Gå til innhold

Samboeren lyver, usikker om jeg skal ta det opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært kjærester med samboeren min i 5 år og nylig funnet ut at vedkommende lyver til meg. Det er i utgangspunktet en filleting da det vedkommende lyve om er flere sexpartnere før vi var enige om eksklusivitet. Jeg bryr meg ikke om det var flere enn meg den gang, siden vi ikke hadde hatt "samtalen" enda og det fortsatt var veldig tidlig i forholdet. Har veldig dårlig samvittighet for å snoke i gamle meldinger til samboeren, men telefonen lå der og hadde en sterk mistanke.. fikk fort bekreftet at vedkommende hadde besøk av andre for en kjappis i den perioden. Nå vet jeg ikke om jeg burde ta opp løgnene, ettersom det å lese samboerens meldinger er jeg noe vil kalle tillitsbrudd.

Er det verdt å ta det opp?

Anonymkode: dfd2a...14f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg virkelig ikke brydd meg om.  Spesielt om dere var FØR dere ble sammen. 

Tenk heller forover du🙂

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært kjærester med samboeren min i 5 år og nylig funnet ut at vedkommende lyver til meg. Det er i utgangspunktet en filleting da det vedkommende lyve om er flere sexpartnere før vi var enige om eksklusivitet. Jeg bryr meg ikke om det var flere enn meg den gang, siden vi ikke hadde hatt "samtalen" enda og det fortsatt var veldig tidlig i forholdet. Har veldig dårlig samvittighet for å snoke i gamle meldinger til samboeren, men telefonen lå der og hadde en sterk mistanke.. fikk fort bekreftet at vedkommende hadde besøk av andre for en kjappis i den perioden. Nå vet jeg ikke om jeg burde ta opp løgnene, ettersom det å lese samboerens meldinger er jeg noe vil kalle tillitsbrudd.

Er det verdt å ta det opp?

Hadde ikke tatt det opp dersom det skjedde fem år tilbake å før dere var eksklusiv . Mn ville forsikret meg om at det ikke er  noe han driver med ennå.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil si det er utrolig mye verre å snoke i andre sine meldinger. Det er for meg ett så stort tillitsbrudd at jeg ville revurdert forholdet.

Anonymkode: ca549...ccc

• Liker 6
Skrevet

Du vil ta opp en fem år gammel løgn? Så frekk du er som snoker på telefonen hans, det er verre enn å lyve om antall sexpartnere for fem år siden... 

• Liker 5
Skrevet

Nei, du skal selvfølgelig ikke ta det opp. Samboeren din har ikke løyet til deg av ond vilje, men har unngått å fortelle deg om andre for ikke å gjøre deg usikker og sjalu og ødelegge mellom dere to. Prøv heller å se det i et positivt lys. Det er ikke utroskap siden dere ennå ikke var sammen.

Så lenge samboeren din sluttet med det før dere ble eksklusive er alt ok. 

Anonymkode: d860f...475

• Liker 1
Skrevet

Nei, æsj. Forstår godt at du reagerer. Å ligge med allslags andre mens man leter etter kjæreste, det er så ekkelt🤢 Avtale om eksklusivitet eller ikke, at han har løyet om det betyr jo at han visste veldig godt at det ikke var noe du hadde likt å visst.

Anonymkode: fb04e...908

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, æsj. Forstår godt at du reagerer. Å ligge med allslags andre mens man leter etter kjæreste, det er så ekkelt🤢 Avtale om eksklusivitet eller ikke, at han har løyet om det betyr jo at han visste veldig godt at det ikke var noe du hadde likt å visst.

Ts her. Om kjæresten hadde flere partnere enn meg, det hadde jeg forventet, men at dette skjedde etter vi hadde holdt på noen uker og fått en veldig god tone syntes jeg er litt stygt. Det som gnager er at vedkommende lyver meg rett opp i ansiktet, samtalen er kommet opp tidligere uten at jeg har trengt å lese noe meldinger. Løgnen som jeg sliter med å svelge. 

Skrevet

Dette synes jeg ikke du skal ta opp. Hvor mange sexpartnere man har hatt før nåværende, synes jeg er en privatsak. Med mindre jeg har ligget med halve bygda, så synes jeg ikke kjæresten min trenger å vite hvor mange det er. Og skulle han spørre, og jeg ikke følte at han ville være komfortabel med at jeg ikke ville svare, så kan det godt hende at jeg hadde sagt 3 i stedet for 7 uten å følt meg som en forferdelig løgner av den grunn.

Anonymkode: f40c7...12e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her. Om kjæresten hadde flere partnere enn meg, det hadde jeg forventet, men at dette skjedde etter vi hadde holdt på noen uker og fått en veldig god tone syntes jeg er litt stygt. Det som gnager er at vedkommende lyver meg rett opp i ansiktet, samtalen er kommet opp tidligere uten at jeg har trengt å lese noe meldinger. Løgnen som jeg sliter med å svelge. 

Ja 😕 Huff. Det farger liksom hele den første tiden der, der man begynner å få følelser og lure på om kanskje det kan bli noe seriøst. Og mens man går der og kjenner på denne begynnelsen, dette potensialet, så er han samtidig bortpå andre? Altså... veldig kjipt gjort, synes jeg.

Skrevet

Før eksklusivitet? Han har altså ikke vært utro på noe som helst vis. Hvorfor i alle dager skal du ta det opp nå? Hadde kjæresten min begynt å dra opp fem år gamle ting og i samme slengen innrømmet å ha snoket på telefonen min, hadde det blitt DUMP! 

Anonymkode: d990b...a2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Før eksklusivitet? Han har altså ikke vært utro på noe som helst vis. Hvorfor i alle dager skal du ta det opp nå? Hadde kjæresten min begynt å dra opp fem år gamle ting og i samme slengen innrømmet å ha snoket på telefonen min, hadde det blitt DUMP! 

Anonymkode: d990b...a2f

Fordi han løy om det?

Skrevet

Dette synest jeg ikke du skal ta opp. Skjønner du synest det er kjipt, men det er egentlig ingen stor sak.

Anonymkode: a2ee8...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...