AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Hei Jeg har 2 barn. På 7 og 5. Minste er gutt og har i de siste månedene vist tegn til astma. Han hoster ikke. Men gisper etter luften. Sier han ikke kan puste. Grunnen til at jeg ikke har tatt det videre med legen er at det startet gaaanske smått, men nå veldig ofte. Men likevel ikke så ofte som at det er hver dag,så jeg er redd at når jeg får den legetimen og han kommer dit og puster normalt, vil ikke legen kunne se det likevel..? Det startet med at han gispet etter luften i et par åndedrag også ferdig. Et par uker etter skjedde det samme, bare litt mer. Men nå har vi nådd det punktet med at det kan vare i ca 10min, og kanskje ca 1-2 gr i uka. Jeg har dette selv men snakker ikke med legen om dette, da jeg "klarer" å ta rolig pusteøvelser til dette går over. Men lurer på om det er arvelig. Han "lider" ikke av noe annet, i forhold til søsteren som har gluten og laktose og egg allergi. Siden han ikke har alle tegnene til astma, er jeg redd legen ikke vil se på det. Uff, burde jeg bestille den legetimen likevel? Anonymkode: 693a4...cbd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Med astma sliter man med å puste ut først og fremst. Mange typer astma. Noen får det av anstrengelser, noen får det av infeksjoner, noen av kulde og noen av allergi for å nevne noe. Noen piper, noen surkler, noen hoster og noen bare ser ut som de ikke får puste. Man må rett og slett ta ulike tester for å komme frem til hva det er. Det kan også være malasi om astmamedisin ikke funker. Anonymkode: 5fb0a...84b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Bare ta det opp med legen. Dette sjekkes enkelt med pusteprøver og evt provokasjonstest. Det vil synes på prøvene uavhengig om han har anfall der og da eller ikke. Kan hende du får henvisning til barneavdelingen på sykehuset for tester. Anonymkode: 0eaf6...ffd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå