AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Hei Mannen og jeg har det ikke bra sammen. Han er en som stiller skyhøye krav til seg selv og hvordan vi skal fungere som familie. Når ting ikke går slik han ønsker, kan det gjerne komme både kritikk og negative merkelapper. For meg er det viktig at alle i familien føler seg verdifull, satt pris på og god nok. Han kan si at han er enig i det. I tillegg er det for meg viktig å akseptere at idealet ikke alltid kan oppnås og at det må være rom for at dagene er forskjellige og at vi er forskjellige. Livet er ikke sort/hvitt. Jeg syns det er vanskelig at han ser ting veldig sort/hvitt, tar all kritikk svært til seg og reagerer med raseri deretter sanksjoner før han blir ekstra snill. Saken jeg har tatt opp blir ikke snakket om. Dette er et gjentakende mønster Jeg føler dette er psykisk vold. Jeg går på nåler og tør ikke ta opp ting, men lar det heller passere. Inntil nå. Vi skal snakke med terapeut nå. Veldig glad for det. Lurer derfor på. Er det håp om at en slik personlighet kan roe seg og bli litt mindre krevende? Mitt største ønske er at vi kan klarer å komme ut av dette mønsteret. Er det noen som har erfaring eller historier om at terapi hjelper og løser opp i ting? Ps! De tingene jeg tar opp er sånne som påvirker tilliten og samlivet. Ikke krangler om husarbeid, plenklipping etc.. Han har selvsagt også mange gode kvaliteter. Håper derfor at dette kan snu. Anonymkode: a28bc...5ba
NiceOrNothing Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei Mannen og jeg har det ikke bra sammen. Han er en som stiller skyhøye krav til seg selv og hvordan vi skal fungere som familie. Når ting ikke går slik han ønsker, kan det gjerne komme både kritikk og negative merkelapper. For meg er det viktig at alle i familien føler seg verdifull, satt pris på og god nok. Han kan si at han er enig i det. I tillegg er det for meg viktig å akseptere at idealet ikke alltid kan oppnås og at det må være rom for at dagene er forskjellige og at vi er forskjellige. Livet er ikke sort/hvitt. Jeg syns det er vanskelig at han ser ting veldig sort/hvitt, tar all kritikk svært til seg og reagerer med raseri deretter sanksjoner før han blir ekstra snill. Saken jeg har tatt opp blir ikke snakket om. Dette er et gjentakende mønster Jeg føler dette er psykisk vold. Jeg går på nåler og tør ikke ta opp ting, men lar det heller passere. Inntil nå. Vi skal snakke med terapeut nå. Veldig glad for det. Lurer derfor på. Er det håp om at en slik personlighet kan roe seg og bli litt mindre krevende? Mitt største ønske er at vi kan klarer å komme ut av dette mønsteret. Er det noen som har erfaring eller historier om at terapi hjelper og løser opp i ting? Ps! De tingene jeg tar opp er sånne som påvirker tilliten og samlivet. Ikke krangler om husarbeid, plenklipping etc.. Han har selvsagt også mange gode kvaliteter. Håper derfor at dette kan snu. Anonymkode: a28bc...5ba Tenker at det kan hjelpe hvis BEGGE er interessert i å endre seg . Det vil si at han må slutte å overreagere / raseri etc, å du må slutte å liste deg / være konfliktsky . 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Helt enig. Målet med terapi er å bedre kommunikasjonen mellom oss. Anonymkode: a28bc...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå