Gå til innhold

Ferie i Dubai, hva bør vi absolutt få med oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/19/2022 at 9:36 PM, Perleugla said:

Filmet du fremmedarbeiderne? Du vet de som gjorde drittjobbene så du fikk luksus billig?

Må være deilig å bare lukke øynene for grove brudd på menneskerettigheter. Noen folk eier ikke skam.

Nei, filmet fint lite da jeg er opptatt med å få meg meg alt rundt meg. Trenger heller ikke lukke øynene siden de går rundt oss som vanlige folk. Den dagen jeg gjør meg opp en mening om det som angivelig skjer der nede så må folk også rakke ned på andre land.

Hvor mange i Norge satt foran tv skjermen og heiet frem våre OL utøvere? Noen her på KG som kritisere Kina? Nope.

Den dagen dere leser dere opp på brudd i både Kina, Tyrkia, Thailand og Kroatia, ja, da kan vi snakke sammen.

Hvor mange av dere har en mann som kommer til å sitte limt foran skjermen når fotball vises fra Qatar?

Nei, dere sarte sjeler får holde dere til pakketurene deres så kan vi andre nyte det vi liker best, god mat, sol, varme og fine strender.

Anonymkode: a9fbf...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2/19/2022 den 18.51):

Rapportert. Hilsen TS.

Anonymkode: 7b3f9...9a8

Hvordan gikk det med rapporteringa?

Anonymkode: c4ebe...65e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 18.51):

Rapportert. Hilsen TS.

Å huffameg, realiteten er vanskelig å svelge så lenge man får dratt på ferie 🙏🏻

Anonymkode: a6426...2ba

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, filmet fint lite da jeg er opptatt med å få meg meg alt rundt meg. Trenger heller ikke lukke øynene siden de går rundt oss som vanlige folk. Den dagen jeg gjør meg opp en mening om det som angivelig skjer der nede så må folk også rakke ned på andre land.

Hvor mange i Norge satt foran tv skjermen og heiet frem våre OL utøvere? Noen her på KG som kritisere Kina? Nope.

Den dagen dere leser dere opp på brudd i både Kina, Tyrkia, Thailand og Kroatia, ja, da kan vi snakke sammen.

Hvor mange av dere har en mann som kommer til å sitte limt foran skjermen når fotball vises fra Qatar?

Nei, dere sarte sjeler får holde dere til pakketurene deres så kan vi andre nyte det vi liker best, god mat, sol, varme og fine strender.

Øøøh du har ikke fått med deg hvor stor diskusjonen har vært rundt Kina og OL og hvor mange som boikotter i år...?

Anonymkode: a6426...2ba

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 18.46):

Hei, vi er en familie på fire som har bestilt sommerferie til Dubai i år. Tips om hva vi bør få med oss, som ikke er helt opplagt? Vi har planlagt The Palm, innendørs slalom, kjøpesenter og Ferrari world.

Tips mottas med takk.

Hadde ikke feiret i dubai , forferdelig land som trykker kvinner ned

Anonymkode: 1cd9a...62b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (3 timer siden):

Du aner jo virkelig ikke hva du snakker om. Kanskje ta deg en tur til Dubai og finne ut selv før du spyr ut om offentlige henrettelser. Jeg har aldri opplevd det de gangene jeg har vært der.

Ikke for å være frekk men det er jo du som ikke vet hva du snakker om, hvor mye har du faktisk fått med deg av det som foregår bak kulissene utenfor turistløypa?.

"Under Emirati law, multiple crimes carry the death penalty, and executions can be carried out through either a firing squad, hanging, or stoning.

The United Arab Emirates has sentenced several people to death by stoning. In 2010, stoning to death was prescribed as the default mode of execution for adultery, and it remained a legal punishment under the UAE's interpretation of Sharia in 2021."

https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_the_United_Arab_Emirates

Anonymkode: b34b9...d81

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke for å være frekk men det er jo du som ikke vet hva du snakker om, hvor mye har du faktisk fått med deg av det som foregår bak kulissene utenfor turistløypa?.

"Under Emirati law, multiple crimes carry the death penalty, and executions can be carried out through either a firing squad, hanging, or stoning.

The United Arab Emirates has sentenced several people to death by stoning. In 2010, stoning to death was prescribed as the default mode of execution for adultery, and it remained a legal punishment under the UAE's interpretation of Sharia in 2021."

https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_the_United_Arab_Emirates

Anonymkode: b34b9...d81

Hva som skjer i kulissene aner ikke jeg, på lik linje som ting skjer i kulissene i feks USA også.

Iflg Amnesty er det menneskerettighetsbrudd i ca 159 land av ca 193. Jeg reiser dit jeg vil og disse offentlige henrettelsene du snakker om har jeg aldri sett i UAE. Ikke i andre muslimske land heller.

Jeg synes nesten det er litt artig å lese hvordan folk reagere så fort noen nevner Dubai som reisemål. Det er som å stille hånds i ett vepsebol med skikkelig aggressive veps. Samtidig så tenker de ikke over at det å feks reise til LA, NY eller Disney world er til ett land som også praktiserer dødsstraff.

Jeg reiser dit jeg vil i dette ene livet jeg har fått utdelt, så kan dere andre dra på ferie til tante på Lesja eller hva som interesserer dere. Bare innfinn dere med at folk er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emiratene er for rosabloggere som er opptatt av fasade og forbruk, og som driter i andre mennesker. 

Anonymkode: 86cfc...367

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde ikke feiret i dubai , forferdelig land som trykker kvinner ned

Anonymkode: 1cd9a...62b

Akkurat som alle land i hele verden gjør. Til og med Norge.

Anonymkode: b15f4...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 18.56):

Ikke aktuelt å dra andre steder. Har fått halveis spons av tur pga SoMe profil.

Du må ikke takk ja til all spons du blir tilbudt.....

Anonymkode: 86e2c...150

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 18.51):

Rapportert. Hilsen TS.

😂😂😂😂 ømfintlig ts? Herregud så dumt

Anonymkode: 45b42...231

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Dubai. Dra til badelandet ved siden av Atlantis Resort. Det er fantastisk! Wild wadi er mye mindre, men også bra. Dra til Burj al arab og dra opp i skybaren. Flott utsikt. Shopping på Dubai mall of emirates mall er gøy! Dra å se Burj Khalifa, bestill billett, og se den fine utsikten. Heise  er veldig stilig :) masse fint å se på i bunad. Bilene er også veldig flotte. Vi bruker å bo på Fairmont the Palm. Fantastisk bra hotell ❤️  God tur🤩🤩 

Anonymkode: 2bce4...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det enda enklere å reise til Dubai😀.

Maskepåbud fjernes utendørs og en trenger ikke en negativ RT-PCR test før man reiser ned dersom man er vaksinert.

Gleder meg fælt til å reise dit igjen. Ny Bob bane i fjellene hvor verdens lengste sipline holder til.

Detta blir gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som reiser og støtter Dubai tenker bare på seg selv. Er det mulig å være så egoistisk å støtte folkene som behandler stakkarslige mennesker på den måten. 

"de har begynt å behandle folk fra Vesten bedre" ja, så da er det greit liksom 😳 er ikke andre mennesker like mye verdt som oss? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kyss mannen din offentlig, kle deg anstendig utenfor strand og hotell.

Anonymkode: 4ee12...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke kyss mannen din offentlig, kle deg anstendig utenfor strand og hotell.

Anonymkode: 4ee12...54a

Nå er det lov å kysse der. De har sluppet opp mer og mer. 

Anonymkode: da901...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det lov å kysse der. De har sluppet opp mer og mer. 

Anonymkode: da901...4ef

Nytter ikke å fortelle slikt til anti Dubai mafia gjengen her inne. De fortsetter å linke til artikler fra 2010 og 2014. De er som Trump tilhengere, alt de ikke liker er fake news og de har et snevert syn og glemmer at andre ferieland som er populært for nordmenn har ikke det beste ryktet når det gjelder oppførsel mot kvinner og fremmedarbeideres rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nytter ikke å fortelle slikt til anti Dubai mafia gjengen her inne. De fortsetter å linke til artikler fra 2010 og 2014. De er som Trump tilhengere, alt de ikke liker er fake news og de har et snevert syn og glemmer at andre ferieland som er populært for nordmenn har ikke det beste ryktet når det gjelder oppførsel mot kvinner og fremmedarbeideres rettigheter.

Hvilke populære feriedestinasjoner for nordmenn har et sammenlignbart rykte med Emiratene hva gjelder oppførsel mot kvinner og fremmedarbeideres rettigheter?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (19 timer siden):

Hvilke populære feriedestinasjoner for nordmenn har et sammenlignbart rykte med Emiratene hva gjelder oppførsel mot kvinner og fremmedarbeideres rettigheter?

Tyrkia, Egypt eller Maldivene? Er nok en god del andre som gjemmer seg litt mer der ute også.

Anonymkode: f5396...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tyrkia, Egypt eller Maldivene? Er nok en god del andre som gjemmer seg litt mer der ute også.

Anonymkode: f5396...434

Det er en annen populær tråd akkurat nå hvor det diskuteres hvilke land man ikke vil feriere i og hvorfor. Der nevnes nettopp Tyrkia og Egypt gjentatte ganger, og muslimske land generelt, som land man ikke vil feriere i.

Egyptiske menn har et særdeles dårlig rykte når det gjelder oppførsel mot kvinner. Tyrkia ikke så ille. Verken Egypt eller Tyrkia oppfattes å ha lovverk som begrenser kvinners frihet som de erkekonservative statene på Den arabiske halvøy. Så vidt meg bekjent er verken Tyrkia eller Egypt kjent for å basere arbeidsstokken på fremmedarbeidere, eller kjent for å utnytte fremmedarbeidere, slik statene på Den arabiske halvøy er. Tyrkia har generelt et litt frynsete rykte. Ikke minst pga Erdogans politikk. Egypt et mer frynsete rykte. Men statene på Den arabiske halvøy har et langt mer frynsete rykte. Veldig mange nordmenn unngår dem alle sammen, og fortsetter heller å reise til liberale land i Europa som Spania, Italia og Hellas.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...