AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Jeg har lest litt om ekstrem pms og lurer på om jeg kan ha det. Er denne diagnosen ofte gjenganger ved andre psykiske diagnoser og eller sårbarhet? Jeg lever normalt, men har en traumediagnose og vært mye mild deprimert. Før menstruasjon er livet helt ille. Får selvmordstanker, er helt flat i humøret i perioder på dagen, tenker skilles fra mannen, kan være aggressiv og komme i konflikter med venner og familie. Redd for å ødelegge på sikt for jobb og relasjoner. Hva er medisinen for dette? Prøvd lykkepiller i annen sammenheng før , og det var ikke noe for meg. Anonymkode: 43cfd...88d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Jeg fikk diagnosen pmdd der det også ble avdekket kompleks ptsd. Har hatt samme erfaring som deg med antidepressiver tidligere, men prøvde noen denne gangen (lav dose) som gjorde underverker. 🙏🏻☺️ Tok vekk den verste dalen av selvmordstanker og noia. Kan også legge til at pms’en var verst i perioden da kroppen min var helt utkjørt etter å ha stått i alarmberedskap i altfor lang tid. Har nå hatt ett år der jeg kun har fokusert på å roe ned og lytte til kroppen og heldigvis har pms’en også blitt mye mildere av seg selv. Kroppen er mer balansert🙏🏻 Likevel klarte jeg å stabilisere de forferdelige dalene med antidepressiver i perioden før kroppen stabiliserte seg også, så de var til god hjelp. Håper du finner noe som fungerer for deg!☺️ Anonymkode: f19b5...292
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Jeg var slik før, men ble bedre med alder og spiral. Jeg har ADHD. Fortsatt ille, men mulig å leve med. Ville gått til spesialist, noen som er gode på kvinnehelse. Anonymkode: c70c8...321 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Jeg har pmdd med kompleks ptsd i bunn, desto mer jeg løste av traumene mine, desto litt lettere ble det. Men det hjelper VELDIG å ta vitamin når det nærmer seg, fikk et tips om B6 eller pyridoksin, og tar et par for dagen, kjenner forskjellen. Anonymkode: 1c5e2...274
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg fikk diagnosen pmdd der det også ble avdekket kompleks ptsd. Har hatt samme erfaring som deg med antidepressiver tidligere, men prøvde noen denne gangen (lav dose) som gjorde underverker. 🙏🏻☺️ Tok vekk den verste dalen av selvmordstanker og noia. Kan også legge til at pms’en var verst i perioden da kroppen min var helt utkjørt etter å ha stått i alarmberedskap i altfor lang tid. Har nå hatt ett år der jeg kun har fokusert på å roe ned og lytte til kroppen og heldigvis har pms’en også blitt mye mildere av seg selv. Kroppen er mer balansert🙏🏻 Likevel klarte jeg å stabilisere de forferdelige dalene med antidepressiver i perioden før kroppen stabiliserte seg også, så de var til god hjelp. Håper du finner noe som fungerer for deg!☺️ Anonymkode: f19b5...292 Jeg har barn og familie, så jeg kan på en måte ikke sette av ett år til å roe helt ned. Hva prøvde du? Takk for svar 💜 Anonymkode: 43cfd...88d
Nina_77 Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Jeg anbefaler at du oppsøker gynekolog for å få utredet pmdd. Jeg anbefaler deg også å følge syklusen din en periode for å se om det har en sammenheng. Stort sett sees pmdd fra eggeløsning til litt etter mens (hos noen sees det kortere eller lengre enn hos andre). Da avtar pmdd. Pmdd er hormonelt. Jeg har det selv og fikk påvist dette etter en stund på utredning ved å følge syklus en periode.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Har adhd så kan sikkert bidra til pmdd. Tar fluoxetine 10-14 dager før mensen. Det tar det aller verste. Har barn og samboer så føler med dere kvinner! Det er helt jævlig😩 Anonymkode: 8435f...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå