AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Har nå to erfaringer med 2 svømmekurs for sønnen min der det er fokus på alt annet enn å lære å svømme🙄 det skal dykkes, plaskes og flytes, men å faktisk lære svømmetak kommer vist ikke før laaangt ut i kursrekka. han er 6 år. Noen tips? Anonymkode: afc60...28a 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Vi har god erfaring med såkalte intensivkurs. Der tilpasser de til barnas evner i tillegg siden ikke alle er på samme nivå. Anonymkode: 01ed3...229
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 PirayaSwim svømmeskole 😊 Anonymkode: 7fe01...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Lærer man ikke det på skolen lenger? Anonymkode: 780ab...75c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Min yngste hadde stor nytte av svømmekurs med fokus på å lære å puste, blåse bobler under vann og flyting. Mye tryggere i vann og har bedre pusteteknikk og kontroll enn eldste vi lærte ut å svømme. Skal ikke undervurdere det grunnleggende. Anonymkode: 17551...f25 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Lærer man ikke det på skolen lenger? Anonymkode: 780ab...75c Mange skolebasseng er tomme pga manglende penger til både oppvarming og vedlikehold… Anonymkode: 1265b...51b 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min yngste hadde stor nytte av svømmekurs med fokus på å lære å puste, blåse bobler under vann og flyting. Mye tryggere i vann og har bedre pusteteknikk og kontroll enn eldste vi lærte ut å svømme. Skal ikke undervurdere det grunnleggende. Anonymkode: 17551...f25 Når man går kurs på kurs og lærer alt annet enn å svømme så føles det håpløst. Fint å bli tryggere men det regner ikke ta 3 hele kurs. Det er tross alt mål å lære å svømme. Mistenker at det er en pengegreie bak. Anonymkode: 829ed...dac 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Dette er normen fra Norges Svømmeforbund, og alle seriøse aktører følger denne modellen. Flyting er veldig viktig, og det er vanskelig å svømme ordentlig uten å kunne flyte ordentlig. Anonymkode: c4c7a...f14 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Man kommer jo til skikkelig svømming etterhvert. Vi fulgte alle kursene ferdig og jenta er den flinkeste i klassen til å svømme (3klasse) . Fortsatt mange i klassen som ikke kan svømme , så nei de lærer det ikke på skolen . Anonymkode: 9d28a...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Lærer man ikke det på skolen lenger? Anonymkode: 780ab...75c Vi ønsker å lære det før den tid. ts Anonymkode: afc60...28a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min yngste hadde stor nytte av svømmekurs med fokus på å lære å puste, blåse bobler under vann og flyting. Mye tryggere i vann og har bedre pusteteknikk og kontroll enn eldste vi lærte ut å svømme. Skal ikke undervurdere det grunnleggende. Anonymkode: 17551...f25 Men skal dette vare og rekke i 3 delfinkurs, 7 krabbekurs og 4 haikurs før man faktisk lærer å svømme!? Det «grunnleggende» bør da ikke ta 4 år? Folk går jo på svømmekurs for å lære å svømme? ts Anonymkode: afc60...28a 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er normen fra Norges Svømmeforbund, og alle seriøse aktører følger denne modellen. Flyting er veldig viktig, og det er vanskelig å svømme ordentlig uten å kunne flyte ordentlig. Anonymkode: c4c7a...f14 Så gjør det i ett kurs og bli ferdig da, hvorfor skal man ta kurs på kurs på kurs med flytting og dykking? Ungene blir jo utålmodige også. De tror jo de skal få lære å svømme. ts Anonymkode: afc60...28a 5
Gidavmeg Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 Flytting og dykking er kjerneelementer for å lære seg å svømme. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kommer jo til skikkelig svømming etterhvert. Vi fulgte alle kursene ferdig og jenta er den flinkeste i klassen til å svømme (3klasse) . Fortsatt mange i klassen som ikke kan svømme , så nei de lærer det ikke på skolen . Anonymkode: 9d28a...9f4 «Ferdig», ja. Her begynner de med svømming på skolen i 2. klasse. Det bør jo ikke være en umulighet å finne et kurs som kunne lært ingen å svømme i løpet av et år. Vi ønsker jo at han skal lære å svømme før dette, men det virker som vi må gjøre jobben selv. ts Anonymkode: afc60...28a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Gidavmeg skrev (Akkurat nå): Flytting og dykking er kjerneelementer for å lære seg å svømme. Jeg lærte meg å svømme lenge før jeg dykket, og flytting har jeg aldri mestret. Og uansett hvor mange år skal man flyte og dykke før man får lov til å lære å svømme? det er jo veldig demotiverende for barna. ts Anonymkode: afc60...28a
AllahBallah Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Ta deg sammen og lær ungen din å svømme sjæl! Å kunne svømme er 95% å være trygg i / under vann. Syntes det er flott at de fokuserer på dette! Er du trygg i vann klarer du deg samme hva, er du usikker hjelper det ikke samme hvor god du er på svømmetak. Høres ut som at ungen din allerede er trygg nok i vann, da kan du vel melde ham på kurs for eldre / viderekommende. Eller lære ham svømmetakene selv. Endret 19. februar 2022 av AllahBallah 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 AllahBallah skrev (Akkurat nå): Ta deg sammen og lær ungen din å svømme sjæl! Å kunne svømme er 95% å være trygg i / under vann. Syntes det er flott at de fokuserer på dette! Er du trygg i vann klarer du deg samme hva, er du usikker hjelper det ikke samme hvor god du er på svømmetak. Høres ikke ut som at ungen din allerede er trygg nok i vann, da kan du vel melde ham på kurs for eldre / viderekommende. Eller lære ham svømmetakene selv. Burde jo være mulig å kunne betale for et slikt kurs. De kaller det jo til og med «svømmekurs», burde helle kalt det «bli trygg i vann kurs». Vi ender vel opp med å ha brukt drøssevis av penger på slike kurs, men likevel måtte gjøre jobben selv🙄 Anonymkode: afc60...28a 1
Gidavmeg Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg lærte meg å svømme lenge før jeg dykket, og flytting har jeg aldri mestret. Og uansett hvor mange år skal man flyte og dykke før man får lov til å lære å svømme? det er jo veldig demotiverende for barna. ts Anonymkode: afc60...28a Om du ikke kan flyte er du vel ikke en spesielt god svømmer? 15
AllahBallah Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde jo være mulig å kunne betale for et slikt kurs. De kaller det jo til og med «svømmekurs», burde helle kalt det «bli trygg i vann kurs». Vi ender vel opp med å ha brukt drøssevis av penger på slike kurs, men likevel måtte gjøre jobben selv🙄 Anonymkode: afc60...28a Flott, så kan du prise deg lykkelig over at ungen din klarer seg den dagen han detter utfor brygga eller robåten kantrer, fordi han er blitt trygg i og under vann. Dette minner meg om en kamerat av meg, av utenlands opprinnelse. Han tok svømmekurs i hjemlandet med fokus på svømming, slik du etterlyser. Resultatet er at han klarer svømme «perfekt» i to svømmetak, før han får panikk og må sette beina ned. Er det det du ønsker? 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Om du ikke kan flyte er du vel ikke en spesielt god svømmer? Jo, svømmer veldig godt. Både rygg og bryst. ts Anonymkode: afc60...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå