AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Jeg er gravid i uke 8, og er livredd.. har mensensmerter ofte og i hvertfall disse to dagene. Når jeg var på do sjekket jeg truseinnlegget mitt og der var det litt brun utflod… jeg er så lei meg og redd.😢😭 Anonymkode: ec5ec...07b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Det hadde jeg også noen av de første ukene i svangerskapet. Skikkelige menskramper, faktisk såpass at jeg våknet av det om natten. Men det gikk bra hos meg. Det trenger ikke være et dårlig tegn, husk at livmoren jobber og strekker seg. Anonymkode: 3bb45...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 bare be om time hos legen på mandag for å utelukke truende abort. Be om vaginal undersøkelse og be dem ta HCG blodprøve to ganger med 1ukes mellomrom. Håper det går bra. Anonymkode: 9cd7f...9de 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Jeg hadde MYE mensenlignende smerter, samt brun utflod ved flere anledninger i min første graviditet. Det skyldtes bare at livmoren vokser. Så jeg ville ikke bekymret meg så alt for mye Fikk en frisk og rask baby. Det roa seg rundt uke 14 mener jeg å huske. Er gravid igjen nå, og har "menssmerter" nå også. Anonymkode: c0f0c...45c 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Menssmerter er helt normalt, og ganske vanlig i svangerskap. Særlig i første trimester. Men jeg hadde det jevnlig gjennom hele svangerskapet. Litt brunt blod og småblødninger kan også være normalt. Mange har det uten at det er noe galt, men for noen er det også et tegn på at noe er galt. Jeg hadde det noen ganger i det ene svangerskapet, som gikk bra. Og husker jeg googlet i panikk da, og leste at det er mange som opplever det uten at det betyr spontanabort. Anonymkode: 1d2cb...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): bare be om time hos legen på mandag for å utelukke truende abort. Be om vaginal undersøkelse og be dem ta HCG blodprøve to ganger med 1ukes mellomrom. Håper det går bra. Anonymkode: 9cd7f...9de Hva skulle det hjelpe? Menssmerter er normalt. Anonymkode: 6e138...43f 1
Flamme Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Hcorfor livredd for symptomer som er helt normale?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: bare be om time hos legen på mandag for å utelukke truende abort. Be om vaginal undersøkelse og be dem ta HCG blodprøve to ganger med 1ukes mellomrom. Håper det går bra. Anonymkode: 9cd7f...9de Det er ingen vits i å ta hcg-blodprøver i uke 8. Vil du vite hvordan det står til med fosteret tar du en privat ultralyd. (Og om det skulle være en SA på gang er det dessverre ingenting man kan gjøre.) Men begge deler du beskriver - menslignende kramper og småblødninger- er altså helt vanlige i graviditeten uten at det betyr noe er galt. Med mindre du begynner å blø kraftig ville jeg forsøkt å roe meg ned, og evt bestilt time til ultralyd om du er veldig engstelig. ❤ Anonymkode: 731fb...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå