Gå til innhold

Ferie i Dubai, hva bør vi absolutt få med oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tenkt å vise frem fasaden som man ser som turist, altså den insta-vennlige siden eller skal du gå dypere til verks med å vise frem realiteten bak fasaden?.

Anonymkode: b34b9...d81

Det er straffbart å dele noe derfra i sosiale medier som kan sverte Dubai. Kan straffes med fengsel der nede for det faktisk. 

Anonymkode: aae9f...cb6

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er ofte selv i Dubai og reise ned utenom turistsesongen når det er billigere. Ja, det er varmt men du går ikke rundt i gatene og somler, du tar taxi/Uber hvor en du skal. God mat, mye å oppleve når man er der. Dubai sentrum er ok første gangen men så får man litt nok. Snorkel/dykking i Fujairah, ørkensafari med overnatting og servering er helt topp. Eller er det fine strender og nydelige hotell med både basseng og bar.

Skal ned igjen nå etter Ramadan og nyte 10 fine dager der nede.

Kanskje jeg skal lage en Reise til Dubai innlegg her på KG for å vise hvor fint det egentlig er der nede. La ut bilder for noen år siden men tråkket på tærne til sarte sjeler når jeg la med bilde av honnørordet mitt. Reise vist på deres skattepenger🤣.

Dubai er en herlig plass og jeg er glad at man slipper surmaga kg brukere der nede som kun henger seg opp i det negative og ikke det positive. Mye av det de ramser opp her er gammal nytt hvorpå lovene er blitt mer vennlige mot folk fra «vesten».

Nei, la haterne ha Spania/Hellas og Kypros for seg selv med de andre griserosa skandinavere.

Dubai er verdt hver eneste krone og jeg prøver å reise dit to ganger i året. Kun to ganger under epidemien vel å merke, men der har de bedre kontroll på den også-ingen som skriver om det.

Tyrkia og Thailand er heller ikke så flinke med menneskerettigheter men det driter de i, for det er der de har råd til å reise (eller der kredittkortet muliggjør en reise for dem) 

Anonymkode: a9fbf...b49

Filmet du fremmedarbeiderne? Du vet de som gjorde drittjobbene så du fikk luksus billig?

Må være deilig å bare lukke øynene for grove brudd på menneskerettigheter. Noen folk eier ikke skam.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Steining er ei lovleg straffeform i UAE. I mai 2014 vart ei asiatisk kvinne som arbeidde som hushjelp dømd til døden ved steining i Abu Dhabi.[106][107][108] Andre utlendingar er dømde til døden ved steining for utruskap.[109]

Homoseksualitet er ulovleg og kan medføre dødsstraff i UAE.[123][124] I 2013 måtte ein emiratarabisk mann i retten fordi han vart skulda for eit «homofilt handtrykk».[124]

Amputering er eit lovleg straffemiddel i UAE etter sjarialovene.[125][126][127][128][129] Det same er krossfesting.[130][131][132]

Herregud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Ikke hør på de surmaga folkene her som vil redde verden. Skulle man tenke slik er det jammen meg mange ferieland man må boikotte. 
Selv koste jeg meg i varmen i Dubai. Reiste dit når det var surt maivær hjemme i Norge. Selv om det var varmt der var det deilig. 
Husker jeg lå og koste meg ved bassengkanten med kald drikke mens jeg kikket på bygningsarbeidere i nabobygget som svettet i 50 grader i solen. Følte ikke det snev dårlig samvittighet. 

Anonymkode: da901...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du vil få med deg The Palm? Hva tenker du å få med deg der? Det er en halvøy med mange hoteller, hus og shoppingsentre. Da anbefaler jeg isåfall Atlantis, ikke å bo der men dagstur på badeland for eksempel.

Ferrari Word er bra, men det er i Abu Dhabi og per dags dato er det strenge korona restriksjoner å reise mellom Dubai og Abu Dhabi. Du må teste deg før du slipper inn i Abu Dhabi og avhengig av vaksine status, kan du risikere karantene.

Som flere andre har sagt, Dubai om sommeren er varmt, så jeg ville holdt meg til innendørsaktiviteter. Vi har vært i Dubai 2 ganger om sommeren og noen dager har vært levelige kun innendørs og ved basseng om ettermiddag. 

Jeg anbefaler Burj Khalifa, anbefaler ikke ski da det er en liten isete bakke. Men mall of Emirates er bra og bakken ligger der så det går an å se den samtidig. Det eneste morsomme der er pingvinmarsj. Anbefaler å bo på Jumeirah hoteller ved Burj al Arab. Fin Strand, service, og gratis inngang på Wild wadi badeland. Fredagsbrunch er også fin ting å få med seg. (Tror det heter lørdagsbrunch nå da Emirater har gått over til å ha helg lør og søn som vesten).

God tur, elsker Emirater og gleder meg til alle restriksjoner er borte for da skal vi dit igjen.

Anonymkode: 59129...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville i alle fall aldri støttet ett slikt styresett (samt holdninger til blant annet kvinner, ikke-muslimer eller homofile / lesbiske) ved å legge igjen masse penger der som turist. 

Anonymkode: 4032d...8fc

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg var der, tror det er femten år eller noe rundt der, men det jeg husker best er egentlig markedene, "Souk", i den gamle bydelen. Det er egne markeder for smykker, krydder og tekstiler. Trangt og tett og masse folk og kanskje bittelitt rester av arabisk kultur. 

Båttur på elva var også litt fint. 

Å reise midt på sommeren er galskap. Det er altfor varmt til å bevege seg utendørs mens sola er oppe. Selv stranda blir en lidelse, for vannet avkjøler ikke. Reis sent på høsten.

Anonymkode: 33c35...acc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør prøve å få med deg Dubai-pride, det er litt av en fest! Heldigvis er den lørdagen etter kvinnedagen i år, så kaster du deg på flyet nå så rekker du ikke noe av dette. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (2 timer siden):

Du bør prøve å få med deg Dubai-pride, det er litt av en fest! Heldigvis er den lørdagen etter kvinnedagen i år, så kaster du deg på flyet nå så rekker du ikke noe av dette. 

🤣

Anonymkode: a67e6...d8d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 18.46):

Hei, vi er en familie på fire som har bestilt sommerferie til Dubai i år. Tips om hva vi bør få med oss, som ikke er helt opplagt? Vi har planlagt The Palm, innendørs slalom, kjøpesenter og Ferrari world.

Tips mottas med takk.

Anonymkode: 7b3f9...9a8

Største problemet ditt er at det er om sommeren. Dubai er ikke en sommer destinasjon. Det blir for varmt. Da vi var der så var vi på shopping, var oppe i burj kalifa, var på «ørken Safari med jeep» det anbefaler jeg ikke om sommeren. Vi betalte oss også inn på privat hotell med privat Strand så vi kunne sole oss litt og bade. Vi var ikke gift, det går bra. Alkohol er lov så lenge det ikke er synlig. Det vil si at mange steder serverer alkohol, men da er det ikke vinduer som man kan se inn. Generelt følte vi oss veldig trygge og invaretatt. Men det er nok mange mørke sider ved Dubai og. Men som sagt. Å reise dit om sommeren tror jeg er en dårlig ide. 

Anonymkode: 03747...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor ferierer dere som fordømmer oss som liker Dubai?

Anonymkode: e92ba...d68

Det er jo sinnsykt mange andre steder å reise til da🙄

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke reist på noen ferie når verden er som den er nå..

Anonymkode: 45fad...789

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke reist på noen ferie når verden er som den er nå..

Anonymkode: 45fad...789

Hvis du tenker pandemi er det tryggest å holde seg i Norge. Tenker du krigsmessig er det mye bedre å være i UAE enn her i Norge slik situasjonen er nå.

Anonymkode: f5396...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 19.32):

Kan jo prøve å få med dere offentlige henrettelser eller steining av kvinner, ellers så er det jo en gyllen mulighet til å lære om moderne slaveri men det er vel sånne tema som ikke er så viktige så lenge destinasjonen fremstår som luksuriøs og man får fine bilder å poste SoMe.

Sharia og Islam er bare så fantastisk ❤️ 

Anonymkode: b34b9...d81

Du aner jo virkelig ikke hva du snakker om. Kanskje ta deg en tur til Dubai og finne ut selv før du spyr ut om offentlige henrettelser. Jeg har aldri opplevd det de gangene jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sinnsykt mange andre steder å reise til da🙄

Nei, er det sant??! 🙄 Hvis du ser bort dra pandemi, hvilket land frister deg å feriere i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å ikke bli voldtatt på ferie. Kvinner som anmelder en voldtekt risikerer å bli dømt til mange års fengsel for sex utenfor ekteskap. I 2013 ble en norsk kvinne som var på jobbreise i Dubai arrestert og dømt til fengsel etter at hun hadde anmeldt en voldtekt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...