Gå til innhold

Kjæresten min møter andre jenter på fest og begynner å snakke med de på snap osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og kjæresten min er 18 år. Han er ofte på fest og ute og drikker, mens jeg er enten hjemme eller bare med to venner uten å drikke eller noe. Han snakker mye med ett år yngre jenter, og de er høyt oppe på bestevennlisten hans på Snapchat. Jeg har sagt til han at det gjør meg ukomfortabel, men han gjør ikke noe med det, han sier bare "jeg liker bare deg uansett, og det betyr ingenting om jeg snapper/snakker med dem."  For to helger siden var han på fest med de, og da møtte han andre jenter som han la til på snap og begynte å snakke med. (han forteller ikke dette til meg, jeg finner ut av det selv når vi er sammen og han åpner snap.) Jeg spurte da når jeg så det om når de begynte å snakke sammen. Så sa han at han la henne til etter han møtte henne på fest. Jeg har aldri blitt invitert av han på fest, men han er med de andre jentevennene sine der. Da han sa det begynte jeg og grine og ble veldig lei meg, for at han gjør sånn. Så tenkte jeg ikke mer over det, men forrige helg så var jeg med han og da skrev hun "trodde du var ute å festet jeg" og begynte å skrive masse ting til han. Dette er jo flørting, men han ser det ikke selv. Senest i dag sa jeg til han (for han skulle ut å drikke/feste) at jeg synes det er ukomfortabelt at han møter og legger til jenter på snap som han møter på fest, der jeg ikke er tilstede engang, og begynner å snakke med de. Han sier han skjønner det, men at jeg er den eneste han liker uansett, og at det bare er jeg som er hans. Men jeg spurte om han ikke bare kunne slutte å gjøre det når han er på fest. Så sier han at det synes han er rart, for han er en veldig utadvendt person som blir venn med alt og alle, og at det ikke betyr noen ting om han legger noen til og begynner å snakke med de. Men jeg tror ikke de jentene ser på han bare som en venn, og han forstår det ikke. Men jeg har sagt det så mange ganger til han, men han gjør ikke noe med det. Så jeg vil ikke starte en krangel. Kanskje jeg bare overtenker. 

Anonymkode: 45a9f...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han begynner også å følge de på insta og vsco osv, og liker til og med bildene på vsco der bare den som har lagt ut bilde kan se hvem som har liket det. Det synes jeg er veldig rart å gjøre når man har kjæreste. 

Skrevet

Det er IKKE greit

Anonymkode: dbd58...27a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg og kjæresten min er 18 år. Han er ofte på fest og ute og drikker, mens jeg er enten hjemme eller bare med to venner uten å drikke eller noe. Han snakker mye med ett år yngre jenter, og de er høyt oppe på bestevennlisten hans på Snapchat. Jeg har sagt til han at det gjør meg ukomfortabel, men han gjør ikke noe med det, han sier bare "jeg liker bare deg uansett, og det betyr ingenting om jeg snapper/snakker med dem."  For to helger siden var han på fest med de, og da møtte han andre jenter som han la til på snap og begynte å snakke med. (han forteller ikke dette til meg, jeg finner ut av det selv når vi er sammen og han åpner snap.) Jeg spurte da når jeg så det om når de begynte å snakke sammen. Så sa han at han la henne til etter han møtte henne på fest. Jeg har aldri blitt invitert av han på fest, men han er med de andre jentevennene sine der. Da han sa det begynte jeg og grine og ble veldig lei meg, for at han gjør sånn. Så tenkte jeg ikke mer over det, men forrige helg så var jeg med han og da skrev hun "trodde du var ute å festet jeg" og begynte å skrive masse ting til han. Dette er jo flørting, men han ser det ikke selv. Senest i dag sa jeg til han (for han skulle ut å drikke/feste) at jeg synes det er ukomfortabelt at han møter og legger til jenter på snap som han møter på fest, der jeg ikke er tilstede engang, og begynner å snakke med de. Han sier han skjønner det, men at jeg er den eneste han liker uansett, og at det bare er jeg som er hans. Men jeg spurte om han ikke bare kunne slutte å gjøre det når han er på fest. Så sier han at det synes han er rart, for han er en veldig utadvendt person som blir venn med alt og alle, og at det ikke betyr noen ting om han legger noen til og begynner å snakke med de. Men jeg tror ikke de jentene ser på han bare som en venn, og han forstår det ikke. Men jeg har sagt det så mange ganger til han, men han gjør ikke noe med det. Så jeg vil ikke starte en krangel. Kanskje jeg bare overtenker. 

jeg skal hjelpe deg; slå opp med ham. Du dør ikke av det og du får det mye bedre med deg selv. Du vil vel ikke bli en bitter, gammel kjerring som speider gatene bak gardiner og som produserer bekymringsmeldinger på rullende bånd? 

Anonymkode: f97ab...604

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så lenge du ikke liker det, har det ingen betydning om det ikke betyr noe, han skal respektere dine følelser. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Dere er veldig unge, men han respekterer deg ikke. Det finnes bedre kjærester enn han, så du burde faktisk bare slå opp og gå videre. 

Når han flørter med alle jenter han møter, er han virkelig ikke noe å samle på. 

Selv om han er bare 18 år, skal han ikke oppføre seg sånn mot kjæresten sin. Så det er ikke greit! Og dette skal du heller ikke finne deg i, sett grenser for deg selv og ikke finn deg i hva som helst. Det som føles feil for deg, det er ofte feil også.

Viktig å gi klar beskjed og viktig at du har det fint når du har kjæreste, det skal ikke være sånn. 

Skrevet

Du kan finne deg en mye bedre kjæreste enn han der. Han respekterer deg ikke når han sier slike ting. Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 69b9e...a90

Skrevet

Vel, dere er 18 år og jeg kan da forstå og rettferdiggjøre at denne gutten er veldig umoden og trolig ikke klar for et forhold.

Når man er i et seriøst forhold innleder man ikke nye vennskap med noen av det motsatte kjønn. Man har liksom ikke behovet for det, men dere er unge så jeg kan til en viss grad forstå - selv om det ikke er greit. Han liker nok bare deg, men han liker også bekreftelsen fra alle andre. Det at han ikke inviterer deg med på fester og fester hver helg er for meg en dealbreaker, men nå we jeg 29 år og i et langvarig samboerskap. 

Dette forholdet kommer ikke til å vare, TS - så du burde bestemme deg om du vil dra dette lengre ut. For du kommer nok bare til å bli mer og mer såret, du kan ikke endre han eller tvinge han til noe. Man skaper seg erfaringer og vokser, utfra de relasjonene man har og har hatt, og nå vet du hva du IKKE ønsker hos en seriøs kjæreste. 

• Liker 1
Skrevet

Synst det er veldig spesielt at han ikkje ber deg med på fest......

Anonymkode: b2785...0ae

• Liker 5
Skrevet

Han liker å flørte med andre, og han liker at andre flørter med han. Han ber deg ikke med på fest fordi om du er der, så får han ikke flørte som han vil. 

Det er ikke greit, og det er ikke noe du trenger å finne deg i. Sett en klar grense. Respekterer han det ikke, så gjør du det slutt og går videre. 

Anonymkode: a7df0...83d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde han likt at du dro på fest og fikk en masse snapper fra 20 år gamle gutter etterpå?

Nei.

Men han er ung, det blir ikke dere uansett. Han har deg på si, de jentene vet garantert ikke at han har kjæreste. 

Anonymkode: 911fd...5ce

• Liker 1
Skrevet
Rosatoast skrev (10 minutter siden):

Vel, dere er 18 år og jeg kan da forstå og rettferdiggjøre at denne gutten er veldig umoden og trolig ikke klar for et forhold.

Når man er i et seriøst forhold innleder man ikke nye vennskap med noen av det motsatte kjønn. Man har liksom ikke behovet for det, men dere er unge så jeg kan til en viss grad forstå - selv om det ikke er greit. Han liker nok bare deg, men han liker også bekreftelsen fra alle andre. Det at han ikke inviterer deg med på fester og fester hver helg er for meg en dealbreaker, men nå we jeg 29 år og i et langvarig samboerskap. 

Dette forholdet kommer ikke til å vare, TS - så du burde bestemme deg om du vil dra dette lengre ut. For du kommer nok bare til å bli mer og mer såret, du kan ikke endre han eller tvinge han til noe. Man skaper seg erfaringer og vokser, utfra de relasjonene man har og har hatt, og nå vet du hva du IKKE ønsker hos en seriøs kjæreste. 

Ja hør på eksperten😊

Anonymkode: 38435...b1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja hør på eksperten😊

Anonymkode: 38435...b1e

?

Anonymkode: b2785...0ae

Skrevet

de vet at han har kjæreste, for han tar bilder med meg til dem av og til når jeg er med han

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hadde han syns det var greit hvis du gjorde det samme ? Hvis svaret er nei , lurer jeg på hvorfor du finner deg i det?  

Skrevet

jeg har ikke noe i mor at han har jentevenner, men når han møter de på fest og legger de til etter det uten å si noe til meg. da synes jeg det er veldig ukomfortabelt. jeg vil ikke slå opp, jeg vil bare at han skal skjønne hva jeg sier. vi har vært sammen 3 år

Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Hadde han syns det var greit hvis du gjorde det samme ? Hvis svaret er nei , lurer jeg på hvorfor du finner deg i det?  

jeg har sagt det, da sier han at han ikke hadde brydd seg. men jeg tror han bare sier det fordi han skal få lov til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg har sagt det, da sier han at han ikke hadde brydd seg. men jeg tror han bare sier det fordi han skal få lov til det.

Prøv det ut i praksis . Begynn å flørt m andre gutter å vær litt mindre interessert i han . Han leker med følelsene dine . 

• Liker 1
Skrevet (endret)
NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Prøv det ut i praksis . Begynn å flørt m andre gutter å vær litt mindre interessert i han . Han leker med følelsene dine . 

det er jo bare dårlig gjort, hun kan ikke gjøre det

Endret av Valerieko
Skrevet
Valerieko skrev (2 minutter siden):

det er jo bare dårlig gjort, hun kan ikke gjøre det

Som man reder ligger man . Sier det for at hun da antageligvis vil oppleve at det er andre regler for han . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...