AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 Joda, jeg veit det er et dumt spørsmål! 😄 Og jeg burde snakke med legen som skrev de ut, men det er helg nå. Hva er forskjellen om det er noen? Fikk vival før tannlegetime før, men nå har jeg fått skrevet ut sobril, derfor jeg lurer. Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Begge er "benzo", men sobril er Oxazepam og vival er diazepam. Anonymkode: 190fe...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 Ja, begge inneholder virkestoffet diazepam. Anonymkode: a4859...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 Det er ikke det samme, men det virker på samme måte. Vival er litt mer potent, litt sterkere for å si det sånn. Anonymkode: 35567...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, begge inneholder virkestoffet diazepam. Anonymkode: a4859...41b Oj, sorry! Trodde du skrev vival og stesolid. Anonymkode: a4859...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, begge inneholder virkestoffet diazepam. Anonymkode: a4859...41b Nei, Vival (Valium) inneholder diazepam. Sobril inneholder oxazepam. Begge er benzodiazepiner. Anonymkode: d0907...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oj, sorry! Trodde du skrev vival og stesolid. Anonymkode: a4859...41b Ikke noe problem! 😄 Takk for hjelpen! Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, Vival (Valium) inneholder diazepam. Sobril inneholder oxazepam. Begge er benzodiazepiner. Anonymkode: d0907...365 Hvordan vil det virke forskjellig på kroppen? Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begge er "benzo", men sobril er Oxazepam og vival er diazepam. Anonymkode: 190fe...07f Dette er det riktige svaret. Oxazepam (sobril) er mindre potent enn diazepam, og omsettes litt raskere. Det er en fordel, da du får effekten litt raskere, og den ikke henger i like lenge. Beklager at jeg leste feil i første svar til deg. Anonymkode: a4859...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Del Skrevet 19. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Oj, sorry! Trodde du skrev vival og stesolid. Anonymkode: a4859...41b 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, Vival (Valium) inneholder diazepam. Sobril inneholder oxazepam. Begge er benzodiazepiner. Anonymkode: d0907...365 Helt riktig. Jeg har allerede korrigert meg selv, for jeg leste feil hva ts spurte om. Jeg er glad for at det finnes folk som er raske til slike korreksjoner, for det skrives mye villedende og feilaktig i dette forumet. Anonymkode: a4859...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Del Skrevet 19. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan vil det virke forskjellig på kroppen? Anonymkode: 31cca...ad7 Ca samme. Det tar vel litt lengre tid før sobril virker, bare. Anonymkode: 190fe...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er det riktige svaret. Oxazepam (sobril) er mindre potent enn diazepam, og omsettes litt raskere. Det er en fordel, da du får effekten litt raskere, og den ikke henger i like lenge. Beklager at jeg leste feil i første svar til deg. Anonymkode: a4859...41b Tusen takk 😊 Ok da skjønner jeg. Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Del Skrevet 19. februar 2022 Sobril er bedre enn Vival til det formålet du skal. Anonymkode: b1651...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette er det riktige svaret. Oxazepam (sobril) er mindre potent enn diazepam, og omsettes litt raskere. Det er en fordel, da du får effekten litt raskere, og den ikke henger i like lenge. Beklager at jeg leste feil i første svar til deg. Anonymkode: a4859...41b Du tar feil. Sobril bruker 2-3 timer før det virker, cirka to timer, mens vival eller valium virker i løpet av 50 minutt. Sobril går raskere ut av kroppen, halveringstiden er ca. 9 timer, mens benzo har 24 timer halveringstid. Anonymkode: bf460...0f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg fikk utskrevet samme dose, altså xx mg på begge medisinene, men sobril dosen vil føles lavere da? Sobril kan jeg ta tre ganger om dagen mens vival var en pille en gang om dagen. Er nervøs for at sobrilen ikke vil virke noe særlig. (kan ikke nevne doser på forumet tror jeg) ts Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Del Skrevet 19. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk utskrevet samme dose, altså xx mg på begge medisinene, men sobril dosen vil føles lavere da? Sobril kan jeg ta tre ganger om dagen mens vival var en pille en gang om dagen. Er nervøs for at sobrilen ikke vil virke noe særlig. (kan ikke nevne doser på forumet tror jeg) ts Anonymkode: 31cca...ad7 Ja, Sobril-dosen vil føles lavere. Jeg får fem ganger så høy dose med den som vival. Anonymkode: 2793b...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, Sobril-dosen vil føles lavere. Jeg får fem ganger så høy dose med den som vival. Anonymkode: 2793b...d98 Takk for svar 😊 Søren altså 😄 Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Del Skrevet 19. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar 😊 Søren altså 😄 Anonymkode: 31cca...ad7 Det betyr ikke at Sobrilen ikke vil fungere noe særlig! Det kan også bety at Vival-dosen er unødvendig høy/trengs bare i visse tilfeller osv. osv. I samarbeid med lege/psykiater bør du vurdere etter kort tids bruk - noe som generelt er oppfordret uansett da det er avhengighetsskapende medisiner man helst bare skal gå på over en kort tidsperiode om man må. Anonymkode: 2793b...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betyr ikke at Sobrilen ikke vil fungere noe særlig! Det kan også bety at Vival-dosen er unødvendig høy/trengs bare i visse tilfeller osv. osv. I samarbeid med lege/psykiater bør du vurdere etter kort tids bruk - noe som generelt er oppfordret uansett da det er avhengighetsskapende medisiner man helst bare skal gå på over en kort tidsperiode om man må. Anonymkode: 2793b...d98 Nei jeg bruker de bare en til to ganger i året i forbindelse med tannlege 😊 Blir spennende å se hvor mye den virker på mandag da 😄 Kanskje det er en god ting å faktisk kjenne litt på det å være tilstedet litt mer, men med noe som tar brodden (forhåpentligvis) av litt. Anonymkode: 31cca...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk for svar 😊 Søren altså 😄 Anonymkode: 31cca...ad7 Gir det deg noe hvis jeg skriver at paracet er som regel på 500 mg, mens ibux er på 250. De gir lik effekt, men sobril tar litt lengre tid før effekten kommer. De oppgis også i ulike mg. som ibux og paracet gjør. Anonymkode: bf460...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå