Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 168 cm høy, og er rundt mage regionen 130cm vidde. Jeg har startet prosess med å spise riktig og kuttet en mengde usunn mat.

Hva skal til at fett og kanskje farlig fett skal brenne seg raskere ved magen?

Anonymkode: ebfc2...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg. 

Anonymkode: 244eb...c22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke punktslanke deg. 

Det var ikke det jeg var ute etter. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var ikke det jeg var ute etter. 

Da må du formulere deg bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg. Men pass på at kroppen din får nok næring mens du er i kalloriunderskudd, og ikke ha for stort kalloriunderskudd. Kroppen setter ned forbrenningen i sultmodus. 

Ved å spise råvarebasert og unngå ultraprosseserte varer så vil kroppen få mye næring av god kvalitet per kallori. ;) lykke til med livsstilsendringen!

Anonymkode: 43116...90d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du formulere deg bedre. 

?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

?

Det er jo det du spør om, så hvis du egentlig mener noe annet burde du prøve noen andre ord. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke punktslanke deg. Men pass på at kroppen din får nok næring mens du er i kalloriunderskudd, og ikke ha for stort kalloriunderskudd. Kroppen setter ned forbrenningen i sultmodus. 

Ved å spise råvarebasert og unngå ultraprosseserte varer så vil kroppen få mye næring av god kvalitet per kallori. ;) lykke til med livsstilsendringen!

Anonymkode: 43116...90d

har du eksempel på hva som er ultraprosseserte varer? jeg har kuttet ut produkter som er på forhånd stekt. 

Jeg jobber med å lage ukesplan, slik at jeg har alt klart til uken og kan handle det inn det jeg trenger. Jeg skjønner det er viktig å planlegge til fingerspissene måltidene for å selv ha forståelse på det jeg spiser, og hva det ville bidra til. 

Jeg har råvarer som det viktigste kilden at jeg skal oppnå målene mine. 

Men jeg er noe usikker om jeg bør kjøpe brød i butikk mer? 

Dessuten vil jeg unngå produkter som ikke ha sukker i seg. 

Er det annet som jeg bør tenke over?

Skrevet

Be legen om legemiddel . Først må du prøve mysimba, om det ikke virker kan du prøve Saxenda . Det minker appetitten betraktelig. Jeg har selv gått ned 15 kilo på 6 mnd, uten trening men bare mindre mat. Lykke til!

Anonymkode: 1f8ef...c25

• Liker 1
Skrevet

Det farlige fettet vil sannsynligvis være noe av det første som forsvinner. ☺️

Jeg gikk ned fra 80 kilo til 60, og det var først og fremst magen som forsvant. Føler det omvendte også er vanlig å se, når venninner går opp eller ned i vekt er det oftere magen jeg ser det på. Jeg er relativt ung da, 30-årene, så det er også en mulig forklaring. 

Om du trener i tillegg kan du eventuelt "bytte ut" (ekstrem forenkling) noe av fettet med muskler, som ikke er skadelig. 

Anonymkode: 7d0b9...96b

Skrevet

Når du virker så uvitende og helt i startgropen anbefaler jeg å gjøre det helt enkelt. Du kan feks slutte med godteri og annet snacks som potetgull. Du kan slutte å drikke noe noe inneholder kalorier (kun drikke vann, svart kaffe og lettbrus). Du kan spise kun en posjon til middag. Du kan slutte å spise noe mellom måltidene.
Du trenger ikke sette deg inn i alt helt med en gang, da er det lett å falle av. Prøv ut disse tipsene, uten å endre så veldig på hvilke varer du pleier å spise. Butikkbrød går greit, ta små steg.

Anonymkode: dbd2c...261

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når du virker så uvitende og helt i startgropen anbefaler jeg å gjøre det helt enkelt. Du kan feks slutte med godteri og annet snacks som potetgull. Du kan slutte å drikke noe noe inneholder kalorier (kun drikke vann, svart kaffe og lettbrus). Du kan spise kun en posjon til middag. Du kan slutte å spise noe mellom måltidene.
Du trenger ikke sette deg inn i alt helt med en gang, da er det lett å falle av. Prøv ut disse tipsene, uten å endre så veldig på hvilke varer du pleier å spise. Butikkbrød går greit, ta små steg.

Ut i fra du skriver så har jeg kommet mye lengre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ut i fra du skriver så har jeg kommet mye lengre. 

Har du gått ned noe i vekt da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 20.15):

har du eksempel på hva som er ultraprosseserte varer? jeg har kuttet ut produkter som er på forhånd stekt. 

Jeg jobber med å lage ukesplan, slik at jeg har alt klart til uken og kan handle det inn det jeg trenger. Jeg skjønner det er viktig å planlegge til fingerspissene måltidene for å selv ha forståelse på det jeg spiser, og hva det ville bidra til. 

Jeg har råvarer som det viktigste kilden at jeg skal oppnå målene mine. 

Men jeg er noe usikker om jeg bør kjøpe brød i butikk mer? 

Dessuten vil jeg unngå produkter som ikke ha sukker i seg. 

Er det annet som jeg bør tenke over?

Det du bør tenke over er det faktum at om du skal ned i vekt, så må du ligge i kaloriunderskudd. Du kan spise nøyaktig hva du vil, så lenge du spiser mindre enn du forbrenner. Alle dietter og livsstiler som fører til vektnedgang, har samme prinsipp: man ligger i underskudd. Ligger du ikke i underskudd, så vil du ikke gå ned i vekt. Du kan spise bare sjokolade og potetgull i løpet av en dag om du vil, og fortsatt gå ned i vekt, så lenge du er i underskudd. Samme gjelder brød og sukker. Kaloriunderskudd = vektnedgang. 

https://www.afpt.no/fagstoff/en-enkel-guide-for-a-ga-ned-i-vekt

Anbefaler deg også å følge @syattfitness og @dranoldsky på instagram for gode råd rundt det å legge om livsstilen og mestre vektnedgang. Du kan fint gå ned i vekt samtidig som du spiser brød og godteri en gang i blant. 

Anonymkode: 5fff7...b25

• Liker 1
Skrevet

Sjekk dietdoctor.com, der finner du både hvordan og hvorfor :)

Anonymkode: 11bfd...d9b

Skrevet

Anbefaler å telle kalorier, spesielt hvis man har prøvd før uten å lykkes eller hvis vekta går opp igjen etter en stund. 

1 kg = ca. 7000 kalorier. Hvis du er overvektig og trenger f.eks 2500 kalorier per dag for å holde vekta akkurat der den er i dag og du begynner å spise 1500 kalorier per dag, vil du i teorien gå ned ett kilo på ti dager. Det er selvfølgelig mange faktorer som teller inn og man vil ikke gå ned ett kilo hver 10. dag fast resten av livet, men det er grovskissa av vektnedgang.

Anonymkode: 4c86a...830

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefaler å telle kalorier, spesielt hvis man har prøvd før uten å lykkes eller hvis vekta går opp igjen etter en stund. 

1 kg = ca. 7000 kalorier. Hvis du er overvektig og trenger f.eks 2500 kalorier per dag for å holde vekta akkurat der den er i dag og du begynner å spise 1500 kalorier per dag, vil du i teorien gå ned ett kilo på ti dager. Det er selvfølgelig mange faktorer som teller inn og man vil ikke gå ned ett kilo hver 10. dag fast resten av livet, men det er grovskissa av vektnedgang.

Så er dette med å legge opp trening regime. Fordi det er igjennom det mye kalorier blir brent ekstra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Så er dette med å legge opp trening regime. Fordi det er igjennom det mye kalorier blir brent ekstra. 

Ikke mye. Trening er en positiv faktor, men sjeldent det påvirker kaloriregnskapet i seg selv. De fleste blir litt mer sulten av å trene, og det går opp i opp. Men trening kan være med å motivere for å spise sunt:) Samtidig er det supert for helsen!

• Liker 1
Skrevet

Trening påvirker, men langt fra så mye som man tror med mindre man trener mye og intenst. Det øker likevel grunnforbrenninga og hvis man forbrenner et par hundre kalorier ekstra hver dag, blir det fort til kilo, så tren i vei hvis du kan!

Skrevet

Er det blodårene som får oksygen ved trening som bidrar til en aktiviserende blodceller og vektnedgang får effektivisetlng?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...