AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Jeg er normalt en veldig rasjonell person. Baserer svært lit på følelser, og syns f.eks. og syns ofte det er rart å høre folk si "Jeg hadde det på følelsen" og lignende. Ikke at det er noe galt i det, bare så det er sagt! Det er bare ikke meg. Jeg er halvveis i svangerskapet - skal ha en jente i sommer. Vi har derfor begynt å tenke på navn. Mitt utgangspunkt er å lage en liten liste med de navnene vi liker best, men at vi venter til barnet er født slik at vi kan bli litt kjent med henne før vi gir henne et navn. Og det er her jeg blir overrasket av meg selv - jeg har nemlig funnet et navn hvor det bare sa "pang". La oss si at det er Marie. Det er ikke et veldig sjeldent eller spesielt navn - men det er et enkelt, feminimt og tidløst navn. Og jeg bare føler at jenta i magen er en Marie. Har andre navn jeg før har elsket, men de har aldri føltes "riktige" - mens Marie bare falt på plass med en gang. Jeg kjenner jo ikke babyen i magen! Er det noen andre som hadde det slik med navn? Ble det det navnet, eller endret dere mening i etterkant? Anonymkode: 280ec...a2a
Heln Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Hadde navnet klart fra uke 20 forrige gang og fra uke 15 denne gang. Jeg for min del synes det er tull å må se og bli kjent med babyen først. Si at sønnen min heter Ole. Halve svangerskapet het han ole. Det var jo ole som kom ut, ikke plutselig en Herleif? Han kunne nok het det også, eller roger eller petter forsåvidt, men det var jo ole vi hadde bestemt og kalt han for inni magen. Ingen av mine barn får mine favorittnavn forresten, men navnene deres har blitt favoritter likevel
prettylittlemisfit Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Jeg var rundt 7-8 uker på vei og mannen sa: om det blir en jente, kan ikke hun hete *navn*? Føltes helt riktig og perfekt ut med en gang, ble jente og hun fikk det navnet. Nå skal vi ha en gutt, er 22 uker, men har ennå ikke bestemt oss for noe. Har noen få vi tenker på men ingenting bestemt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Vi har hatt navnet klart i løpet av 2 trimester begge gangene. Men ingen andre har fått visst navna før barna var født. Mye greier å si " i går kom Synne til verden" og da vise at det er navnet. Slipper alle meninger og forslag til 'mye' penere navn på denne måten. Dessuten så er vi ikke sånne som må se om navnet passer. Kaller vi baby for Klara så vil baby bli en Klara😊 Anonymkode: 508cd...0ad
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Takk for at dere delte! Forstår at mange velger å gi navn før babyen kommer - logisk sett så har det jo lite å si, navn er jo bare navn. Men ønsket om å vente og "se" kommer nok av at jeg selv alltid har hatt et veldig ambivalent forhold til mitt eget navn hvor jeg aldri har følt meg "hjemme" og tilpass med navnet mitt. Og mannen min ønsker også å vente til babyen kommer så da ble det liksom bare slik. Men nå fant vi dette navnet, og inni meg så er det bare blitt barnet mitt nå 😅 - ts Anonymkode: 280ec...a2a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Jeg tenker at alle navn passer jo til alle babyer, kan ikke helt forstå at man kan se på en baby og bare "nei han ser mer ut som en Isak enn en Elias gitt" 😄 Misunnelig på dere som bestemmer dere lett da, her var vi i utgangspunktet ikke helt enige i hverandres toppvalg og sliter videre med å bestemme mellom de få vi har klart å finne frem som begge liker Anonymkode: e8f2d...8c9
Vera Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Jeg hadde det slik med sistemann - visste akkurat hva han skulle hete mange mnd før han ble født..og vi visste ikke engang kjønn før han ble født 🤪🤪 Noen ganger vet man bare..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Visste ikke kjønn. Jeg hadde jentenavnet klart fra start og det var ingen tvil, med guttenavn var det ikke like sikkert. Plutselig kom et navn til meg og det føltes riktig. Når han kom var det ingen tvil om at han var det navnet. Anonymkode: 04a1e...50d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Jeg visste hva første skulle hete fra jeg fant ut om graviditeten, omtrent. Egentlig visste jeg det i 12 år før det, også. Graviditeten var ikke planlagt, men når jeg fant ut at det var jente visste jeg at jeg ville ha det navnet som jeg drømte om som 13åring som gledet seg til å en dag få en datter. Så ble vi gravid igjen, planlagt, og jeg fant et nytt navn, jentenavn. Jeg følte det var det jeg ville kalle barnet hvis det ble jente, selv om jeg fortsatt skrev ned andre forslag visste jeg at det var det riktige. Ingen av navnene var noe spesielle eller særegen, normale, fine, feminine men ikke sukkersøte navn. Det viste seg dog at vi ventet gutt, og det ble brått vanskeligere 😂 Så vi hadde en liste og vi ventet til fødsel, for jeg følte ingen traff helt. Men samboer hadde et navn han hadde likt spesielt godt hele veien, og selv om vi prøvde ut et annet navn først (i hele to-tre dager) så falt vi tilbake på samboers ønske, det var det riktige navnet hele veien egentlig. Anonymkode: 4e779...0ee
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Jeg og mannen hadde navn til barn klare før jeg en gang ble gravid. Var jo mest for gøy og sånn da at vi hadde snakket om hvilke navn vi liker og sånn. Jeg lot fortsatt muligheten stå åpen etter vi fant ut jeg ble gravid fordi jeg tenkte litt sånn at ting kan forandre set med tiden og det er greit å ikke gå for det første man ble enig om. Men etter masse leting og fram og tilbake blir det nok det som vi var enige om i utgangspunktet det blir. Enkelt, fint, elegant og internasjonalt. Og det også føles mest riktig ut. Nå har vi også gått å kalt henne dette i magen i en del uker så det har liksom bare passa seg inn. Vi skal ha to navn da så vi holder litt tilbake på mellomnavnet og ser heller det litt Ann etter hun blir født men er nokså sikker på begge navnene altså. Tror ikke på noe sånn at man må se ungen for å se om navnet passer😂 Men alle er ulike der. Har hørt om folk som tenkte slik, ungen ble født og de klarte ikke bestemme seg for navn i mange uker etterpå. Så man kan jo gå i en felle der også. Så mitt tips - hvis du har et navn mentalt forbered deg på det men ikke del det med noen før hun blir født. For ombestemmer du det etter hun blir født så er det jo ikke verre enn å bare kalle henne noe annet enn det du tenkte 😄 Anonymkode: 03447...584
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 Vi har et IVF-barn. Den dagen egget ble satt inn, gav mannen det et navn. Et guttenavn jeg aldri hadde tenkt på, ganske uvanlig navn. Men gjennom alle UL og hele veien ble dette navnet brukt, og det føltes etterhvert som det mest naturlige i hele verden. Det var ikke UL-bilde av babyen, det var X. Og det ble en gutt, og han heter X, og blir snart 4 år 🤩 Anonymkode: 5da04...3de
Kakaoen Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 Min eldste heter det jeg foreslo for mannen rundt uke 12. Jeg hadde tenkt før jeg fikk barn at får jeg en gutt en gang så skal han få det navnet. Men vi valgte å holde kortene åpne for andre muligheter frem mot fødselen. Da han ble født så jeg på mannen og sa at han er jo en *** og han var enig. Vet ikke hvorfor jeg følte for å vente til han ble født, men det ble bare sånn. Liker også å holde kortene tett til brystet i forhold til andre. Er så mange teite folk som liker å buse ut med at de ikke liker navnet du liker. De holder mer kjeft om babyen er født og man sier man har bestemt seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå