Gå til innhold

Ferie i Dubai, hva bør vi absolutt få med oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det, min SoMe profil retter seg ikke mot nordmenn.

Anonymkode: 7b3f9...9a8

Så da er det ok for deg å reklamere for det? Fatter fremdeles ikke hvordan folk kan reise dit for å kose seg, når man vet hva som foregår der. Har du satt deg inn i reglene der nede? 

Anonymkode: aae9f...cb6

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så da er det ok for deg å reklamere for det? Fatter fremdeles ikke hvordan folk kan reise dit for å kose seg, når man vet hva som foregår der. Har du satt deg inn i reglene der nede? 

Reiser med familien. Drikker ikke alkohol, så vil ikke bryte regler.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper dere er gift da. Og håper du har satt deg inn i regler vedr SoMe, fotografering osv også. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes steder i Dubai hvor alkohol serveres. Var selv på en snur i skybaren på Burj Al Arab 😊

• Liker 1
Skrevet

Dubai er virkelig ikke et sted du bør dra som kvinne, og heller ikke midt på sommeren. Dere kommer ikke til å orke og være utendørs! Det er kvelende hett.

Anonymkode: 86f9a...a9e

• Liker 6
Skrevet

Slavamarkedene bør man få med seg når man er i Dubai. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper dere er gift da. Og håper du har satt deg inn i regler vedr SoMe, fotografering osv også. 

Jeg er ikke ts, men hva sier reglene om ugifte par da? Eller vedr fotografering?

Kjenner flere samboere som har vært pp ferie i Emiratene. Er ikke noe problem der, skjønner du. Ei heller fotografering. Jeg tok bilder av alt jeg ønsket og var ingen som reagerte på det.

• Nyttig 1
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke ts, men hva sier reglene om ugifte par da? Eller vedr fotografering?

Kjenner flere samboere som har vært pp ferie i Emiratene. Er ikke noe problem der, skjønner du. Ei heller fotografering. Jeg tok bilder av alt jeg ønsket og var ingen som reagerte på det.

Utenomekteskapelige forbindelser: Det er forbudt å bo sammen med, eller dele hotellrom med en person av motsatt kjønn dersom en ikke er gift, er samboer eller har nært slektskap med vedkommende. Utenomekteskapelig sex er ulovlig. Man risikerer fengselsstraff og/eller bot og utvisning fra FAE. Hvert emirat kan ha egne bestemmelser som kan fravike fra dette.  

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utenomekteskapelige forbindelser: Det er forbudt å bo sammen med, eller dele hotellrom med en person av motsatt kjønn dersom en ikke er gift, er samboer eller har nært slektskap med vedkommende. Utenomekteskapelig sex er ulovlig. Man risikerer fengselsstraff og/eller bot og utvisning fra FAE. Hvert emirat kan ha egne bestemmelser som kan fravike fra dette.  

Det blir nok ikke overholdt. Ingen av de jeg kjenner hadde noen problemer med å dele hotellrom som ugifte. Kjenner også ett par som bor i Emiratene, de er ugift. 

Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Det blir nok ikke overholdt. Ingen av de jeg kjenner hadde noen problemer med å dele hotellrom som ugifte. Kjenner også ett par som bor i Emiratene, de er ugift. 

Jeg hadde ikke tatt sjansen på det. Dette var hentet fra regjeringen.no.

I tillegg: 

Kleskode
I Emiratene soler man seg ikke toppløs, og man går ikke utenfor strendene eller bassengområdet i badetøy. I utgangspunktet er det for øvrig ingen regler for klesdrakten, men man bør dekke til skuldre og knær.

Narkotika: Myndighetene har nulltoleranse for narkotikarelaterte lovbrudd. Besittelse, bruk eller smugling av illegale narkotiske stoffer, selv i små mengder, er forbudt og kan medføre strenge straffer. Dette gjelder også visse legemidler klassifisert som narkotiske preparater. Se emiratiske myndigheters offisielle nettsider for mer informasjon. I listen er det brukt generiske navn på medisinene, som kan ha andre navn i Norge. Det betyr at et legemiddel fra Norge kan være forbudt selv om det ikke står på listen. Er man i tvil, bør man undersøke nærmere før reisen finner sted.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser ut som det har vært en lovendring nå fra nyttår. 

«Under the new law, unmarried couples over the age of 18 can face six months in jail only if a complaint is raised by the wife, husband or custodian of either of both parties.

The new UAE Penal Law decriminalised consensual relations out of wedlock, introduced provisions for unmarried parenting, and expanded the definition of rape crimes.

The latest UAE Penal Law introduces a new provision for parenting children born out of wedlock. It provides that anyone who has sexual intercourse with a woman who has completed 18 years of age, resulting in the birth of a child, shall be subject to a minimum of two years in jail.

However, the couple shall not face criminal charges if they get married, or jointly or separately admit parenthood of the child, and issue the baby’s official documents and passport in accordance with the laws of the country of which either is a national and are in line with UAE’s laws.

As of January 2, 2022, parents would be committing a crime if they fail to document or acknowledge their child born out of wedlock. The previous law, which criminalized consensual relationships out of wedlock, did not set any provisions on parenting children of unmarried parents.»

https://www.khaleejtimes.com/legal/explained-new-uae-law-on-unmarried-parenting-sexual-assault-extramarital-affairs

• Nyttig 1
Skrevet

Kan jo prøve å få med dere offentlige henrettelser eller steining av kvinner, ellers så er det jo en gyllen mulighet til å lære om moderne slaveri men det er vel sånne tema som ikke er så viktige så lenge destinasjonen fremstår som luksuriøs og man får fine bilder å poste SoMe.

Sharia og Islam er bare så fantastisk ❤️ 

Anonymkode: b34b9...d81

• Liker 23
  • Hjerte 2
Skrevet
I Dubai risikerer du mange år i fengsel for å være homofil. Dette er én av sannhetene som skjuler seg bak Emiratenes insta-vennlige fasade.
Luksuriøse hoteller, shopping og kjøring i ørkenen. Dubai fremstilles ofte slik De forente arabiske emirater ønsker at det skal bli. Men hvordan oppleves Dubai for personer som er homofile eller lesbiske? 

Sannheten er at en brutal virkelighet skjules bak byens glamorøse fasade.

Risikerer straff

Sex mellom personer av samme kjønn er forbudt i Emiratene. I Dubai og Abu Dhabi kan personer bli dømt til fengselsstraff for dette.

Kriminaliseringen av homofili betyr også at homofile og lesbiske personer har lite beskyttelse mot hatvold, fordi de risikerer selv å bli straffet eller utsatt for overgrep hvis de anmelder volden.

Slik bryter Emiratene med menneskerettighetene: 

De forente arabiske emirater bryter menneskerettighetene på ulike områder. Civicus, den globale alliansen for frivillige organisasjoner, rangerer De forente arabiske emirater blant de landene i verden der sivilsamfunnet er mest undertrykket.

Loven tillater vold mot kvinner 

Kvinner er ikke likestilte i Emiratene. I 2015 trådde en ny lov mot diskriminering i kraft, men den inkluderer ikke diskriminering på grunn av kjønn. I tillegg til den daglige diskrimineringen får kvinner i Emiratene lite beskyttelse mot vold fra sine partnere. For eksempel er det ikke straffbart for en mann å slå sin kone så lenge det ikke etterlater varige fysiske skader.

Kvinner som anmelder en voldtekt risikerer å bli dømt til mange års fengsel for sex utenfor ekteskap. I 2013 ble en norsk kvinne som var på jobbreise i Dubai arrestert og dømt til fengsel etter at hun hadde anmeldt en voldtekt.

Fremdeles fristende feriested? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Latterliggjøring av bruker.

Du ble ikke latterliggjort. Brukeren pekte bare på noen av realitetene i landet.

Anonymkode: 03192...670

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herlighet som enkelte her inne tripper.

Hi; gled deg til Dubai, men forbered dere på at det blir glohett utendørs. Vi var der i juli og da var det godt over 40 i skyggen. Burj al Khalifa, Mall of Dubai og ørkensafari anbefales. Inne i kjøpesenteret er det et eget akvarium og lekeverdennsom anbefales. Om dere er der under Ramadan må su være obs på at det kan være vanskelig å få tak i mat og i så fall kun tilbake til hotellrommet før solnedgang. Få med deg fontenen utenfor mall of Dubai minst en gang på kveldstid. Den var helt fantastisk! Vi hadde kun 3 dager der, men skulle gjerne minst hatt en uke. Prisene er som i Norge så det er bare å stålsette seg. I butikkene går betjeningen etter deg for å bære tingene for deg og du behøver kun å peke på det du vil ha eller se på (vi takket pent nei), ang påkledning så er anstendig tingen- spesielt under Ramadan. PDA -public display og affection er heller ikke så heldig. Klem og hold i hånda, men ikke råklin rundt og klå på hverandre. Klesmessig bør skjørt  og kjoler gå til nedenfor kneet og skuldrene dekkes. Menn bør gå i lange bukser og ikke shorts. Unntaket er om man er ute i ørkenen eller på aktvitieter. Badetøy kun inne på selve badeområdet.

kos dere! :)

Anonymkode: f5396...434

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kan jo prøve å få med dere offentlige henrettelser eller steining av kvinner, ellers så er det jo en gyllen mulighet til å lære om moderne slaveri men det er vel sånne tema som ikke er så viktige så lenge destinasjonen fremstår som luksuriøs og man får fine bilder å poste SoMe.

Sharia og Islam er bare så fantastisk ❤️ 

Nekter å tro at UAE har henrettelser ved steining!

Blander du med Saudi Arabia  eller Jemen?

Anonymkode: 29b1a...f90

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nekter å tro at UAE har henrettelser ved steining!

Blander du med Saudi Arabia  eller Jemen?

Anonymkode: 29b1a...f90

Steining er ei lovleg straffeform i UAE. I mai 2014 vart ei asiatisk kvinne som arbeidde som hushjelp dømd til døden ved steining i Abu Dhabi.[106][107][108] Andre utlendingar er dømde til døden ved steining for utruskap.[109]

Homoseksualitet er ulovleg og kan medføre dødsstraff i UAE.[123][124] I 2013 måtte ein emiratarabisk mann i retten fordi han vart skulda for eit «homofilt handtrykk».[124]

Amputering er eit lovleg straffemiddel i UAE etter sjarialovene.[125][126][127][128][129] Det same er krossfesting.[130][131][132]

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Herlighet som enkelte her inne tripper.

Hi; gled deg til Dubai, men forbered dere på at det blir glohett utendørs. Vi var der i juli og da var det godt over 40 i skyggen. Burj al Khalifa, Mall of Dubai og ørkensafari anbefales. Inne i kjøpesenteret er det et eget akvarium og lekeverdennsom anbefales. Om dere er der under Ramadan må su være obs på at det kan være vanskelig å få tak i mat og i så fall kun tilbake til hotellrommet før solnedgang. Få med deg fontenen utenfor mall of Dubai minst en gang på kveldstid. Den var helt fantastisk! Vi hadde kun 3 dager der, men skulle gjerne minst hatt en uke. Prisene er som i Norge så det er bare å stålsette seg. I butikkene går betjeningen etter deg for å bære tingene for deg og du behøver kun å peke på det du vil ha eller se på (vi takket pent nei), ang påkledning så er anstendig tingen- spesielt under Ramadan. PDA -public display og affection er heller ikke så heldig. Klem og hold i hånda, men ikke råklin rundt og klå på hverandre. Klesmessig bør skjørt  og kjoler gå til nedenfor kneet og skuldrene dekkes. Menn bør gå i lange bukser og ikke shorts. Unntaket er om man er ute i ørkenen eller på aktvitieter. Badetøy kun inne på selve badeområdet.

kos dere! :)

Anonymkode: f5396...434

Er ofte selv i Dubai og reise ned utenom turistsesongen når det er billigere. Ja, det er varmt men du går ikke rundt i gatene og somler, du tar taxi/Uber hvor en du skal. God mat, mye å oppleve når man er der. Dubai sentrum er ok første gangen men så får man litt nok. Snorkel/dykking i Fujairah, ørkensafari med overnatting og servering er helt topp. Eller er det fine strender og nydelige hotell med både basseng og bar.

Skal ned igjen nå etter Ramadan og nyte 10 fine dager der nede.

Kanskje jeg skal lage en Reise til Dubai innlegg her på KG for å vise hvor fint det egentlig er der nede. La ut bilder for noen år siden men tråkket på tærne til sarte sjeler når jeg la med bilde av honnørordet mitt. Reise vist på deres skattepenger🤣.

Dubai er en herlig plass og jeg er glad at man slipper surmaga kg brukere der nede som kun henger seg opp i det negative og ikke det positive. Mye av det de ramser opp her er gammal nytt hvorpå lovene er blitt mer vennlige mot folk fra «vesten».

Nei, la haterne ha Spania/Hellas og Kypros for seg selv med de andre griserosa skandinavere.

Dubai er verdt hver eneste krone og jeg prøver å reise dit to ganger i året. Kun to ganger under epidemien vel å merke, men der har de bedre kontroll på den også-ingen som skriver om det.

Tyrkia og Thailand er heller ikke så flinke med menneskerettigheter men det driter de i, for det er der de har råd til å reise (eller der kredittkortet muliggjør en reise for dem) 

Anonymkode: a9fbf...b49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ofte selv i Dubai og reise ned utenom turistsesongen når det er billigere. Ja, det er varmt men du går ikke rundt i gatene og somler, du tar taxi/Uber hvor en du skal. God mat, mye å oppleve når man er der. Dubai sentrum er ok første gangen men så får man litt nok. Snorkel/dykking i Fujairah, ørkensafari med overnatting og servering er helt topp. Eller er det fine strender og nydelige hotell med både basseng og bar.

Kanskje jeg skal lage en Reise til Dubai innlegg her på KG for å vise hvor fint det egentlig er der nede. La ut bilder for noen år siden men tråkket på tærne til sarte sjeler når jeg la med bilde av honnørordet mitt. Reise vist på deres skattepenger🤣.

Dubai er en herlig plass og jeg er glad at man slipper surmaga kg brukere der nede som kun henger seg opp i det negative og ikke det positive. Mye av det de ramser opp her er gammal nytt hvorpå lovene er blitt mer vennlige mot folk fra «vesten».

Nei, la haterne ha Spania/Hellas og Kypros for seg selv med de andre griserosa skandinavere.

Dubai er verdt hver eneste krone og jeg prøver å reise dit to ganger i året. Kun to ganger under epidemien vel å merke, men der har de bedre kontroll på den også-ingen som skriver om det.

Tyrkia og Thailand er heller ikke så flinke med menneskerettigheter men det driter de i, for det er der de har råd til å reise (eller der kredittkortet muliggjør en reise for dem) 

Har du tenkt å vise frem fasaden som man ser som turist, altså den insta-vennlige siden eller skal du gå dypere til verks med å vise frem realiteten bak fasaden?.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så de er snillere med folk fra Vesten? Og da er alt det andre de holder på med der nede ok for deg? De ser på deg som pengemaskin. Det er derfor de er «snillere» med deg som er fra Vesten. 
Merkelig at dere ikke ser hvor feil og uetisk det er?

Du kan jo si til alle som lider under disse lovene der at de er jo bare gammelt nytt. Så da er det vel ikke så ille for dere..!

• Liker 24
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...