Gå til innhold

Ferie i Dubai, hva bør vi absolutt få med oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi er en familie på fire som har bestilt sommerferie til Dubai i år. Tips om hva vi bør få med oss, som ikke er helt opplagt? Vi har planlagt The Palm, innendørs slalom, kjøpesenter og Ferrari world.

Tips mottas med takk.

Anonymkode: 7b3f9...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan arbeidsmiljø fremmedarbeidere har der og kvinnesynet 😊👍

Anonymkode: c4ebe...65e

Rapportert. Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wild Wadi badeland. Ligger rett ved siden av Burj Al Arab. Helt fantastisk. Vi fikk ikke nok, så vi måtte tilbake enda en gang. Hadde 2 hele dager og håper å dra tilbake igjen en dag 😊

Jeg håper dere er klar over hvor hinsides varmt det er i Emiratene på sommeren. Skandinaver som bor der reiser hjem til Norden om sommeren pga varmen. Jeg har vært i Dubai flere ganger og opplevde i slutten av september 48 varmegrader og luftfuktighet på 92. Jeg elsker sol og varme, men selv jeg holdt på å gå ned for telling flere ganger. Det var ikke mulig å avkjøle seg i hverken basseng eller havet heller. Havet holdt 38 grader og bassenget på hotellet var 39 grader. Det gikk store mengder med iskald drikke 😊

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil på ingen måte fremstå som frekk, men lurer bare helt ærlig. Har du ikke et problem å legge ferien til et land som dette. Moderne slavehandel forhold for fremmed arbeidere. Elendig kvinnesyn der du kan bli fengslet for å anmelde voldtekt. The list goes on. 
jeg dømmer deg ikke, jeg bare genuint lurer. Helt i orden hvis du ikke bryr deg om disse tingene, men som sagt bare lurer. 

Anonymkode: 20fbb...57c

Ikke aktuelt å dra andre steder. Har fått halveis spons av tur pga SoMe profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rapportert. Hilsen TS.

Altså, dette er jo sannhet, ikke noe som skal rapporteres. De busser inn arbeidere fra forstedene, og kvinners rettigheter er forferdelige.

Når det så er sagt anbefaler jeg ørkensafari, og få med dere den gamle delen av byen: https://www.visitdubai.com/no/articles/discover-dubais-old-town. Shopping her er moro!

Vi spiste knallgod middag på hotell Atlantis ytterst på palmen, men vet ikke om de fortsatt har det.

Anonymkode: 68f52...1f0

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rapportert. Hilsen TS.

Hvilke av Kvinneguidens retningslinjer har du rapportert det innlegget for å ha forbrutt seg mot?

• Liker 43
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å få med seg i Dubai. Jeg har reist ganske mye rundt i verden og Dubai må være et av de minst interessante stedene jeg har vært.

Se for deg at du er i Las Vegas, men byen styres av sharialover og et totalitært muslimsk styre. Akkurat så spennende er Dubai. Morsomt å ha vært der, men kommer aldri til å dra tilbake. Ikke til Qatar heller.

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klossmajor skrev (2 minutter siden):

Hvilke av Kvinneguidens retningslinjer har du rapportert det innlegget for å ha forbrutt seg mot?

Latterliggjøring av bruker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese deg opp på menneskerettighetsbruddene som foregår der, for så og se om turen fortsatt virker fristende.

Anonymkode: bc9f3...dcf

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når det så er sagt anbefaler jeg ørkensafari, og få med dere den gamle delen av byen: https://www.visitdubai.com/no/articles/discover-dubais-old-town. Shopping her er moro!

Anonymkode: 68f52...1f0

Den "gamle delen" er virkelig en sannhet med modifikasjoner. Den er like kunstig som alt annet der.

Anonymkode: a06be...663

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke forstå at noen, sponsa eller ikke, ønsker å reise dit (ref kvinnesyn, syn på homofili osv). Og du må sikkert reklamere for dette stedet også, da det er halv- sponsa? Vel; forbered deg på reaksjoner og dårlig respons på det du legger ut. 

Anonymkode: aae9f...cb6

• Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne87Rogaland skrev (10 minutter siden):

Dubai Expo! Det MÅ dere få med dere. Kjekt for store og små 😍

Støtter Dubai Expo, men dessverre stenger det slutten av Mars. 

Trådstarter, hvorfor Dubai i sommerferien? Det kommer til å være grusomt varmt, dere kommer såvidt til å takle å være ute? Håper dere såfall reiser tidlig juni, for det kan bli uutholdelig varmt, spesielt for barna. Det er nesten slik at jeg anbefaler dere å revurdere reisen om det er i sent juni/juli/august.... 

Atlantis badeland, ørkensafari, gocart, utsiktspunktet fra Nakheel mall er de du ikke har på listen enda som er verdt å sjekke ut. 

Endret av Safiye
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke forstå at noen, sponsa eller ikke, ønsker å reise dit (ref kvinnesyn, syn på homofili osv). Og du må sikkert reklamere for dette stedet også, da det er halv- sponsa? Vel; forbered deg på reaksjoner og dårlig respons på det du legger ut. 

Anonymkode: aae9f...cb6

Tror ikke det, min SoMe profil retter seg ikke mot nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anbefaler deg å lese deg opp på menneskerettighetsbruddene som foregår der, for så og se om turen fortsatt virker fristende.

Anonymkode: bc9f3...dcf

Enig. Skjønner ikke at noen vil reise til et slikt møkkaland, som behandler mennesker som bæsj.

Anonymkode: e87bd...3bc

• Liker 21
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...