miss spjåk Skrevet 28. februar 2022 #81 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 11.11): Hvor ferierer dere som fordømmer oss som liker Dubai? Anonymkode: e92ba...d68 slett ikke vanskelig å finne andre land som ikke bryter menneskerettighetene i så stor skala som Dubai. Hadde ikke dratt til Dubai om jeg hadde fått flyreise og hotell sponset. Har observert at det er en viss type mennesker som reiser dit. Folk som enten er utrolig ignorante eller som ikke er opptatt av andre enn seg selv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 28. februar 2022 #82 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Blomsterpotta skrev (På 22.2.2022 den 19.45): Du aner jo virkelig ikke hva du snakker om. Kanskje ta deg en tur til Dubai og finne ut selv før du spyr ut om offentlige henrettelser. Jeg har aldri opplevd det de gangene jeg har vært der. 😅 Og denne slags uttalelse passer helt inn gruppen jeg omtalte over.. værsåsnill å les litt om hvordan disse henrettelsene foregår. Blir skremt av hvor naive mange er. Endret 28. februar 2022 av miss spjåk 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 28. februar 2022 #83 Del Skrevet 28. februar 2022 Blomsterpotta skrev (På 22.2.2022 den 23.30): Samtidig så tenker de ikke over at det å feks reise til LA, NY eller Disney world er til ett land som også praktiserer dødsstraff. Ikke sammenlignbart. For jeg regner med du vet at ikke alle stater i usa har dødsstraff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #84 Del Skrevet 28. februar 2022 Pass på at du ikke blir voldtatt, hvis du anmelder blir du anklaget for utroskap. Anonymkode: 6adcf...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. februar 2022 #85 Del Skrevet 28. februar 2022 miss spjåk skrev (1 time siden): 😅 Og denne slags uttalelse passer helt inn gruppen jeg omtalte over.. værsåsnill å les litt om hvordan disse henrettelsene foregår. Blir skremt av hvor naive mange er. Opplys meg gjerne om hvordan disse henrettelsene foregår. Jeg har lest og snakket med innvandrere om dette, så føler selv jeg er rimelig godt informert. Hvordan foregår dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. februar 2022 #86 Del Skrevet 28. februar 2022 miss spjåk skrev (1 time siden): Ikke sammenlignbart. For jeg regner med du vet at ikke alle stater i usa har dødsstraff? Det er jeg fullstendig klar over. Bare så synd det er 22 stater som fremdeles har dødsstraff og en av de er populære Florida. Om jeg slutter å besøke Emiratene eller ei så vil ikke det ha noe å si. Jeg ferierer der jeg ønsker og hva andre mener om det brur meg faktisk ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 28. februar 2022 #87 Del Skrevet 28. februar 2022 Blomsterpotta skrev (16 minutter siden): Det er jeg fullstendig klar over. Bare så synd det er 22 stater som fremdeles har dødsstraff og en av de er populære Florida. Om jeg slutter å besøke Emiratene eller ei så vil ikke det ha noe å si. Jeg ferierer der jeg ønsker og hva andre mener om det brur meg faktisk ikke. Å ikke bry seg om hva andre mener er ikke et særlig positivt trekk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 28. februar 2022 #88 Del Skrevet 28. februar 2022 Blomsterpotta skrev (24 minutter siden): Opplys meg gjerne om hvordan disse henrettelsene foregår. Jeg har lest og snakket med innvandrere om dette, så føler selv jeg er rimelig godt informert. Hvordan foregår dette da? Mange av lovene er basert på sharialovene, så det er ikke så veldig overraskende dessverre. Pisking er ikke en uvanlig straffeform f.eks. Det er et dusin andre grunner til å ikke reise dit. Mange av gjestearbeiderne der har ikke tilgang på helsetilbud, kvinner har dårlige rettigheter osv. Og regimet i seg selv, som er et diktatur. Jeg er som deg heller ikke tilhenger av å reise til land eller stater med dødsstraff, så flere utgår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #89 Del Skrevet 28. februar 2022 On 2/22/2022 at 11:11 AM, AnonymBruker said: Hvor ferierer dere som fordømmer oss som liker Dubai? Anonymkode: e92ba...d68 Pakker ryggsekken og teltet så tar jeg en uke i skogen, deilig! Må ikke opp i et fly og spy ut milgjøgifter hver gang jeg skal ta meg ferie heldigvis. Men jeg var i Danmark sommeren 2019 og så skal jeg i bryllup i Portugal til høsten så da tar jeg en uke der. Hadde bryllupet vært i Dubai så hadde det blitt pent nei takk fra meg! Beklager, men jeg ser virkelig ned på folk som drar på ferie til Dubai og støtter opp (økonomisk og ved reklamering) under det som skjer der nede.. Anonymkode: 94c87...fb3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. februar 2022 #90 Del Skrevet 28. februar 2022 miss spjåk skrev (33 minutter siden): Mange av lovene er basert på sharialovene, så det er ikke så veldig overraskende dessverre. Pisking er ikke en uvanlig straffeform f.eks. Det er et dusin andre grunner til å ikke reise dit. Mange av gjestearbeiderne der har ikke tilgang på helsetilbud, kvinner har dårlige rettigheter osv. Og regimet i seg selv, som er et diktatur. Jeg er som deg heller ikke tilhenger av å reise til land eller stater med dødsstraff, så flere utgår. Alt dette vet jeg og mye mer til. Jeg skal til Florida enten de har dødsstraff eller ei. Er fanger her i landet jeg ønsker dødsstraff på også. Jeg vet også om svært positive eksempler på at fremmed arbeidere kan ha det fint i Emiratene. Alt dette stigmaet mot Emiratene og da spesiellt emiratet Dubai er kun fordi dere har lest og hørt om det i media. Dubai er faktisk det mest liberale emiratet bare så dere vet det. Ta heller en tur selv og opplev hvor gjestfrie de er. Vi kom tilfeldigvis inn på hotellet samtidig med ett brudepar. Plutselig sto det en hel haug med folk rundt meg, eksen og barna og inviterte oss i bryllupet. De skulle ts bilder først og middagen begynte XX. Vi takket pent nei ene og alene fordi vi ikke hadde klær til bryllup og heller ingen mulighet til å kjøpe noen gave. Jeg spurte i resepsjonen hvem brudeparet var og de var født og oppvokst i Emiratene og svært godt kjente. Jeg har aldri hørt om de hverken før eller etter, men skal ærlig innrømme at navnene klarer nok ikke jeg å skrive riktig uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. februar 2022 #91 Del Skrevet 28. februar 2022 Klossmajor skrev (51 minutter siden): Å ikke bry seg om hva andre mener er ikke et særlig positivt trekk. Det er slettes ikke noe positivt trekk å rakke ned på folk som ferier steder andre ikke vil. Skal jeg se ned på de som løper opp hver fjelltopp her i landet? Jeg bryr meg ikke om du fererer på Smøla hver sommer eller om du reiser til land med dødsstraff og brudd på menneskerettigheter. Folk er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 28. februar 2022 #92 Del Skrevet 28. februar 2022 Blomsterpotta skrev (1 time siden): Det er slettes ikke noe positivt trekk å rakke ned på folk som ferier steder andre ikke vil. Skal jeg se ned på de som løper opp hver fjelltopp her i landet? Jeg bryr meg ikke om du fererer på Smøla hver sommer eller om du reiser til land med dødsstraff og brudd på menneskerettigheter. Folk er forskjellige. Å stille seg kritisk til at noen velger å legge ferien sin til et bestemt sted er ikke tegn på et negativt trekk ved en person. Å bare følge sine egne lyster uten å ta hensyn til hva andre mener om det, er derimot et veldig negativt trekk ved en person. Folk er forskjellige, ja. Noen mennesker har større evne til medmenneskelighet enn andre. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. februar 2022 #93 Del Skrevet 28. februar 2022 Klossmajor skrev (15 minutter siden): Å stille seg kritisk til at noen velger å legge ferien sin til et bestemt sted er ikke tegn på et negativt trekk ved en person. Å bare følge sine egne lyster uten å ta hensyn til hva andre mener om det, er derimot et veldig negativt trekk ved en person. Folk er forskjellige, ja. Noen mennesker har større evne til medmenneskelighet enn andre. Da får du lese deg opp ordentlig neste gang du vil feriere utenlands og på ett sted som ikke er feks Kanariøyene eller Mallorca. Ifølge Amnesty er det 159 land i verden som bryter menneskerettighetene i ulike grader. Blir snevert å få oppleve verden om man skal ta hensyn til dette hele tiden. Empati har jeg i massevis. Er på gråten flere ganger om dagen pga krigen i Ukraina og de stakkars folkene som bor der. Så medmenneskelig er jeg i aller høyeste grad, men om jeg besøker Dubai eller ikke hjelper ikke på straffesystem i det emiratet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #94 Del Skrevet 28. februar 2022 Blomsterpotta skrev (1 time siden): Alt dette vet jeg og mye mer til. Jeg skal til Florida enten de har dødsstraff eller ei. Er fanger her i landet jeg ønsker dødsstraff på også. Jeg vet også om svært positive eksempler på at fremmed arbeidere kan ha det fint i Emiratene. Alt dette stigmaet mot Emiratene og da spesiellt emiratet Dubai er kun fordi dere har lest og hørt om det i media. Dubai er faktisk det mest liberale emiratet bare så dere vet det. Ta heller en tur selv og opplev hvor gjestfrie de er. Vi kom tilfeldigvis inn på hotellet samtidig med ett brudepar. Plutselig sto det en hel haug med folk rundt meg, eksen og barna og inviterte oss i bryllupet. De skulle ts bilder først og middagen begynte XX. Vi takket pent nei ene og alene fordi vi ikke hadde klær til bryllup og heller ingen mulighet til å kjøpe noen gave. Jeg spurte i resepsjonen hvem brudeparet var og de var født og oppvokst i Emiratene og svært godt kjente. Jeg har aldri hørt om de hverken før eller etter, men skal ærlig innrømme at navnene klarer nok ikke jeg å skrive riktig uansett. De praktiserer slaveri. Straffer voldtatte kvinner og menn. Det er ingen beskyttelse for kvinner som blir mishandlet hjemme. At Dubai er mer liberale enn de andre er ikke akkurat noe argument, det er fremdeles et grusomt land som skjuler seg bak en glitrende fasade. Det er falskt. Eneste grunnen til at turister blir behandlet fint (innefor visse grenser) der er pga penger. Det er pengene til turistene de liker, ikke turistene i seg selv. Anonymkode: 6befa...3ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #95 Del Skrevet 28. februar 2022 Dubai er lik Russland på mange måter, et land jeg ALDRI vil besøke Anonymkode: 1cd9a...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. februar 2022 #96 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): De praktiserer slaveri. Straffer voldtatte kvinner og menn. Det er ingen beskyttelse for kvinner som blir mishandlet hjemme. At Dubai er mer liberale enn de andre er ikke akkurat noe argument, det er fremdeles et grusomt land som skjuler seg bak en glitrende fasade. Det er falskt. Eneste grunnen til at turister blir behandlet fint (innefor visse grenser) der er pga penger. Det er pengene til turistene de liker, ikke turistene i seg selv. Anonymkode: 6befa...3ef Da holder du deg borte fra Emiratene, jeg klarer fint å feriere der selv. Gleder meg til neste tur dit. Får bare håpe du ikke drømmer om Maldivene, der praktiseres også sharia. Sjekk ut hvilke land du kan besøke som ikke står på Amnesty sin liste over brudd på menneskerettigheter. Selv Norge var på den listen i 2019. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #97 Del Skrevet 28. februar 2022 Blomsterpotta skrev (57 minutter siden): Da holder du deg borte fra Emiratene, jeg klarer fint å feriere der selv. Gleder meg til neste tur dit. Får bare håpe du ikke drømmer om Maldivene, der praktiseres også sharia. Sjekk ut hvilke land du kan besøke som ikke står på Amnesty sin liste over brudd på menneskerettigheter. Selv Norge var på den listen i 2019. Hvorfor prøver du å bagetalisere grusomhetene i Dubai? For å rettferdiggjøre deg selv? Ferierer du der så støtter du regimet. Det er ikke noe å diskutere eller kverulere på. Er det noe som motiverer folk så er det penger. Om flere hadde boikottet og kritisert stedet så hadde det muligens bedret forholdene for de som arbeider og bor der. Men så lenge pengene (turistene) strømmer inn så skjer det ingenting. Anonymkode: 6befa...3ef 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #98 Del Skrevet 28. februar 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor prøver du å bagetalisere grusomhetene i Dubai? For å rettferdiggjøre deg selv? Ferierer du der så støtter du regimet. Det er ikke noe å diskutere eller kverulere på. Er det noe som motiverer folk så er det penger. Om flere hadde boikottet og kritisert stedet så hadde det muligens bedret forholdene for de som arbeider og bor der. Men så lenge pengene (turistene) strømmer inn så skjer det ingenting. Anonymkode: 6befa...3ef Whataboutisme. Kan brukes når man ikke har flere begrunnelser å komme med. Det triste er jo at to feil ikke blir en rett. Å si at man ikke skal feriere i Norge fordi de ble felt i en sak i 2019 blir jo bare for dumt. Det er her snakk om systematisk misbruk. Anonymkode: 94c87...fb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå