AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Jeg ser at det ofte tipses om å gi gavekort på barnevakt, husvask, trilletur osv. i forbindelse med f.eks. bryllup og barsel osv. Men blir egentlig dette gjennomført? Jeg skjønner at venninna mi setter pris på at noen kommer for å vaske huset når hun sitter der med en baby på to mnd. og ikke har sovet siste par ukene. Det hadde vel ethvert menneske likt uansett situasjon. Men er ikke terskelen vilt høyt for å komme fire mnd. etter bryllup eller fødsel å si at "på torsdag passer det at du kommer og tar huset", og hvordan skal liksom dette gjennomføres? Hva om det ikke passer for giver på torsdag? Skal en komme der med gummihanskene og tjenestegjøre et menneske en kjenner, mens vedkommende ligger på soverommet og ammer og tar igjen søvn? Tanken er god, men jeg ser aldri for meg gjennomføringen av dette. Hyggelig gave, men jeg hadde aldri viftet med et kort på f.eks. snap og bare "hallo når skal du vaske huset mitt"? Jeg ga for øvrig et kafebesøk (på en spesiell, lokal kafe) til ei svært miljøvennlig venninne som ikke ville ha ting i forbindelse med 30-årsdagen sin. Den kafeturen har ennå ikke funnet sted, for jeg jobber dagtid hver dag, og hun vil prioritere lørdager til familien sin. Så så langt kom vi med det der. Hvem ligger egentlig initiativet på? Den som har fått eller den som har gitt? Nei, disse tjenestegavene kan være så godt ment og bra som de vil, men det kan hende at en brystvortekrem eller ei flaske vin er like så greit. Hvordan løser folk dette? Og dere som foreslår slike gaver, gir dere det selv, og blir det gjennomført? Anonymkode: a1e0a...c0d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Noen som har erfaring? Anonymkode: a1e0a...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå