Gå til innhold

Noen hudpleieeksperter som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne trengt litt hjelp. Jeg har gått til innkjøp av Paula's Choice Intensive Repair Cream og Paula's Choice Resist Intensive Repair Cream, men lurer litt på hvordan jeg skal inkludere disse i rutinen min med tanke på at jeg bruker Azeliac Acid og Differin. Jeg har brukt lang tid på å finne en rutine som er tilpasset min hud, og huden min tåler en god del i og med at jeg har bygget meg opp til å kunne bruke både Azelaic Acid og Differin daglig. 

Hudpleierutinen min ser foreløpig sånn ut: 

Morgen:
1. Cerave Hydrating Cleanser (bytter ut med Cerave SA Smoothing Cleanser 3x i uken)
2. Cosrx Advanced Snail 96 Muncin Power Essence
3. The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%
3. La Roche-Posay Effaclar H fuktighetskrem
4. La Roche-Posay Anthelios Pigmentation Cream (Solkrem)

Kveld:
1. Cerave Hydrating Cleanser (bytter ut med Cerave SA Smoothing Cleanser 3x i uken)
2. Cosrx Advanced Snail 96 Muncin Power Essence
3. Differin Gel
4. Cerave Moisturising Lotion

Anonymkode: 72717...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, jeg mente Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid og Paula's Choice Resist Intensive Repair Cream. Ser jeg skrev sistenevnte to ganger. TS

Anonymkode: 72717...9af

Skrevet

Du bruker jo allerede flere aktive ingredienser i hudpleierutinen din, og jeg oppfatter det slik at den rutinen du har nå, fungerer for deg. Hva tenker du at du vil oppnå med å inkludere flere produkter? Du bruker allerede Differin, som er et retinoid-produkt (adapalene), og den kan ikke kombineres med Intensive Repair Cream som inneholder retinol. Du kan eventuelt bruke Differin om kvelden og Intensive Repair Cream om dagen, men jeg ser ikke helt hensikten med å bruke flere typer retinoider. Det foreligger så vidt jeg vet ingen dokumentasjon på at det øker effektiviteten av virkestoffet. 

Du skriver ikke noe om hvilken hudtype og hudtilstand du har, men jeg antar at du kanskje har fet/uren hud og muligens kviser? Du kan bruke BHA en til to kvelder i uka, f.eks. de kveldene du bruker hydrating cleanser, ettersom Smoothing cleanser faktisk inneholder BHA (salicylsyre), den også.

Jeg vil egentlig foreslå at du heller bytter ut Differin og Smoothing Cleanser med Intensiv Repair Cream og BHA en periode, og se hvordan det fungerer for deg. Selv om du har en tolerant hud, er det fullt mulig å overbehandle den, og da kan det ta lang tid å få den i balanse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...