AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #21 Del Skrevet 19. februar 2022 AllahBallah skrev (2 minutter siden): Flott, så kan du prise deg lykkelig over at ungen din klarer seg den dagen han detter utfor brygga eller robåten kantrer, fordi han er blitt trygg i og under vann. Dette minner meg om en kamerat av meg, av utenlands opprinnelse. Han tok svømmekurs i hjemlandet med fokus på svømming, slik du etterlyser. Resultatet er at han klarer svømme «perfekt» i to svømmetak, før han får panikk og må sette beina ned. Er det det du ønsker? Nei, tryggheten i vannet kommer jo naturlig når du kan svømme. Kan du det, og mestrer deg godt, så føler du deg trygg. ts Anonymkode: afc60...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #22 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg er faktisk litt enig med TS. 🙈 Har brukt titusenvis av kroner på svømmekurs over noen år, og faktisk svømming har hittil ikke vært nevnt med et ord (annet enn at instruktøren roper: «også svømmer barna tilbake» når ingen har lært de svømmetak og de bare plasker rundt i noen sekunder med hodet under vannet før foreldrene må dra de opp for å puste 🤷♀️) Anonymkode: 9fd1f...073 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #23 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er faktisk litt enig med TS. 🙈 Har brukt titusenvis av kroner på svømmekurs over noen år, og faktisk svømming har hittil ikke vært nevnt med et ord (annet enn at instruktøren roper: «også svømmer barna tilbake» når ingen har lært de svømmetak og de bare plasker rundt i noen sekunder med hodet under vannet før foreldrene må dra de opp for å puste 🤷♀️) Anonymkode: 9fd1f...073 Dette! Altså fint å lære litt andre ting, jeg er ikke i mot flytting og dykking, men det kan da ikke være år ut og år inn med dette før man er klar for ett eneste svømmetak!? ts Anonymkode: afc60...28a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #24 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærer man ikke det på skolen lenger? Anonymkode: 780ab...75c Det er foreldre som bør lære barna det Anonymkode: 10445...6e6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #25 Del Skrevet 19. februar 2022 Tenker at de burde bruke tid på alt før de faktisk lærer seg å svømme. Det er snakk om trygghet og sikkerhet. Ta nå ansvar selv og ta med ungen i bassenget. Trenger da ikke kurs til sånt 🤦♀️ Noen barn er ikke klare til å lære seg å svømme før de begynner med det på skolen. Nettopp fordi de voksne maser og presser dem. Anonymkode: ba9a9...050 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #26 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette! Altså fint å lære litt andre ting, jeg er ikke i mot flytting og dykking, men det kan da ikke være år ut og år inn med dette før man er klar for ett eneste svømmetak!? ts Anonymkode: afc60...28a Har ikke ungen din lært det ennå er feilen at ungen ikke er klar. Ta ansvar som forelder og gjør det selv Anonymkode: ba9a9...050 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #27 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke ungen din lært det ennå er feilen at ungen ikke er klar. Ta ansvar som forelder og gjør det selv Anonymkode: ba9a9...050 Ungen er overmoden og spør hver gang om «skal vi lære å svømme nå?» ts Anonymkode: afc60...28a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #28 Del Skrevet 19. februar 2022 Kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Vi har hatt våre barn på kurs som følger modellen til Norges svømmeforbund, og de har lært alt det grunnleggende som har vært avgjørende for å knekke svømmekoden og bli trygge, utholdende svømmere. Vi har gått på 1 skilpaddekurs og 1 pingvin, og halvveis i pingvin så svømmer ungen selv. Hvis barnet trenger gjentatte kurs for å passere ett nivå så ville jeg satset på å øve på fritiden underveis i kurset. Ta med ungen ofte i svømmehall, så lærer barnet raskere. Anonymkode: e1f1f...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #29 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ungen er overmoden og spør hver gang om «skal vi lære å svømme nå?» ts Anonymkode: afc60...28a Overmodne barn lærer å svømme av seg selv... Ta det med i bassenget i morgen, vis barnet svømmetakene, så vil det nok svømme. Hvis ikke, så er ikke barnet så overmoden som du skal ha det til. Anonymkode: e1f1f...e8d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #30 Del Skrevet 19. februar 2022 Litt enig. Har hatt barna mine på disse kursene. Pga. korona ble yngstemann sine kurs avslutta før de var ferdig i tillegg, så han har måttet gå det tredje kurset 3 ganger. Da klarte vi ikke motivere han til å gå videre, og øver nå videre på egenhånd. De koster også veldig mye disse kursene. Anonymkode: e9182...c0d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #31 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overmodne barn lærer å svømme av seg selv... Ta det med i bassenget i morgen, vis barnet svømmetakene, så vil det nok svømme. Hvis ikke, så er ikke barnet så overmoden som du skal ha det til. Anonymkode: e1f1f...e8d Så hvorfor betale for å lære å plaske på et svømmekurs da? Hvis vi skal lære de å svømme selv, hva er poenget med kurset? ts Anonymkode: afc60...28a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #32 Del Skrevet 19. februar 2022 Høres ut som om du kanskje kan lære han det best selv!! Anonymkode: 88473...607 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #33 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt enig. Har hatt barna mine på disse kursene. Pga. korona ble yngstemann sine kurs avslutta før de var ferdig i tillegg, så han har måttet gå det tredje kurset 3 ganger. Da klarte vi ikke motivere han til å gå videre, og øver nå videre på egenhånd. De koster også veldig mye disse kursene. Anonymkode: e9182...c0d Og han som alltid har elsket å gå i bassenget begynte å ikke ville gå i svømmehallen lenger. Nå en stund etter han slutta på kurset er det begynt å bli gøy igjen. Anonymkode: e9182...c0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #34 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Vi har hatt våre barn på kurs som følger modellen til Norges svømmeforbund, og de har lært alt det grunnleggende som har vært avgjørende for å knekke svømmekoden og bli trygge, utholdende svømmere. Vi har gått på 1 skilpaddekurs og 1 pingvin, og halvveis i pingvin så svømmer ungen selv. Hvis barnet trenger gjentatte kurs for å passere ett nivå så ville jeg satset på å øve på fritiden underveis i kurset. Ta med ungen ofte i svømmehall, så lærer barnet raskere. Anonymkode: e1f1f...e8d Enig med dette. Sønnen vår klarte å fullføre Hval og Skilpadde på ett kurs og lærte å svømme litt uti Pingvin. Det er snakk om kanskje 15-16 kurskvelder og så kunne han svømme. De forserer når de ser at noen av barna mestrer ting fort. Alle seriøse aktører her vi bor følger en liknende progresjon. Det handler ikke bare om svømmetakene. For å bli en trygg svømmer må det grunnleggende på plass. Anonymkode: aad95...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #35 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Vi har hatt våre barn på kurs som følger modellen til Norges svømmeforbund, og de har lært alt det grunnleggende som har vært avgjørende for å knekke svømmekoden og bli trygge, utholdende svømmere. Vi har gått på 1 skilpaddekurs og 1 pingvin, og halvveis i pingvin så svømmer ungen selv. Hvis barnet trenger gjentatte kurs for å passere ett nivå så ville jeg satset på å øve på fritiden underveis i kurset. Ta med ungen ofte i svømmehall, så lærer barnet raskere. Anonymkode: e1f1f...e8d AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig med dette. Sønnen vår klarte å fullføre Hval og Skilpadde på ett kurs og lærte å svømme litt uti Pingvin. Det er snakk om kanskje 15-16 kurskvelder og så kunne han svømme. De forserer når de ser at noen av barna mestrer ting fort. Alle seriøse aktører her vi bor følger en liknende progresjon. Det handler ikke bare om svømmetakene. For å bli en trygg svømmer må det grunnleggende på plass. Anonymkode: aad95...581 Kjenner meg heller ikke igjen i det du beskriver TS, og er enig med de jeg siterer her. Barna våre har lært å svømme som 5/6-åringer på pingvinkurs. Anonymkode: c7c19...064 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 19. februar 2022 #36 Del Skrevet 19. februar 2022 Er enig i at det raskt kan ta litt tid om man skal gå på disse kursene men du kan jo ta slike intensivkurs som de pleier å ha i ferier og slikt da går det jo raskt, en uke på hvert merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #37 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig med dette. Sønnen vår klarte å fullføre Hval og Skilpadde på ett kurs og lærte å svømme litt uti Pingvin. Det er snakk om kanskje 15-16 kurskvelder og så kunne han svømme. De forserer når de ser at noen av barna mestrer ting fort. Alle seriøse aktører her vi bor følger en liknende progresjon. Det handler ikke bare om svømmetakene. For å bli en trygg svømmer må det grunnleggende på plass. Anonymkode: aad95...581 Er nok forskjell på klubber. Her har jeg ikke hørt om noen som får forsere kurs, og de understreker veldig ofte at det er normalt å gå kurs om igjen, og ikke noe å reagere på, og jeg tror flertallet må gå enkelte kurs om igjen. Og når de kjører et kurs pr. halvår tar det flere år å lære å svømme. De vil være helt sikker på at barna mestrer det de skal før de går videre, og det er jo bra, men ikke så motiverende for barna å holde på med de amme øvelsene gang på gang. Anonymkode: e9182...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #38 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg forstår ikke denne tråden, er det ikke vanlig at foreldrene lærer barna sine å svømme? Spesielt om ungen allerede har gått masse kurs og er trygg i vann, da er det vel bare å vise ungen svømmetak selv da vel? De fleste plukker vel kjapt opp hvordan det gjøres når de allerede er trygge i vannet og kan flyte og alt det der. Iallfall en som er så gammel som 6 år. Anonymkode: 360b1...06c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #39 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så hvorfor betale for å lære å plaske på et svømmekurs da? Hvis vi skal lære de å svømme selv, hva er poenget med kurset? ts Anonymkode: afc60...28a Noen foreldre sier jo at de omtrent bare kaster barna på dypt vann, og så lærte de å svømme. Jeg forstår ikke frustrasjonen din: om du vil at barnet ditt skal lære svømmetak og overfladisk kunne svømme, så lærer du barnet opp selv uten kurs. Hvis du vil at barnet skal bli en utholdende svømmere med god teknikk, bygget opp fra bunnen, så kan barnet bli med på kurs. Når du skal melde barnet med på kurs via tryggivann.no så er det jo en del spørsmål du skal svare på for å finne riktig nivå. Har du meldt på barnet på riktig nivå? Hvis barnet kan dykke, flyte og de grunnleggende ferdighetene så er det jo bare å melde det på nivået hvor de lærer svømmetak.. Anonymkode: e1f1f...e8d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #40 Del Skrevet 19. februar 2022 Skjønner at du er frustrert! Og skjønner ikke at folk her forsvarer å bruke masse penger på å dykke og plaske og flyte. Å flyte tar da ikke ti timer på kurs? Og en kan lære seg å svømme OG mestre flyting og alt dette etter hvert. For en svømmer ikke uten å flyte, så da kan man jo å flyte om man kan å svømme. Jeg lærte i alle fall å svømme i syden da jeg var rundt 6, delvis av eldre bror og av pappa. Og jeg flyter som en fisk, både på magen og ryggen uten å bevege verken armer eller bein. Trengte ikke noe kurs for det, så da skjønner jeg at man ønsker at barnet lærer å svømme når det heter svømmekurs. Ei venninne av meg gikk på svømmekurs til hun gikk i fjerdeklasse. Husker at jeg syntes det var hinsides lenge som barn. Jada, mennesker er forskjellige. Jeg brukte kanskje lenger tid på å sykle, men jeg hadde forventet å kunne sykle på syklekurs, ikke bare å holde i et styre og løfte beina, sjekke bagasjebrett osv. Anonymkode: 21466...d30 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå