AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Kan noen anbefale en bra vognpose? Trenger ikke funke til bilstol, kun til vogn Hvilken har dere og er dere fornøyd? Termin er i starten av mars, så det er jo potensiale for at det er kaldt men likevel ikke særlig risiko for desember-februar-kulde. Bor i nærheten av Oslo. Derfor litt usikker på om de tjukke dunposene blir altfor varmt for baby og unødvendig å kjøpe... Har man flere poser? Bruker man vognpose også til vinteren når barnet er 9-12 måneder og har byttet til sittedelen slik at man kan tenke at det er greit å kjøpe en slik veldig varm vognpose pga neste vinter? Anonymkode: 4ae13...e84
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Jeg ville kjøpt en vinterpose og en tynn vårpose, så får du se hvor varmt det er når ungen er født. Vinterposen får du uansett brukt neste vinter. Min på 2,5 år sover fortsatt i vognen på dagen, så vi er på tredje vinter med samme vinterpose. Og vårposen bruker vi langt ut i juni. Vi har voksi city og en vårpose fra voksi, på begge er det forlenger så 2åringen har fortsatt god plass Anonymkode: 8a978...38b 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Jeg synes pose var så klumpete og stort i bag. Følte at deb bittelille babyen forsvant nedi den. Så jeg brukte dyne i bag. I sittedelen er pose genialt! Anonymkode: ca502...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Jeg ville satser på lammeskinn og dundyne i starten, posene blir ofte veldig store for nyfødte. De fleste kjøper vinterpose som passer til man slutter med vogn, så neste vinter vil nok en vinterpose være det beste alternativet. En tynnere pose utover våren kan være aktuelt, men jeg ville sett an behovet. Her har vi ikke brukt pose i bagdelen på vogna, til noen av ungene. Anonymkode: 4e690...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville kjøpt en vinterpose og en tynn vårpose, så får du se hvor varmt det er når ungen er født. Vinterposen får du uansett brukt neste vinter. Min på 2,5 år sover fortsatt i vognen på dagen, så vi er på tredje vinter med samme vinterpose. Og vårposen bruker vi langt ut i juni. Vi har voksi city og en vårpose fra voksi, på begge er det forlenger så 2åringen har fortsatt god plass Anonymkode: 8a978...38b Mange av vinterposene er for store for bagene. Vår første ble født i mars og vi brukte voksi move bilstolpose et par ganger før vi gikk over til dyne, ullpledd og saueskinn. Anonymkode: c93e8...7aa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Takk for svar! 😊 Er det ikke dumt å legge baby direkte på lammeskinn? Tenker at det er vanskelig å få vasket? Dere som brukte dyne er det da bare en vanlig babydyne? Anonymkode: 4ae13...e84
Ingebjørg Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Vi brukte saueskinn og dundyne hele første vinteren, har oktoberbaby i Oslo. Hadde ikke gulpebaby så ikke behov for å vaske skinnet. Men du kan jo ha en gasklut eller noe under hodet.
kaleidoskop Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Du kan vaske saueskinn. Kjøpte et på kid. De er ikke så dyre. Vi hadde gulpe baby og la et par kluter under. Byttet når det var gulp, så ikke ofte den ble vasket. Vi har voksi pose. Men den ble ikke brukt før høsten, da vi byttet fra bag til sitte del på vogna. Aldri brukt vårpose. Bare kledd på etter vær, og brukt pledd. Saueskinnet klippet jeg hull i, så den passet selene på vogna. Deilig med ull under når man skal sove. Også på sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå