vel er litt i overkant av 20 kr dagen...

Skrevet

Kantinen på jobben min driver til selvkost.

Det koster 25 kroner per gang med mindre man har ordnet seg månedskort. Da koster det i underkant av 20 kroner dagen.

Da er det i tillegg til godt brød og diverse pålegg og drikke, varm suppe et par dager i uken og vafler på fredager. Hender også av og til at det er andre varmretter der.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg stusser litt på dette med trekk fra lønnen. Hva med de som f.eks har matallergi?

Skrevet

Vi blir trukket 20 kr hver dag vi spiser lunsj i kantinen.

Jeg synes egentlig ikke det er så mye. Pålegg koster en del, i tillegg får vi juice og kaffe/te.

Skrevet

Det hørtes veldig mye ut. Broren min har samme ordning på sin jobb, de betaler 45 kroner i uka. Sambo hadde en lignende ordning på sin jobb for noen år siden. De hadde kantine da, og alle ble automatisk trukket 300 kr i mnd.

Skrevet

Hvis man velger selv om man vil være med på det er det jo greit (selv om det er stive priser her) - men når "det blir trukket uansett" - det synes jeg er ganske drøyt. Har en arbeidsplass lov til å trekke folk i lønn for mat de evt aldri spiser???

Der jeg jobbet fikk jeg sjelden nyte godt av de "ekstra-greiene". Jeg ville gjerne ha pastasalat jeg, men når de hiver oppi skinke så sier jo vegetarianeren Frysepulver nei takk da...

Skrevet

Jeg tror nok det problemet gjelder små firmaer framfor store. I et stort firma er det gjerne en stor kantine, hvor de har råd og mulighet til å ha et så stort utvalg av mat at alle blir fornøyde. Men små firmaer har vel gjerne ikke slike ordninger med trekk i lønna i utgangspunktet? Jeg tror nok absolutt at folk kan nekte å bli trukket i lønn for mat de ikke spiser, jeg har i allefall ikke hørt at dette har vært et problem noen av stedene jeg vet om som har slike ordninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...