AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 Hei, Jeg bruker hårfarge 3.0 mørkebrunt fra Korres for å dekke over grått hår. Jeg er allergisk mot PPD og dette er vel det eneste alternativet som dekker grått hår (som jeg vet om) av PPD-frie hårfarger. Dessverre merker jeg at jeg har fått veldig rødskjær i håret av dette produktet og ønsker å få mer "normal" brunfarge i håret mitt. Jeg har tidligere blitt anbefalt blå shampoo for å tone ned rødfargen, men opplever mer at jeg får blå hodebunn enn at det skjer noe endring i hårfarge min. Er det noen der ute som har et godt tips/råd til meg? Anonymkode: f6f38...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Følger Anonymkode: 40fa4...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg er selv mellomblond, men føler det bare blir mer og mer rødskjær i det med årene, slik at jeg har prøvd slik blåsjampo som du nevner, og ja, det farger noe voldsomt i hodebunnen og på hender uten at det blir mye i håret. Men før jeg prøvde blåsjampo brukte jeg lillasjampo, og den merket jeg ikke i hodebunnen. Altså gikk jeg tilbake til lillasjampo, og er fornøyd med det. Lilla demper kanskje ikke rødskjæret like mye som en blå farge ville gjort, men fargen min blir i alle fall mye kaldere enn den ville vært uten. Så selv om du ikke er blond, så kanskje det kan være aktuelt med lillasjampo? Jeg har brukt både Loreal og Fudge, og synes de er bra begge to, men synes kanskje Fudge er noe kraftigere enn Loreal, slik at jeg foretrekker den. Evt så er kanskje noen andre hårfarger i samme serie litt mindre rødfarge i? Anonymkode: 1b80e...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 Loreal har kommet med en grønn shampo som skal dempe det røde. Jeg har bare brukt den en gang, så kan ikke si om den er bra eller dårlig 🙃 Men føler den har hjulpet litt. Husk hansker 😅 Ble heller ikke grønn i hodebunnen 👍 Anonymkode: f828a...11c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er selv mellomblond, men føler det bare blir mer og mer rødskjær i det med årene, slik at jeg har prøvd slik blåsjampo som du nevner, og ja, det farger noe voldsomt i hodebunnen og på hender uten at det blir mye i håret. Men før jeg prøvde blåsjampo brukte jeg lillasjampo, og den merket jeg ikke i hodebunnen. Altså gikk jeg tilbake til lillasjampo, og er fornøyd med det. Lilla demper kanskje ikke rødskjæret like mye som en blå farge ville gjort, men fargen min blir i alle fall mye kaldere enn den ville vært uten. Så selv om du ikke er blond, så kanskje det kan være aktuelt med lillasjampo? Jeg har brukt både Loreal og Fudge, og synes de er bra begge to, men synes kanskje Fudge er noe kraftigere enn Loreal, slik at jeg foretrekker den. Evt så er kanskje noen andre hårfarger i samme serie litt mindre rødfarge i? Anonymkode: 1b80e...56a Korres har en hårfarge som heter blue black 2.1, men jeg syns allerede håret mitt blir veldig mørkt med 3.0 dark brown, så jeg er litt skeptisk til å prøve denne. Men kanskje ved å farge håret en gang i blant med denne fargen ville roet ned rødskjæret? Takk for tips om lilla shampoo Anonymkode: f6f38...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 20. februar 2022 #6 Del Skrevet 20. februar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Korres har en hårfarge som heter blue black 2.1, men jeg syns allerede håret mitt blir veldig mørkt med 3.0 dark brown, så jeg er litt skeptisk til å prøve denne. Men kanskje ved å farge håret en gang i blant med denne fargen ville roet ned rødskjæret? Takk for tips om lilla shampoo Anonymkode: f6f38...371 Du kan ev prøve å blande 2.1 med 4, det vil gi en kaldere 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Loreal har kommet med en grønn shampo som skal dempe det røde. Jeg har bare brukt den en gang, så kan ikke si om den er bra eller dårlig 🙃 Men føler den har hjulpet litt. Husk hansker 😅 Ble heller ikke grønn i hodebunnen 👍 Anonymkode: f828a...11c Takk for tips! Det høres digg ut å slippe farge i hodebunnen, ja. Hvor lenge lot du shampooen være i før du skylte ut? Anonymkode: f6f38...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for tips! Det høres digg ut å slippe farge i hodebunnen, ja. Hvor lenge lot du shampooen være i før du skylte ut? Anonymkode: f6f38...371 Rundt 5 minutter 😊 Anonymkode: f828a...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Del Skrevet 21. februar 2022 Du må ha grønne pigmenter for å dempe det røde. Blått demper oransje. Har dessverre ikke tips til produkt, men jeg bruker lillasjampo selv mot gulskjær og har samme problemet med at det farger hodebunnen mer enn håret. Mitt tips til det er å påføre som en farge i tørt eller håndkletørt hår og unngå selve hodebunnen, jeg pleier å påføre 1 cm ut fra hodebunnen og utover i lengdene. og så la det sitte i 20–30-40 min. Prøv deg frem på tiden og ta en dusjhette på hodet så det ikke tørker. Så fukter du til håret og vasker som vanlig med shampoen som alt er i, og skyller med en gang slik at ikke fargen setter seg i hodebunnen. Rett og slett bruke det som en toning. Funker mye bedre, men litt tidkrevende er det jo. Anonymkode: f4c59...5cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #10 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 15.46): Hei, Jeg bruker hårfarge 3.0 mørkebrunt fra Korres for å dekke over grått hår. Jeg er allergisk mot PPD og dette er vel det eneste alternativet som dekker grått hår (som jeg vet om) av PPD-frie hårfarger. Dessverre merker jeg at jeg har fått veldig rødskjær i håret av dette produktet og ønsker å få mer "normal" brunfarge i håret mitt. Jeg har tidligere blitt anbefalt blå shampoo for å tone ned rødfargen, men opplever mer at jeg får blå hodebunn enn at det skjer noe endring i hårfarge min. Er det noen der ute som har et godt tips/råd til meg? Anonymkode: f6f38...371 Dekker Korres fargen glasshår? Altså stive hvite hår uten pigment Anonymkode: f296e...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dekker Korres fargen glasshår? Altså stive hvite hår uten pigment Anonymkode: f296e...cae TS her: jeg har noen glasshår jeg også. Disse er vriene, men kan være mottakelig for farge om jeg lar fargen sitte i over den anbefalte tiden, men jeg opplever at disse hårstråene går over til å se røde ut etter en uke. Altså at de tar til seg det røde pigmentet i hårfargen fremfor det mørkebrune. Så er dessverre ikke helt fornøyd der. Så ja, glasshårene blir farget, bare ikke nødvendigvis den fargen du hadde tenkt deg Anonymkode: f6f38...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du må ha grønne pigmenter for å dempe det røde. Blått demper oransje. Har dessverre ikke tips til produkt, men jeg bruker lillasjampo selv mot gulskjær og har samme problemet med at det farger hodebunnen mer enn håret. Mitt tips til det er å påføre som en farge i tørt eller håndkletørt hår og unngå selve hodebunnen, jeg pleier å påføre 1 cm ut fra hodebunnen og utover i lengdene. og så la det sitte i 20–30-40 min. Prøv deg frem på tiden og ta en dusjhette på hodet så det ikke tørker. Så fukter du til håret og vasker som vanlig med shampoen som alt er i, og skyller med en gang slik at ikke fargen setter seg i hodebunnen. Rett og slett bruke det som en toning. Funker mye bedre, men litt tidkrevende er det jo. Anonymkode: f4c59...5cb Tusen takk for godt tips! Anonymkode: f6f38...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå