Gå til innhold

Hvordan lage en enkel video for å adoptere bort hjemløse dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OBS, langt innlegg. Det uthevede er spørsmålet. Bare for å oppklare først som sist, jeg er ikke tilhenger av å avertere dyr gratis. Dette dreier seg om fire løskatter som ble født ute i fjor vår, i en hage i Spania, med en tøff start, som vi trenger å finne det riktige hjemmet til. Vi er fosterfamilie til dem her i Spania. Skriver fortellingen nedenfor, for interesserte.

Som tittelen sier så trenger jeg hjelp til hvordan man kan lage en enkel liten video. Jeg trenger tips for å enklest mulig å lage video med små snutter der dyra leker, koser, spiser, ramper osv, med små tekster om bakgrunnen deres, og personligheten deres, gjerne med en søt melodi. Dette må nå ut til dyreelskere på sosiale media. Jeg ser mange nydelige videoer av hjemløse katter og hunder, som rører meg, og får meg til å forelske meg i dyret, og det er jo det jeg ønsker å oppnå med "våre" puser, slik at de skal få komme til akkurat riktig hjem. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal klippe, redigere, legge på tekst og musikk osv. Jeg kan selvsagt legge ut film uten musikk og tekst, og heller klippe sammen mange ulike klipp, og skrive en lang tekst til, (som er omtrent det jeg klarer) men det appellerer til færre. Har android forresten. 

Familien som eide hagen matet moren mens hun var drektig og mens hun diet dem. Deretter leverte de dem til det lokale shelteret der vi er frivillige innimellom, og betalte samtidig for vaksiner, kur og sterilisering/kastriring av moren og alle fire små. ❤️ De var estimert til rundt fire og en halv til fem måneder når de ble levert til shelteret. Der var det smekk fullt og det var ikke plass i de ordinære, større, innhegningene, pga stort trykk.  Så "våre" fire puser satt i et (forholdsvis stort og romslig) bur på personaltoalettet, totalt avskilt fra verden utenfor. De var trygge og passet på, fikk mat, stell og veterinær, men livredde, ensomme og ville. Og det var der vi fant dem og vi måtte jo bare ta dem med hjem. Vi skulle egentlig være foster for en eller to var planen, men fire ble det... Fort gjort! 😻😻😻😻

Pusene er "fiks ferdig", chippet, steriliserte, fullvaksinert med EU-pass og alt på stell til å kunne reise hvor som helst i EU/EØS. Og det har de vært siden før jul. Nå er de fullstendig tamme "familiekatter", men de begynner å bli store og "mindre attraktive", snart ett år og jeg synes det er på tide at de får komme til sine permanente familier. Og så får jeg ikke til det her med video da... Jeg ser jo at unge barn lager video på tiktok, så jeg burde få det til. Jeg kan ikke akkurat bare skrive "kattunger gis bort", med bilde av en smellsøt liten 8 uker gammel babypus, så smelter alle. Disse ser jo voksne ut, selv om de fortsatt er kattunger.

Anonymkode: 003b3...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjøre det meste direkte i reels på Instagram :) det er veldig enkelt. Du velger klippene du vil ha med, klipper de til så langt du vil ha hver bit, kan legge på tekst osv og velge musikk. 

Anonymkode: a1518...abe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...